Telenet: Succes vertraagt installatie digitale tv

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

HLN 15/11/08

Eén maand na de lancering van zijn interactieve digitale televisie in Interkabel-gebied (PBE, Interelectra, Integan,WVEM) heeft Telenet al 30.000 klanten binnengehaald.

Dat dankt het multimediabedrijf vooral aan de lancering van de zogenaamde 'Telenet Shakes' (internet, telefonie en digitale tv in één pakket). Keerzijde van de medaille is dat het grote succes geleid heeft tot langere wachttijden voor installaties. «Een aansluiting duurt vier tot zes weken, terwijl de norm drie à vier weken is», geeft woordvoerder Jan de Grave toe. Om de wachttijden te verkleinen, raadt Telenet geïnteresseerde klanten aan om te kiezen voor de 'selfstart-installatie'. «Op die manier kunnen ze zelf digitale televisie installeren en sparen zij 50 euro aan activatiekosten uit», zegt de Grave. Daarnaast schakelt Telenet zijn eigen reparateurs in om bij te springen en zullen zijn twee onderaannemers 100 nieuwe mensen aanwerven.
Standaard

Telenet succesvol in Interkabel-gebied

Telenet heeft al 30.000 bestellingen voor digitale tv op zak in het Interkabel-gebied.

Telenet verkoopt zijn interactieve televisieproducten sinds 15oktober in het Interkabel-gebied (Antwerpen, West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Limburg). Het bedrijf had al sinds begin van dit jaar een princiepsakkoord met de zuivere intercommunales om daar de kabel-tv-activiteiten over te nemen. In het Interkabel-gebied zitten ongeveer 800.000 tv-kijkers. Telenet zegt erg tevreden te zijn over de 30.000 bestellingen voor interactieve, digitale tv die al binnenliepen. Volgens Koen Verwee van Telenet zijn vooral de 'Shakes', een combinatiepakket van tv, telefonie en internet, de basis voor het succes. 'Het is de eerste keer dat wij in Interkabel-gebied een echte triple play-bundel kunnen aanbieden.'

Op dit moment zouden de wachttijden voor een installatie zelfs langer zijn dan normaal, waardoor Telenet geïnteresseerde klanten aanraadt om zoveel mogelijk voor een doe-het-zelf-installatie te kiezen. Dat kan wanneer die klanten al bellen of internetten via Telenet. Om de wachttijden voor de klanten terug te dringen, heeft Telenet ook contracten afgesloten met nieuwe onderaannemers en helpt het bedrijf de onderaannemers in de zoektocht naar honderd nieuwe technici. (fpe)
De Tijd

Telenet kan orders digitale tv niet bijhouden

TELEVISIE

(tijd) - Telenet krijgt in het gebied van Interkabel zoveel bestellingen voor digitale tv dat het niet kan volgen met installeren. In één maand zijn er al 30.000 orders geplaatst. Telenet kocht eind september de tv-activiteiten van zijn in Interkabel verenigde sectorgenoten. Daardoor kon het Mechelse bedrijf ook met zijn tv-aanbod actief worden in de Interkabel-regio, waar het al telefonie en internet aanbood. Om de vraag naar digitale televisie bij te kunnen houden, sloot Telenet contracten met twee nieuwe onderaannemers. Voorts helpt het zijn onderaannemers via een advertentiecampagne honderd nieuwe installateurs te vinden
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

als eigenaar van een stapeltje Telenet aandelen lees ik dat graag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

xenne schreef:als eigenaar van een stapeltje Telenet aandelen lees ik dat graag
Nu nog terug keren als klant ook? :-D
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Mooi.

Al woon ik ook in dit gebied, heb ik nog geen enkele frank gegeven aan telenet.

Al komen de shakes dicht bij mijn huidig abo, sta ik niet te springen om internet/telefonie via de kabel te doen.

