op je tv computer kijken

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
eveke
Starter
Starter

Hallo,

dit is de situatie:
1 pc met vista
1 lcd tv
1 kabel dvi dual link
gewenste situatie:
dat ik op mijn tv zie wat er op mijn pc is
probleem:
alhoewel alles correct is aangesloten zie ik niet op mijn tv mijn icoontjes etc de instellingen op mijn pc lukken me wel maar mijn tv reageert niet
heeft iemand hier ervaringen mee?

groetjes
Evetje
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Welke grafische kaart heb je?

Je moet via windows die DVI aansluiting ook activeren om de lcd tv als scherm te kunnen gebruiken.
Die instellingen hangen ook wel af aan het programma dat meegeleverd is met je grafische kaart.

Bij een laptop met VGA aansluiting wordt bij een herstart automatisch de VGA aansluiting gebruikt voor het beeld, maar hoe het met een DVI aansluiting zit weet ik niet

[EDIT] Als je wil dat er op je TV hetzelfde komt te staan als op je pcscherm, dus dat beide schermen tegelijk hetzelfde weergeven, dan moet je blijkbaar bij de instellingen op de pc de tv op dezelfde resolutie zetten als je pcscherm.
Bij de beeldscherm instellingen al eens geprobeerd of je tv beeld geeft als je de optie "Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanduid? Dan hoeft de lcd tv ook niet op dezelfde resolutie te staan
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je op je TV op het juiste 'kanaal' afgestemd?
pennywise
Pro Member
Pro Member

Braindamage schreef:Welke grafische kaart heb je?

Je moet via windows die DVI aansluiting ook activeren om de lcd tv als scherm te kunnen gebruiken.
Die instellingen hangen ook wel af aan het programma dat meegeleverd is met je grafische kaart.

Bij een laptop met VGA aansluiting wordt bij een herstart automatisch de VGA aansluiting gebruikt voor het beeld, maar hoe het met een DVI aansluiting zit weet ik niet

[EDIT] Als je wil dat er op je TV hetzelfde komt te staan als op je pcscherm, dus dat beide schermen tegelijk hetzelfde weergeven, dan moet je blijkbaar bij de instellingen op de pc de tv op dezelfde resolutie zetten als je pcscherm.
Bij de beeldscherm instellingen al eens geprobeerd of je tv beeld geeft als je de optie "Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanduid? Dan hoeft de lcd tv ook niet op dezelfde resolutie te staan
en ge moet uwe windows firewall aanpassen, ook als je hem niet gebruikt zou ik daar ok wel eens in zien, heeft bij geholpen.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

eveke schreef:Hallo,

dit is de situatie:
1 pc met vista
1 lcd tv
1 kabel dvi dual link
gewenste situatie:
dat ik op mijn tv zie wat er op mijn pc is
probleem:
alhoewel alles correct is aangesloten zie ik niet op mijn tv mijn icoontjes etc de instellingen op mijn pc lukken me wel maar mijn tv reageert niet
heeft iemand hier ervaringen mee?

groetjes
Evetje
aux/videobron selecteren op je tv of bedoel je iets anders?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Om het simpel te houden:
- In het boekje van je tv nazien welke ingang van je tv je moet activeren, dit zal waarschijnlijk aangeduid staan als DVI/Computer/PC of iets dergelijks.
Ook nazien welke resolutie komende van de PC uw TV wil aannemen.
(1024X768 zal er zeker nog bijzitten).
- Op uw PC het controlecenter van uw grafische kaart oproepen.
Daarin ga je, wanneer je DVI-kabel is aangesloten op TV & PC, kunnen kiezen tussen twee monitoren.
- Zet je tv aan en kies met je afstandsbediening de DVI ingang van je TV.
- Op je pc kies je de 2de monitor. Je zou nu de windows desktop met je controlecenter moeten zien op je TV met ook de vraag of je deze instellingen wil behouden.

Dit is een zeer sumiere uitleg hoe je het moet doen, er komen nog verdere instellingen bij kijken.
Zie eerst maar eens of je al beeld krijgt.

Niet vergeten ook een bijkomende geluidskabel te gebruiken, DVI brengt geen geluid over)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

pennywise schreef:en ge moet uwe windows firewall aanpassen, ook als je hem niet gebruikt zou ik daar ok wel eens in zien, heeft bij geholpen.
Jij bent ook de grappigste thuis zeker :roll:
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Pennywise schreef: en ge moet uwe windows firewall aanpassen, ook als je hem niet gebruikt zou ik daar ok wel eens in zien, heeft bij geholpen.
Hier krijg ik nu ook een grimlach van op mijn gezicht.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

xedion schreef:
Pennywise schreef: en ge moet uwe windows firewall aanpassen, ook als je hem niet gebruikt zou ik daar ok wel eens in zien, heeft bij geholpen.
Hier krijg ik nu ook een grimlach van op mijn gezicht.
Inderdaad :)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik denk dat we ons poer voor niets gaan verschoten hebben, Eveke laat niet meer van zich horen :-(
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Doet eveke gewoon niet bureaublad uitbreiden ipv van het clonen van het scherm 1

Sarcasme: Ja mss moet je de firewall uitschakelen voor 2de scherm :lol: :lol:
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

ljd schreef:Doet eveke gewoon niet bureaublad uitbreiden ipv van het clonen van het scherm 1
Is hoe je haar starttopic bekijkt.
Als ze bedoelt dat haar tv niet reageert omdat het gewoon zwart blijft, dan krijgt het geen signaal.
Krijgt ze wel haar bureaublad achtergrond te zien, maar geen icoontjes en ook haar cursor niet, dan is het inderdaad wat jij zegt :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Mahimahi schreef:Ik denk dat we ons poer voor niets gaan verschoten hebben, Eveke laat niet meer van zich horen :-(
tzal opgelost zijn he.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”