Overschakeling iTalk -> problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

In augustus ben ik overgeschakeld van vaste klassieke lijn naar iTalk. Ik heb ook Adsl Go en BGC TV. Gisteren krijg ik mijn factuur voor augustus-september en daar merk ik:
* affinity is niet overgebracht;
* together optie, die naar wat men mij gezegd had, ging overgezet worden, staat er niet op.

Ik naar BGC proberen bellen gisterenavond -> na 30 minuten opgegeven; opnieuw gebeld deze middag en een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad.

Voor affinity: aangezien ik nu adsl go zonder vaste lijn heb met iTalk, is dat nog slechts 10 % ipv 15 %. Beetje bizar, maar goed... Ze stelt me wel voor om mijn gans boeltje om te zetten naar een pack van 60 € (adsl go, BGC TV, iTalk). Ik val zowat uit de lucht want ik had gedurende de voorbije maanden al 3 keer gevraagd of zoiets kon en dat was volgens de medewerkers toen absoluut niet mogelijk aangezien ik nog aan een jaarcontract vast hing. Bon... enige probleem: er is een activatiekost van 50 € en daar kan men niet onderuit. Dus om naar een pack over te schakelen, zou ik 50 € extra moeten betalen, terwijl ik op maandbasis slechts 7 € bespaar (2 € als we affinity meerekenen). Hoewel ik maar al te graag een duidelijke prijs op mijn factuur zou willen, bedank ik daar dus voor.

Voor together: ik had vlak na omschakeling speciaal gebeld om te vragen of dat mee overgezet was. Niet dus: men ging het direct activeren. Behalve... dat is niet gebeurd. Dus heb ik in aug en sept voor 12 € naar proximus gebeld in de weekends. De mevrouw aan de andere kant van de lijn stelt voor dat bij mijn klacht te zetten maar zegt er iets later wel bij dat ik opnieuw 5 € ga moeten betalen voor de activatie van together. Ik val weer uti de lucht: together was nog maar actief sinds mei of zo op mijn vaste telefoonlijn en ik had er toen ook al 5 € voor betaald. Ik weiger principieel om dit nu opnieuw te betalen, dus zal together niet geactiveerd worden op mijn iTalk en zal ik de 12 € aan gedane GSM-kosten mogen betalen.

Mijn bedoeling is niet om te klagen, ik werd nu wel degelijk geholpen, maar ik wil mensen toch waarschuwen. Je wisselt je telefoon naar iTalk om minder te betalen en opeens krijg je voordelen die verdwijnen, kortingen die verminderen en opties waarvoor je opnieuw moet betalen om ze te heractiveren.

Het dossier is nu naar de achterliggende diensten zodat ik mijn affinity voor 4 maanden (aug, sept, okt, nov) kan terugbetaald krijgen.

Ik ben wel eens benieuwd of iemand mij wat meer kan vertellen over die activatiekost om overgezet te worden naar een pack. Uiteindelijk hang ik daardoor wel weer een jaar vast bij hen, blijkbaar is dit niet voldoende maar moet ik ervoor nog een activatiekost betalen? Bovendien had ik om een pack gevraagd toen ik naar iTalk overschakelde en was dit blijkbaar niet mogelijk?

Ik zie door het bos de bomen niet meer op de duur. Wie heeft nu gelijk?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”