Dia scanner gezocht

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben op zoek naar een toestel waarmee ik dias kan scannen.
Twee weken geleden stond er een toestel in het kruidvat in de aanbieding +- €59, maar toen ik daar aan kwam waren ze reeds allemaal verdwenen, ook in de winkel in de omgeving.

Nu ben ik dus op zoek naar zo een toestel, om een paar honderd dias op pc te zetten. Wie kan me daarmee helpen? Het toestel mag niet te duur zijn, dus geen honderden euros.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Canon 4400F misschien?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Heb zelf ook iets gevonden wat leek op de aanbieding in het kruidvat, http://www.unovia.nl/dianegatiefscannerdiaprojector.htm

Maar die kost €119, terwijl de canon 4400F slechts +- €90 is. En de Canon lijkt me ook beter te zijn van kwaliteit, en je kan er blijkbaar 6 x 35 mm negatievenstrook of 4 x 35 mm dia’s tegelijkertijd mee scannen, terwijl dat toestel van unovia één per een de dias moet inscannen.

Voorlopig lijkt me die 4400F het interessants.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gr4vity schreef:Canon 4400F misschien?
Heb zo eentje staan... echter nog geen dia's mee gescanned.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Waarom niet ? :angel:

Ben benieuwd of dat goed werkt. Effe mijn googleskillz bovenhalen dan :)
gr4vity
Erelid
Erelid

Heb zelf ook die canon. En de kwaliteit is wat je kan verwachten van DIA, goed genoeg maar niet te vergelijken met mijn DSLR. Analoog vs. Digitaal is al jaren voorbij op het vlak van kwaliteit trouwens. Dia is maximaal te vergelijke met een 5MP camera van 2003-2004, en dan nog moet het al een zeer goede dia film zijn (lees fujifilm Provia of beter) dit is bij 35mm wel te verstaan.

Als ik er aan denk zal ik eens een digitale versie van een dia zoeken en uploaden.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Waar is de tijd dat ik alle negatieven en dia's van m'n opa die fotograaf 'was' wou digitaliseren. Want er zitten echt wel pronkstukken tussen van zijn reizen e.d.
Wel ik kreeg toen een 'doos(je)' mee met rolletjes negatieven en wat later een grote zak vol met dia's. Ik mocht die dia's bij m'n nonkel op z'n Nikon scanner gaan inscannen, wel dat ging zo traag dat ik achter de 20ste (ongeveer) mee gestopt ben.
Ik was dan van plan om bij m'n pa in z'n fotolab alle negatieven nog eens te digitaliseren aan de 'lopende band' op een Agfa machine maar dat is er nooit van gekomen... ***Zucht*** :p

Ik moet zeggen dat de kwaliteit toen mooi was, maar natuurlijk niet zo goed als van een DSLR van nu.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Teebee schreef:Waarom niet ? :angel:
Tijd... moet eerst nog eens de dia's bij m'n ouders van het zolder gaan halen ook.
gr4vity
Erelid
Erelid

Ja eigenlijk wel straf heel het dia negatief (analoog) verhaal. Fotografie heeft toch wel wat charme verloren ;)

Ik denk dat ik een van de laatste ben van mijn leeftijd die nog effectief met analoog gewerkt heeft (zelf gefotografeerd, ontwikkelt en belicht). Maar zo uniek is fotografie niet in dit verhaal, ik ken genoeg leeftijdsgenoten die nooit cd's gekocht hebben of nog nooit een vinyl vast gehad hebben :)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”