hoe checken of signaal in orde is?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
R6_ke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2008, 20:36

Sinds een jaar heb ik veel problemen met ADSL en belgacom TV. De eerste paar maanden ging dit goed.
Internet is volgens mij te traag voor wat het zou moeten zijn.
www.speedtest.net geeft een download snelheid van +/- 1500 Kb/s en upload van +/- 420 Kb/s. Mijn internet verbinding valt ook regelmatig weg voor een aantal seconden tot enkele minuten.
BelgacomTV geeft dan weer het probleem dat ik per avond toch wel zon 5 tot 6 keer blokjes op het scherm krijg. Soms bevriest het beeld voor enkele seconden.
Ik ben het eigenlijk beu dat ik steeds wandelen word gestuurd met een melding als U moet de voeding van de modem uittrekken, U moet de voeding van decoder uittrekken. terwijl ik weet dat, als ik gewoon een kwartiertje wacht, het probleem weer verholpen is.
Als ik dan wat meer informatie vraag over de snelheid en dat die toch wel wat laag is, krijg ik het antwoord dat alles in orde is en dat die 1500 heel normaal is.

Graag zou ik aan de hand van onderstaande informatie willen weten, is mijn signaal nu echt ok?
Heb ik gewoon pech dat ik te ver van een centrale woon?
Op het forum heb ik hier al enkele zaken gelezen over db, is het hoe hoger hoe beter de kwaliteit?

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Interleaved Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 6011 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 26 dB 15 dB
Attenuation 21 dB 27 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 0
Interleaved Path FEC Correction 0 82870
Fast Path CRC Error 0 0
Interleaved Path CRC Error 0 118
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 0 0
Interleaved Path HEC Error 0 0

Statistics:
Received Cells 717353013
Transmitted Cells 2811306
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5753
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

De "zoek" functie gebruiken is een must op een forum zo groot als userbase ...

Kijk eens hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20311
Gelieve uw conclusies daar te trekken en eventueel in dat topic verder te converseren.


Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”