Weer er iemand hoe dat zit bij Belgacom? Want die zitten maar reclame te maken voor gratis decoder in Antwerpen enz... Al is het daar anders omdat dat via de koperdraad gaat.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:
Nu nog terug keren als klant ook? :-D
zit er wel aan te komen ja, heb laatste dagen weer meer & meer problemen met wegvallende adsl syncronisatie, en aangezien ik zou toekomen met 30GB datalimiet is er weinig reden om niet terug te gaan... misschien eind deze maand bestellen, ergens half februari installatie... hopelijk zijn tegen dan die aandelen met winst verkocht
aerowings
Starter
Starter

wil dit dan zeggen dat telenet digitale tv beschikbaar is in Leopoldsburg?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

ja, Aerowings, heel het Indi / Infrax gebied is nu van telenet, en daarmee ook beschikbaar voor iedereen in limburg. Maar zolang ik leef zal ik een iNDi klant blijven, en geen Telenet klant :|
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Vind je het bizar dat de kabelmonopolist veel klanten aantrekt in zijn gebied na het opkopen van de vorige kabelmonopolist?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Goztow schreef:Vind je het bizar dat de kabelmonopolist veel klanten aantrekt in zijn gebied na het opkopen van de vorige kabelmonopolist?
digitale televisie vindt meer en meer zijn weg bij de belg.
460.000 klanten voor belgacom einde kwartaal 3.
520.000 klanten voor telenet.
dus bijna 1 miljoen klanten te samen. Mooi toch.

Heel sjiek van belgacom wetende dat ze van 0 begonnen zijn met televisie aan te bieden. En op 3,5 jaar zoveel klanten.

Telenet zal in kwartaal 4 er wel enkele 1000den klanten bijkrijgen doordat ze nu volledig het monopolie hebben op de kabel.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Teebee schreef:ja, Aerowings, heel het Indi / Infrax gebied is nu van telenet, en daarmee ook beschikbaar voor iedereen in limburg. Maar zolang ik leef zal ik een iNDi klant blijven, en geen Telenet klant :|
De kwaliteit van het indi signaal (video/geluid) is trouwens beter dan dat van telenet. Maar ik vrees dat ze de stekker van indi signaal rap bij telenet gaan uittrekken :?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Zamba schreef:
Goztow schreef:Vind je het bizar dat de kabelmonopolist veel klanten aantrekt in zijn gebied na het opkopen van de vorige kabelmonopolist?
digitale televisie vindt meer en meer zijn weg bij de belg.
460.000 klanten voor belgacom einde kwartaal 3.
520.000 klanten voor telenet.
dus bijna 1 miljoen klanten te samen. Mooi toch.

Heel sjiek van belgacom wetende dat ze van 0 begonnen zijn met televisie aan te bieden. En op 3,5 jaar zoveel klanten.

Telenet zal in kwartaal 4 er wel enkele 1000den klanten bijkrijgen doordat ze nu volledig het monopolie hebben op de kabel.
Dat vind ik ook wel :).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Avenger 2.0 schreef:
Teebee schreef:ja, Aerowings, heel het Indi / Infrax gebied is nu van telenet, en daarmee ook beschikbaar voor iedereen in limburg. Maar zolang ik leef zal ik een iNDi klant blijven, en geen Telenet klant :|
De kwaliteit van het indi signaal (video/geluid) is trouwens beter dan dat van telenet. Maar ik vrees dat ze de stekker van indi signaal rap bij telenet gaan uittrekken :?
Heel waarschijnlijk, met in het achterhoofd overnames van UPC/Chello. :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Toch wel... waarom namen diezelfde mensen geen digitale TV bij INDI ?

Te weinig reclame, ontbreken Rode Knop, ... of is Telenet gelukt om z'n product te verkopen als hype ?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik dacht dat Indi geen echte digitale TV aanbood. Kbedoel: geen on demand en zo. Wat heb je dan aan digi TV?
Wlf
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Ik dacht dat Indi geen echte digitale TV aanbood. Kbedoel: geen on demand en zo. Wat heb je dan aan digi TV?
Minder storing op het signaal en de mogelijkheid tot meer kanalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Ik dacht dat Indi geen echte digitale TV aanbood. Kbedoel: geen on demand en zo. Wat heb je dan aan digi TV?
Ik heb ondertussen zo'n twee jaar digitale TV en heb misschien 5 keer on-demand gebruikt voor het Nieuws op te vragen (en meestal staat het zo traag online dat er bijna de volgende uitzending is).

Mij ging het gewoon om een PVR te hebben, en de keuze was toen een analoge HDD recorder (waar je dan niet beschikt over de extra kanalen), of een Digicorder.

Wat mij betreft mag men gans dat "interactief" gedoe dus meteen opdoeken.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:
Ik heb ondertussen zo'n twee jaar digitale TV en heb misschien 5 keer on-demand gebruikt voor het Nieuws op te vragen (en meestal staat het zo traag online dat er bijna de volgende uitzending is).

