telefoondraad verlengen, wie contacteren?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Denk dat de titel wel duidelijk is
M'n telefoonlijn komt beneden in de hal binnen. Sinds kort ben ik abonnee van dommel homeconnect (hier weer geen discussie over beginnen) en moet de router aangesloten woden op de telefoonlijn en dan van de router naar de telefoon. Aangezien mijn pc boven staat en de telefoon benenden wil ik dat de lijningang verlengd wordt naar boven voor in de router en dan van de router een kabel naar beneden voor de telefoon. Wie moet ik daarvoor contacteren? Of kan alleen belgacom dit? dan gaat dat wel aardig wat kosten voor 2 draadjes lijkt me zo, daarom dat ik een onafhankelijke installateur wil contacteren maar weet niet goed waar ik moet zoeken ....

de meeste electriciens kunnen dit wel. Je kan dit zelf ook doen als je voor 5 euro een tang haalt in den brico.
Het is wel beter om je router beneden te plaatsen (binnenbekabeling zo kort mogelijk houden om signaalverlies te beperken) en dan gewoon een netwerk kabel naar boven te trekken voor je PC(s).
Het is wel beter om je router beneden te plaatsen (binnenbekabeling zo kort mogelijk houden om signaalverlies te beperken) en dan gewoon een netwerk kabel naar boven te trekken voor je PC(s).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Hmm, ga ik dan zoveel signaalverlies hebben? Er moet in ieder geval een stuk bij aan want nu is hij gewoon VEEL te kort ... Dus ik zou geen +-5m kabel bij trekken? En gewoon dat stukje een klein beetje verlengen zodat het makkelijker werkt? Ik spreek nu over een cm of 10 ... En zo'n tang, zo goedkoop? Voor zo van die internet aansluiting stekkertjes te maken he..Mr.T schreef:de meeste electriciens kunnen dit wel. Je kan dit zelf ook doen als je voor 5 euro een tang haalt in den brico.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Moet zelf niet met een speciale tang. Je hebt connectors speciaal voor telefoondraad die je met een gewone tang moet platnijpen, komt dan ook een soort lijm of dergelijke uit.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;