BBox2 instellingen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
mr73
Starter
Starter

Ik was een PlanetInternet-klant van het eerste uur, maar zat bij Scarlet nog steeds op "Unlimited" aan slechts 3,3 Mbps en deze provider kon/wilde daar niets aan veranderen (... bedankt voor de service naar trouwe klanten toe !)
Vandaag werd ADSL GO samen met BgcTV geactiveerd (VDSL).
Deze avond alles zelf ingesteld ... liep vlot en resultaten zien er heel goed uit : TV werkt prima, één decoder met twee streams en internetsnelheid is ook zeer mooi : iets meer dan 11Mbps download en 560 Kbps upload met de TV aan.
Mijn vroegere modem-router was er één van US Robotics en ik vind de BBox2 op 't eerste zicht iets minder goed/gemakkelijk te beveiligen.
Ik hoef me bvb niet kenbaar te maken als "administrator" om de instellingen op http://192... in te stellen of te wijzigen.
Zit dit misschien verscholen onder "user" ? Wat mag dan wel het paswoord zijn ? Blijkbaar is het niet datgene wat ik van Belgacom kreeg toegestuurd ... Wie kan helpen ?
Alvast dank,
Luc
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo,

Op zich heeft het beveiligen van de admin weinig zin tenzij je problemen verwacht met iemand op het netwerk zelf. Anders lijkt het me beter om ongewenste gasten gewoon af je netwerk te houden, bijvoorbeeld door je wireless te beveiligen of uit te schakelen (als je zelf draden gebruikt).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”