Mij ging het gewoon om een PVR te hebben, en de keuze was toen een analoge HDD recorder (waar je dan niet beschikt over de extra kanalen), of een Digicorder.

Wat mij betreft mag men gans dat "interactief" gedoe dus meteen opdoeken.
Wat mij betreft ook, maar ik snap wel dat de meeste mensen dit niet zo zien en dat ze niet gaan overgaan van analoog naar digitaal voor een paar extra kanalen. Wat de meeste mensen wel over de lijn trekt zijn net die "gadget"-achtige functies.
aerowings
Starter
Starter

ik wil gewoon alles eens geprobeerd hebben ;)

eerst belgacom tv, werkte naar mijn mening goed, voetbal was voor mij een pluspunt.
maar naar het voetbal ga ik nu wel 'in't echt' kijken of op café.

ben dan overgeschakeld naar TV Vlaanderen. beeldkwaliteit is zeer goed.
maar voor de rest geen toegevoegde waarde en ben niet te spreken over hun service betreffende de door henzelve goedgekeurde Philips decoder die van geen kanten werkt.

dus nu ga ik het eens proberen met digitale televisie van Telenet.
verwacht zowat een zelfde kwaliteit als belgacom...
xenne
Elite Poster
Elite Poster

11.410 EUR 0.540 (4.97 %) :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

"installatie digitale tv" ...
Ik kijk momenteel nog lekker analoog. Wat betekent zo'n telenet-installatie eigenlijk? Dat van die set-top-box snap ik, maar wat valt daar nog meer aan te installeren? (n.b. ik heb Belgacom ADSL voor internet).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

meon schreef:"installatie digitale tv" ...
Ik kijk momenteel nog lekker analoog. Wat betekent zo'n telenet-installatie eigenlijk? Dat van die set-top-box snap ik, maar wat valt daar nog meer aan te installeren? (n.b. ik heb Belgacom ADSL voor internet).
Een Telenet modem en een ethernet connectie van die modem naar je setup box :).
meon
Administrator
Administrator
Provider

Eeh... een modem? Ethernet? En waar moet dat allemaal komen? En hoeveel stroom-aansluitingen hebt ge wel niet nodig?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

meon schreef:Eeh... een modem? Ethernet? En waar moet dat allemaal komen? En hoeveel stroom-aansluitingen hebt ge wel niet nodig?
Modem.
NIU
switch (niet altijd nodig)
digi(box) (corder)

3 en in het ander geval met de switch 4.
Laatst gewijzigd door nonkie 17 nov 2008, 10:17, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Eeh... een modem? Ethernet? En waar moet dat allemaal komen? En hoeveel stroom-aansluitingen hebt ge wel niet nodig?
De modem plaatst men meestal waar de distributie binnenkomt :) en van daaruit een netwerkkabel naar je digibox ( of via powerlines ).

2 ( of 3, afhankelijk of er nog een NIU moet geplaatst worden ) heb je er nodig.

( De modem is nodig voor het interactieve ( rode knop ) gedeelte )
meon
Administrator
Administrator
Provider

Oké, dat zou dus moeten betekenen dat er een netwerkkabel van de zolder tot op de benedenverdieping moet worden getrokken, een NIU geplaatst moet worden ipv de dubbele aftakking nu, extra stroom naar zolder moet getrokken worden/afgetakt worden ... :?
En als ge de 'rodeknopzever' niet nodig acht hebt ge die dingen niet nodig? Gewoon inprikken op antennekabel en HDMI naar tv? Wat werkt er dan wél nog? De EPG? De recorder? (waarom zou ik nog een switch nodig hebben?)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef: (waarom zou ik nog een switch nodig hebben?)
Een switch is nodig als je ook internet zou nemen bij telenet. Als je alleen TV afneemt heb je geen switch nodig. Dan kan de utp rechtstreeks in de modem.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Wat een ellende allemaal :( :?
En iedereen hier vindt dat maar oké? Zo te horen heb ik 3 toestellen extra nodig om digitale tv te kunnen kijken. En ik die dacht "hey, ik koop een nieuwe TV, CAM-module er in en 't is klaar". Maar blijkbaar moet het allemaal op de meest omslachtige wijze gaan :roll:.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Wat een ellende allemaal :( :?
En iedereen hier vindt dat maar oké? Zo te horen heb ik 3 toestellen extra nodig om digitale tv te kunnen kijken. En ik die dacht "hey, ik koop een nieuwe TV, CAM-module er in en 't is klaar". Maar blijkbaar moet het allemaal op de meest omslachtige wijze gaan :roll:.
Ja het is schandalig.
En verander je van provider dan kan je nog eens andere hardware aanschaffen. Heel goed voor hun kassa heel slecht voor onze kassa en het milieu.
Als je TV Vlaanderen neemt moet je maar 1 apparaat hebben.
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

