Hallo,
ik heb nu 2 sip-providers in m'n Fritzbox 7170 ingesteld.
Voipcheap en 3Starsnet.
Alle uitgaande gesprekken gebeuren nu met voipcheap.
Alle inkomende gesprekken worden parallel doorgeschakeld naar gsm via voipcheap.
Die 3Starsnet gebruiken we dus enkel omwille van een geografisch nummer dat we aangevraagd hebben voor een zelfstandige zaak.
Er wordt dus via de account van 3starsnet niet gebeld, enkel maar oproepen ontvangen.
Nu ondervinden we de laatste tijd problemen met voipcheap, en ik zou de doorschakeling via 3starsnet willen laten doen.
Nu, als ik het goed versta, dan vraag ik best een 2e account bij 3starsnet?
Want stel: ik krijg een oproep op dat geograf. nummer van 3starsnet dat ik nu al heb, dan kan die Fritzbox onmogelijk op diezelfde lijn een doorschakeling regelen naar een gsm.
Maw ik vraag dus best aan 3starsnet een 2e account (zonder dat er een geograf. nummer aan gekoppeld is).
Klopt mijn redenering?
Zoja, dan rest er mij enkel nog een instelling in de Fritzbox dat alle oproepen moeten doorgeschakeld worden via die 2e account.
Voipcheap zou ik nog wel even willen behouden (lees: nog even afwachten en kijken hoe de kwaliteit evolueert) om gratis te kunnen bellen naar vaste nummers, mbv een prefix.
Fritzbox: 2e (sip-)account vereist voor doorschakeling?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
je denkt te "analoog"... je kan meerdere simultane calls in/outgoing hebben. Is gewoon een setting bij jouw & 3starsnet.Peter3 schreef:Hallo,
ik nu al heb, dan kan die Fritzbox onmogelijk op diezelfde lijn een doorschakeling regelen naar een gsm.
Maw ik vraag dus best aan 3starsnet een 2e account (zonder dat er een geograf. nummer aan gekoppeld is).
Contacteer ze even hieromtrent...
Ik zie ze alvast geen probleem geven als jij met z'n vijfen via hetzelfde account wil bellen tegelijkertijd

Analoog ging zoiets niet maar met Voip is dat kassa kassa

ontvangen net hetzelfde...je kunt zelf kiezen hoe je wilt werken...
aan dat nummer bijv 5 extensies hangen en alle 5 laten rinkelen of een na de andere...als er een bezig is dan 4 laten rinkelen of een signaal 2de oproep?
VOIP is booming business

