Headset in combinatie met DECT-telefoon

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb thuis enkel maar draadloze telefoons. Alles hangt op 1 Siemens Gigaset-basisstation met 4 handsets (Siemens/Philips gemengd via GAP). Nu zou ik het handig vinden om een headset te kunnen gebruiken bij langere telefoongesprekken of voor die situaties waar je je handen vrij wilt hebben (bij het afwassen of zo :angel:).
Een Plantronics headset met hoornlifter is dus niet mogelijk, aangezien je die tussen de telefoon en de hoorn moet plaatsen (wat bij een draadloos toestel dus niet mogelijk is).

Wat zijn m'n opties? Ik zou zeggen: een headset die ook via DECT/GAP te verbinden is aan het basisstation (kan dacht ik nog 1 toestel op aangemeld worden). Maar bestaat dat? En wie maakt dat? En wat kost dat? Ik weet dat van die Plantronics headsets serieus veel geld kosten...

//edit: ik had beter eerst wat gezocht voor dat ik die vraag stelde. De C65 headset van Plantronics is dus zoiets als wat ik beschrijf hierboven. Maar misschien zijn er nog andere opties?
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Doe-het-zelven met een zweetband en wat velcro strips? :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Nu zou ik het handig vinden om een headset te kunnen gebruiken bij langere telefoongesprekken of voor die situaties waar je je handen vrij wilt hebben (bij het afwassen of zo :angel:).
Waarom niet gewoon handsfree... m'n Siemens Gigaset doet dit prima.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ja, da's wat ik nu doe, maar soms is dat toch niet helemaal handig :) (je stoort medebewoners op die nog meer dan je al deed).
Ik weet hoe handig ik een headset op het werk vind, misschien dat ik het daarom thuis ook mis ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Ja, da's wat ik nu doe, maar soms is dat toch niet helemaal handig :) (je stoort medebewoners op die nog meer dan je al deed).
Diezelfde Gigaset die ik gebruik heeft trouwens een aansluting voor een oortje... enige nadeel is dan nog dat de handsfree alle geluid opneemt.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Nop, dat heb ik niet. Kan daar zo geen universele headset in zoals die vroeger voor Nokia 3310's bestonden?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”