meon schreef:(waarom zou ik nog een switch nodig hebben?)
Die netwerkverbinding heb je dus enkel nodig voor de interactieve diensten. Deze zorgt er ook voor dat je epg verder dan 2 dagen gaat.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

meon is een man naar mijn hart!
Kom hier meon, dat ik u een dikke knuffel geef. :troosten:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Als ik mezelf hier zo bezig hoor heb ik eigenlijk INDI nodig, en geen Telenet Digital TV... Correct?
*knuffel terug aan localhost*
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Als je uzelf zo hoort kijk je beter analoog. INDI is toch passé
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Als ik mezelf hier zo bezig hoor heb ik eigenlijk INDI nodig, en geen Telenet Digital TV... Correct?
*knuffel terug aan localhost*
INDI == Telenet Digital TV tegenwoordig ;)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Jaja, dat weet ik wel, maar bij INDI was het toch enkel set-top-box aansluiten en klaar en niet op zolder 2/3 stroomaansluitingen voorzien, een NIU plaatsen, een modem, UTP-kabel trekken naar beneden, ...
Want powerline zie ik niet goed komen bij ons thuis.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Wel knuffelbeesten, :-D in jullie geval kan je best analoog blijven kijken.
Ik begrijp jullie maar al te goed.
Het werk dat je moet doen ivm kabels, voeding enz..
De kosten die moeten gemaakt worden.
En voor wat? Voor een ietsje meer mogelijkheden.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Jaja, dat weet ik wel, maar bij INDI was het toch enkel set-top-box aansluiten en klaar
Bij TN heb je tegenwoordig een Selfstarter installatie, en dan kan je al die spullen gewoon in de doos laten steken. Enige serieuze nadeel is dat je EPG data beperkt is tot twee dagen, en voor de rest blijf je gespaard van die interactieve rommel die toch steeds geld moet kosten.

Trouwens als je maar één TV hebt kan je die dingen ook allemaal achter je TV installeren (al is dat niet echt ideaal).

Het zou inderdaad allemaal zo eenvoudig kunnen zijn met een TV en CAM, maar Telenet verplicht z'n klanten nu éénmaal liever een decoder bij hun te huren zodat ze zeker zijn van hun maandelijkse inkomsten.
meon
Administrator
Administrator
Provider

r2504 schreef:Bij TN heb je tegenwoordig een Selfstarter installatie, en dan kan je al die spullen gewoon in de doos laten steken. Enige serieuze nadeel is dat je EPG data beperkt is tot twee dagen
Dan denk ik dat dat mijn optie gaat worden. EPG gebruik ik toch vooral via Internet en het abonnement op de "Dag Allemaal" is nog niet opgezegd :).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maar... je hebt die EPG wel nodig om je opnames te plannen, maw. je zal een programma slechts ten vroegste twee dagen op voorhand kunnen inplannen (zodra dit is gedaan is het echter wel geen probleem voor series, die zal hij automatisch wel bij plannen)... tenzij je het manueel gaat ingeven (start/stop uur).
meon
Administrator
Administrator
Provider

Als ik m'n huidige opname-gedrag bekijk is spreek ik eerder over uren en minuten op voorhand dan dagen opvoorhand, dus daar valt mee te leven :) (in de wetenschap dat ik momenteel ook nog 2 HDD-recorders aan de tv heb hangen -- analoge welteverstaan)
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Het zou inderdaad allemaal zo eenvoudig kunnen zijn met een TV en CAM, maar Telenet verplicht z'n klanten nu éénmaal liever een decoder bij hun te huren zodat ze zeker zijn van hun maandelijkse inkomsten.
Maar ze kunnen u dan toch gewoon laten kiezen tussen een CAM/TV of een decoder voor dezelfde prijs? Dan blijven de inkomsten toch gelijk en ze moeten er van mij zelf geen ondersteuning op geven.

En die extra inkomsten (on-demand, prime, etc.)? Als ik in het kwartaalverslag zie hoe weinig mensen Prime hebben dan lijkt het toch niet alsof ze daar veel geld uit halen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”