Op de site van express.be staat onder de rubriek telecom onderstaand artikel te lezen:
woensdag 26 nov 2008_Het telecombedrijf Belgacom lanceert een publieke obligatielening voor een bedrag van € 100 miljoen, met een looptijd van 5 jaar en een coupon van 6 %. Belgacom zal de opbrengsten naar eigen zeggen aanwenden voor algemene bedrijfsdoeleinden en voor de financiering van haar overnames. Onder meer moeten de overnames van Scarlet en Tele 2 gefinancierd worden. De uitgifte vormt een aanvulling op de obligatieleningen die eerder deze maand werden gelanceerd voor een totaalbedrag van € 375 miljoen.
.... voor de overname's van Scarlet EN TELE2.....
is dit een uitschuiver van express.be of heb ik iets gemist?!
http://www.express.be/sectors/nl/telecom/
Nieuwe obligatielening bij Belgacom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Er is alleszins bij mijn weten nog nooit iets over een mogelijke overname van Tele2 gezegd. Zal vermoedelijk dus wel een fout zijn (maar dan wel een serieuze kemel als het van BGC zou uitgaan).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zouden ze Tele2 Luxemburg bedoelen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Bof, BGC lijkt mij toch een bedrijf dat niet meteen zal 'omvallen'. (Dat zeiden ze natuurlijk van de banken ook ...)Ofloo schreef:6% in huidige economische tijden, met alle risico's die erbij komen kijken, .. vind ik weinig, .. de banken kunnen amper een garantie geven laat staan BGC.
De rente is recht evenredig met het risico en ik zou BGC toch niet direct bij de hoge risicogevallen willen rekenen.
Ga eens kijken wat je krijgt bij de nieuwste staatslening ... da's 3,1%. 6% is niet slecht dus, zeker niet als je BGC bij de lage risico klasseert.
Even terzijde, ik begrijp eigenlijk niet goed waarom BGC hier uberhaupt een obligatielening voor moet uitschrijven. Ik heb toch altijd gehoord dat BGC op een serieuze spaarpot (de zogenaamde 'oorlogskas') zit en de bedragen die ze moeten neertellen zijn nu ook niet gigantisch groot (naar BGC normen dan).
Edit : heb net even gekeken in de balans van BGC en ze hadden op 31/12/2007 27 miljoen € aan liquide middelen. Waar is die oorlogskas naartoe ?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Wow, die jaarrekening is interessante lectuur :
* Omzet 2007 : 2,955 miljard €
* Winst voor belastingen : 216,6 miljoen €
* Belastingen op het resultaat : 16.649€
* Uitgekeerde winst : 724 miljoen € (ze hebben dus 525 miljoen € uit het kapitaal gehaald om de staatskas in evenwicht te houden
)
Als ik met mijn BVBA'tje 1000€ winst maak, mag ik daar toch schoon 339,9€ winstbelasting op betalen. Ik moet dringend die fiscalist van BGC eens contacteren.
* Omzet 2007 : 2,955 miljard €
* Winst voor belastingen : 216,6 miljoen €
* Belastingen op het resultaat : 16.649€

* Uitgekeerde winst : 724 miljoen € (ze hebben dus 525 miljoen € uit het kapitaal gehaald om de staatskas in evenwicht te houden

Als ik met mijn BVBA'tje 1000€ winst maak, mag ik daar toch schoon 339,9€ winstbelasting op betalen. Ik moet dringend die fiscalist van BGC eens contacteren.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Laat die Belgacomklanten onze begrotingsput maar betalenUzzi schreef:
* Uitgekeerde winst : 724 miljoen € (ze hebben dus 525 miljoen € uit het kapitaal gehaald om de staatskas in evenwicht te houden![]()
)

- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een termijnrekening op 5 jaar zal je nu met moeite 4 % opbrengen. En ik heb voor het ogenblik meer vertrouwen in BGC dan in mijn bank
.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik weet niet welke balans je gebruikt hebt maar de balans van de Belgacom groep kan je hier vinden.Uzzi schreef:Als ik met mijn BVBA'tje 1000€ winst maak, mag ik daar toch schoon 339,9€ winstbelasting op betalen. Ik moet dringend die fiscalist van BGC eens contacteren.
Winst voor belastingen : 1258 miljoen
Belastingen: 300 miljoen
In bijlage 8 (pag. 29) kan je zien dat ze overdraagbare verliezen geboekt hebben. Wat mij betreft niets bijzonder.