Hallo,
Ik heb hier thuis een discovery lijn van Belgacom ,en een modem Speedtouch 510.
Aangezien de gesprekken via je maakt via een discovery lijn nogal duur zijn ,had ik gedacht aan Voip.
Wat zou de goedkoopste oplossing zijn voor mij?
En welke de goedkoopste Voip aanbieder.
Ik heb hier op het forum al gelezen om een Fritzbox te kopen via ebay?
Welke zou de beste zijn prijs/kwaliteit?
Voip: beginneling
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Je kan hem zelf hier kiezen: http://backsla.sh/betamaxWaterboy schreef:En welke de goedkoopste Voip aanbieder.
Dat kan, let er wel op dat je een Belgische koopt (annex A). De - veelvuldig aangeboden - Duitse versies zijn in principe niet compatibel, al zijn er hier op het forum wel een aantal die geen klagen hebben nadat ze hem wat "gehacked" hebben richting annex A. Da's dus op eigen risico.Waterboy schreef:Ik heb hier op het forum al gelezen om een Fritzbox te kopen via ebay?
Hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je wil. Ik stel voor dat je sowiso je huidige modem vervangt door de Fritz en verder hangt het dus af van o.a. of je WiFi wil, hoeveel poorten je nodig hebt, etc. Zelf heb ik de 7140, waarvan ik heel tevreden ben.Waterboy schreef:Welke zou de beste zijn prijs/kwaliteit?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik sluit mij aan bij Cloink. Ik heb een Fritzbox 7170. De Annex A is voor analoge telefonie (zoals wij die hebben) en de Annex B is voor ISDN aansluiting. Let dus op wat je koopt. Heeft ook zo zijn gevolgen voor de firmware die van tijd tot tijd wordt geupdate. Zien dat je de juiste versie downloadt. Aan mijn Fritzbox hangt een draadloze telefoon (basisstation). Verder nog een tweede draadloos toestel in de slaapkamer. Ik gebruik VoIPBuster en Poivy. Bij elke aankoop van 10 euro bij VoIPBuster krijg je 90 Freedays. Met die freedays (gratis dagen) kan je gratis bellen naar vaste lijnen over zowat de hele wereld. Het beltegoed van 10 euro gebruik ik om naar GSM's te bellen omdat telefoneren naar mobiele telefoons altijd te betalen is.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3744 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Let wel dat het Annex A/ Annex B probleem zich alléén stelt als je de FritzBox daadwerkelijk als ADSL modem wil gebruiken.cloink schreef:Dat kan, let er wel op dat je een Belgische koopt (annex A). De - veelvuldig aangeboden - Duitse versies zijn in principe niet compatibel, al zijn er hier op het forum wel een aantal die geen klagen hebben nadat ze hem wat "gehacked" hebben richting annex A. Da's dus op eigen risico.Waterboy schreef:Ik heb hier op het forum al gelezen om een Fritzbox te kopen via ebay?
Een Annex B toestel kan perfekt als VOIP client (ATA) gebruikt worden achter een bestaande ADSL modem, zelfs op een analoge telefoonlijn. Nadeel is dan natuurlijk dat je dan 2 "bakjes" hebt die stroom verbruiken.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik heb zelf een Duitse annex B gekocht (45€) en geconverteerd naar een Engelse annex A (gaat erg simpel).philippe.deleye schreef:Let wel dat het Annex A/ Annex B probleem zich alléén stelt als je de FritzBox daadwerkelijk als ADSL modem wil gebruiken.cloink schreef:Dat kan, let er wel op dat je een Belgische koopt (annex A). De - veelvuldig aangeboden - Duitse versies zijn in principe niet compatibel, al zijn er hier op het forum wel een aantal die geen klagen hebben nadat ze hem wat "gehacked" hebben richting annex A. Da's dus op eigen risico.Waterboy schreef:Ik heb hier op het forum al gelezen om een Fritzbox te kopen via ebay?
Een Annex B toestel kan perfekt als VOIP client (ATA) gebruikt worden achter een bestaande ADSL modem, zelfs op een analoge telefoonlijn. Nadeel is dan natuurlijk dat je dan 2 "bakjes" hebt die stroom verbruiken.
Philippe.
ervaring:de modem zowel van een niet gepatchste annex A of gepatchste is niet zo goed (de duitse versie heeft nu wel verbeteringen aangebracht).Ik gebruik het toestel als ip-client.
De duise versie kan veel meer (vpn e.d.).
Je blijft de annex B firmware gebruiken in Annex A modus(je kan kiezen uit de Duitse of Engelse versie).
Ik heb daarnaast ook telnet,ssh,... opengezet en mn fritzbox stuurt berichtjes naar mn tv(dreambox) als er iemand belt (met het nummer).
Je moet wel zelf een kabel maken 2*RJ11/1*RJ11 naar utp, (en evt. de verschillende lijnen splitsen afh van v1 of v2?).
Je kunt de fritz ook nog gebruiken als media server(webinterface), ftp service(usb hub aanhangen),gbox,httpd,...
Als je goedkoop gesteld wilt zijn koop je een speedtouch780(zie te koop gedeelte), werkt perfect en het is zeer eenvoudig(tov fritz)(alleen minder mogelijkheden),gebruik ik elders ook (dial plan via telnet).
LCR e.d. zit daar niet op/kun je er niet op zetten (de fritzbox is gedeeltelijk open source).
Doorschakelen e.d./... kan niet.
bekijk hier de friz:
http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ncalls.htm
de speedtouch780(toolbox-telefonie):
http://www.webblernet.nl/STSim/ST780/R6 ... index.html
opm:LCR bestaat ook voor de speedtouch:online te regelen(via een bepaalde site).