Idd, ik heb 3starsnet hierover geïnformeerd, en er moet niets veranderd worden aan mijn account.skynetbbs schreef: je denkt te "analoog"... je kan meerdere simultane calls in/outgoing hebben. Is gewoon een setting bij jouw & 3starsnet.
Contacteer ze even hieromtrent...
Ik zie ze alvast geen probleem geven als jij met z'n vijfen via hetzelfde account wil bellen tegelijkertijd![]()
Ik kan automatisch beschikken over 8 lijnen, ongeacht als ze inkomend of uitgaande zijn.
Vraag me nu wel het volgende af:
als het mogelijk is om met 8 lijnen simultaan te kunnen bellen, heb ik dan de foute hardware met mijn Fritzbox 7170?
Want ik kan er maar 3 toestellen op aansluiten.
Of ben ik verplicht om voor toestel 4 t/m toestel 8 te werken met zo'n ATA-bakje?
Dus maw 3 toestellen rechtstreeks op de Fritzbox en 5 toestellen die op 5 ATA-boxes moeten aangesloten worden die op hun beurt verbonden moeten worden met de Fritzbox (zou in dit geval dus nog een switch nodig hebben want op de Fritzbox kan je max. 4 bekabelde netwerken aansluiten).
Vind wel niet terug hoeveel zo'n ATA-box kost zoals ze afgebeeld staat op: http://www.3starsnet.com/index.php/voip/en/
In de Shop vind ik wel andere soorten ATA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
ben je zeker dat je er 3 kunt aansluiten?
ik dacht dat het ging over 2 analoge telefoons
en 1 analoge "uplink/lifeline" telefoonaansluiting;
eg als uw internet down is dat je nog kunt bellen via je discovery
of als je je telefoonnr niet kunt porteren naar eg 3starsnet (wegens actieve adsl verbinding) dat je nog "analoge" incoming calls kunt hebben; maar outgoing via goedkopere voip providers werkt.
Geen idee over de exacte codes bij 3starsnet; maar je kunt vaak tijdens een "ongoing" call op een toetsencombinatie drukken (* of #?) om de huidige call op "hold" te zetten en een 2de call te starten ... of omgekeerd ...signaal 2de oproep laten toepassen;
ook kun je behalve met je fritz; ook evt je Windows Mobile smartphone gebruiken? Of je Nokia Smartphone? of eventueel zo'n Siemens S475IP aanschaffen waar je nog eens 2tal voip kunt instellen en tot 6 dect phones kunt gaan?
ik dacht dat het ging over 2 analoge telefoons
en 1 analoge "uplink/lifeline" telefoonaansluiting;
eg als uw internet down is dat je nog kunt bellen via je discovery
of als je je telefoonnr niet kunt porteren naar eg 3starsnet (wegens actieve adsl verbinding) dat je nog "analoge" incoming calls kunt hebben; maar outgoing via goedkopere voip providers werkt.
Geen idee over de exacte codes bij 3starsnet; maar je kunt vaak tijdens een "ongoing" call op een toetsencombinatie drukken (* of #?) om de huidige call op "hold" te zetten en een 2de call te starten ... of omgekeerd ...signaal 2de oproep laten toepassen;
ook kun je behalve met je fritz; ook evt je Windows Mobile smartphone gebruiken? Of je Nokia Smartphone? of eventueel zo'n Siemens S475IP aanschaffen waar je nog eens 2tal voip kunt instellen en tot 6 dect phones kunt gaan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Inderdaad, ik gebruik regelmatig tegelijkertijd hetzelfde nummer van 3starsnet.Peter3 schreef:Idd, ik heb 3starsnet hierover geïnformeerd, en er moet niets veranderd worden aan mijn account.
Ik kan automatisch beschikken over 8 lijnen, ongeacht als ze inkomend of uitgaande zijn.
Je kan 3 analoge en 8 ISDN telefoontoestellen aansluiten aan een 7170! Echter, de Fritz!box hardware kan slechts 3 gesprekken tegelijkertijd verwerken.Peter3 schreef:als het mogelijk is om met 8 lijnen simultaan te kunnen bellen, heb ik dan de foute hardware met mijn Fritzbox 7170?
Want ik kan er maar 3 toestellen op aansluiten.
Of ben ik verplicht om voor toestel 4 t/m toestel 8 te werken met zo'n ATA-bakje?
Als je echt 8 aparte mensen tegelijk wil laten bellen via dezelfde account, dan moet je uitkijken naar een VOIP telefooncentrale (bekijk Asterix eens bvb). Merk echter op dat je statistisch gezien steeds met een hoop minder externe lijnen toekomt dan dat je interne lijnen hebt.
Je kan inderdaad ook naast de Fritz!box aparte VOIP telefoons gebruiken (beide kunnen tegelijk registreren bij 3starsnet), en dan kan je meer dan 3 gesprekken tegelijkertijd voeren.
PS. let ook op dat de upload van uw Internet verbinding niet te beperkt is voor 8 simultane gesprekken. Misschien moet je dan overschakelen naar een codec met een lagere bitrate (en helaas ook lagere MOS).
Tnx voor de uitleg Edward.Edward Valckx schreef: Je kan 3 analoge en 8 ISDN telefoontoestellen aansluiten aan een 7170! Echter, de Fritz!box hardware kan slechts 3 gesprekken tegelijkertijd verwerken.
Als je echt 8 aparte mensen tegelijk wil laten bellen via dezelfde account, dan moet je uitkijken naar een VOIP telefooncentrale (bekijk Asterix eens bvb). Merk echter op dat je statistisch gezien steeds met een hoop minder externe lijnen toekomt dan dat je interne lijnen hebt.
Je kan inderdaad ook naast de Fritz!box aparte VOIP telefoons gebruiken (beide kunnen tegelijk registreren bij 3starsnet), en dan kan je meer dan 3 gesprekken tegelijkertijd voeren.
PS. let ook op dat de upload van uw Internet verbinding niet te beperkt is voor 8 simultane gesprekken. Misschien moet je dan overschakelen naar een codec met een lagere bitrate (en helaas ook lagere MOS).
Niet dat ik 8 lijnen nodig heb, maar wou de grenzen van 3starsnet in combinatie met mijn Fritzbox eens aftasten.