fritzbox ruis inkomnde gesprekken

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

er zit ongelofelijk veel ruis op de inkomende gesprekken die over fxo gaan, als ik de modemkabel uittrek dan is de ruis veel minder erg.
splitter overleden?(full rate BGC splitter) of wat zou ik zoal kunnen proberen?
De uitgaande gesprekken gaan perfect(lossless) als internet niet wegvalt/vertraagt(snr:6dB).
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bij adsl heb je toch zo'n telefoonfilter nodig om geen last te hebben van storing van het telefoonsignaal door het adsl signaal.
Maar dat zal jou splitter wel voor je doen waarschijnlijk.
Als je nog ergens een gewone filter hebt liggen (die je mss eens met een andere adsl modem gekregen hebt) dan kan je die eens op de lijn hangen en zien wat het geeft.

Bij mij is de kwaliteit van het bellen via internet ook heel goed. Als de Fritzbox altijd verbinding wil maken natuurlijk ... wat dus niet het geval is
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Braindamage schreef:Bij adsl heb je toch zo'n telefoonfilter nodig om geen last te hebben van storing van het telefoonsignaal door het adsl signaal.
Maar dat zal jou splitter wel voor je doen waarschijnlijk.
Als je nog ergens een gewone filter hebt liggen (die je mss eens met een andere adsl modem gekregen hebt) dan kan je die eens op de lijn hangen en zien wat het geeft.

Bij mij is de kwaliteit van het bellen via internet ook heel goed. Als de Fritzbox altijd verbinding wil maken natuurlijk ... wat dus niet het geval is
zal wellicht splitter vervangen worden dan, vraag is alleen de welke is het best kwa kwaliteit? (nu moet ik enkel de draden aansluiten, zou dat graag zo houden).
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

zo'n splitter doet volgens mij niet veel.
Ik gebruik hier gewoon een telefoonstekker met 2 uitgangen op (beide voor telefoon aansluitingen, niet telefoon/adsl) en aan die waar de telefoon aan hangt (en in mijn geval dus de telefoonstekker van de fritzbox), daar heb ik een telefoonfilter tussen zitten. En dat is ook een gewone die ik eens gekregen heb samen met 1 van de adsl modems die ik heb gehad.
Heb die filter al zolang ik ADSL heb (al verschillende jaren) en nog nooit problemen mee gehad
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

silencer schreef:er zit ongelofelijk veel ruis op de inkomende gesprekken die over fxo gaan, als ik de modemkabel uittrek dan is de ruis veel minder erg.
splitter overleden?(full rate BGC splitter) of wat zou ik zoal kunnen proberen?
De uitgaande gesprekken gaan perfect(lossless) als internet niet wegvalt/vertraagt(snr:6dB).
De splitter staat er opdat uw telefoontoestellen niet zouden interfereren met uw ADSL signaal. Deze dient niet om ruis uit de telefoongesprekken te filteren!

Neem eens contact op met de AVM helpdesk. Heb er goede ervaringen mee.

PS. een SNR van 6 dB is wel redelijk kritisch; maar dat heeft hier geen belang aangezien het bovenstaand probleem over gesprekken via de Belgacomlijn gaat, en niet via VoIP.

Je hebt een aparte modem? Plaats deze misschien eens verder af van de Fritz!box?
silencer schreef:De uitgaande gesprekken gaan perfect(lossless)
Voor de goede orde wil ik toch nog even opmerken dat er geen lossless codecs gebruikt worden bij telefonie.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”