Zoals de titel het zegt ben ik nog een leek op gebied van DVB-T, met de huidige apparatuur heb ik een signaalsterkte van +-70% en 0% signaalkwaliteit (en dit op kanaal 25, 506Mhz).
De ontvanger die ik gebruikt heb is de 'KÖNIG SCART DVB-T ONTVANGER' en de antenne 'KÖNIG DVB-T BINNENANTENNE ACTIEF'
ontvanger : http://www.beterelektro.nl/index.php?ma ... cts_id=445
antenne : http://www.beterelektro.nl/index.php?ma ... cts_id=436
Ik woon in Tessenderlo, dit ligt in de neus van Limburg zoals ze zeggen aan de grens dus met de provincie Antwerpen en Vlaams-Babant, sowieso een moeilijk gebied denk ik als ik deze kaart bekijk : http://www.vrt.be/extra/KAART.pdf (binnenhuisontvangst).
Zou dit het probleem zijn of is het de apparatuur zelf...?
DVB-T beginner => geen ontvangst met huidige apparatuur...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben bang dat je niet op de goede frequentie luistert, zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ie#p265832
Overigens, een binnenantenne geeft, vooral wanneer je in het grensgebied van de zenders zit, povere resultaten.
Waar een buitenantenne een zeer sterk signaal geeft, werkte een binnenantenne in de woonkamer nauwelijks.
Wanneer ik mijn notebook aanzette verdween soms het signaal (door storing), wanneer je in de kamer loopt valt ook het beeld soms weg.
Een binnenantenne net onder het dak geeft al betere resultaten.
Overigens, een binnenantenne geeft, vooral wanneer je in het grensgebied van de zenders zit, povere resultaten.
Waar een buitenantenne een zeer sterk signaal geeft, werkte een binnenantenne in de woonkamer nauwelijks.
Wanneer ik mijn notebook aanzette verdween soms het signaal (door storing), wanneer je in de kamer loopt valt ook het beeld soms weg.
Een binnenantenne net onder het dak geeft al betere resultaten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Update : ik heb het succesvol aan de praat gekregen met een andere antenne, de KÖNIG DESIGN DVB-T BINNENANTENNE (22dB)
Ik kan alle zenders van de VRT ontvangen (3 voor TV, 5 voor Radio) voor de rest niks.
Ik kan alle zenders van de VRT ontvangen (3 voor TV, 5 voor Radio) voor de rest niks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
De gebruikte tunerhardware heeft er allersinds ook mee te maken in mijn ervaring. Hier in Genk "woon ik quasi onder de antenne". Notebook USB DVB-T sticks van Pinnacle : ZERO ontvangst met de standaard meegeleverde antenne. Ingebouwde Hybrid tuner van mijn Acer 9500 met dezelfde antenne als de Pinnacle : geen probleem en perfecte ontvangst.
Go figure. Maar het hele DVB-T verhaal lijkt met heel halfslachtig te zijn hier in België, en dat sterk in contrast met bijvoorbeeld Nederland of beter nog Duitsland waar DVB-T zeker in en rond de grotere stadscentra niet meer weg te denken is.
Go figure. Maar het hele DVB-T verhaal lijkt met heel halfslachtig te zijn hier in België, en dat sterk in contrast met bijvoorbeeld Nederland of beter nog Duitsland waar DVB-T zeker in en rond de grotere stadscentra niet meer weg te denken is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Ja deze nieuwe antenne heb ik wel rechtstreeks op mijn TV aangesloten waar al een DVB-T tuner inzit, misschien dat die toch een stuk beter is tov die scart tuner van König waarmee ik getest had... btw het zijn 9 radiozenders die ik ontvang.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Fijn dat het nu werkt/
Wat het probleem met die könig scart tuner betreft, kan het zijn dat de antennespanning van 5Volt niet aanstond?
Waarschijnlijk is dat een softwarematige setting, in de specs van deze tuner staat dat deze de 5V kan leveren die nodig is voor een aktieve antenne.
Wat het probleem met die könig scart tuner betreft, kan het zijn dat de antennespanning van 5Volt niet aanstond?
Waarschijnlijk is dat een softwarematige setting, in de specs van deze tuner staat dat deze de 5V kan leveren die nodig is voor een aktieve antenne.