Hoi,
Ik zit met een serieus ambetant probleem en misschien kunnen jullie mij helpen (brainstormen, oplossingen, probeersels,..).
Even mijn PC schetsen :
- MB : P5K SE
- CPU : Q6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz
- RAM : Kingston 4GB
- GPU: 8800GT 512MB
- GELUID: Auzentech X-Fi Prelude 7.1
- RAID : Highpoint RocketRaid 2300 (4x SATA)
Ik heb lange tijd XP 64bit gedraaid. Echter is het voorbij weekend FATLAN geweest en heb ik XP 32bit teruggezet (ghost image). Deze image draait perfect games, surfen, downloaden, folding-at-home, xfire, ventrilo, noem maar op, alles werkt goed.
Alles werkTE goed, totdat ik DC++ begon te draaien. Eerst en vooral had ik het probleem na alles gehashed te hebben. Toen ik (later) de PC opnieuw gestart had, begon hij ineens te klagen dat er CRC fouten waren en dat bestanden niet geshared konden worden. Daarna begonnen er serieuzere problemen voor te doen: als ik 4 bestanden aan het uploaden was, voor de rest dus *niets* met die PC, dan werkte hééél mijn PC pokketraag. Start>Run en dan "calc.exe" bv duurde maar liefst 5 minuten vooraleer dat ding open was...
Als ik in de tussentijd in de taskmanager dcplusplus.exe kill'de, dan stond de calculator er natuurlijk direct. 't was precies alsof mijn PC de hele tijd aan het wachten was op iets??? Ik heb de affinity van dc++ ook op low gezet en nog vanalles, maar dat hielp allemaal niet.
Op zondag heb ik nog zoiets gemerkt: Mensen waren een bestand aan het afhalen dat op 95% stond. Toen ze 100% bereikten, begonnen ze niet aan een nieuwe file, maar opnieuw dezelfde aan 95%. En ELKE keer opnieuw begonnen die terug aan 95%. Dit had ik aan de hand bij al die 4 users (verschillende bestanden dus). Ik veronderstel dat bij de 100% download een CRC check gebeurt, en dit niet OK is, en men dus opnieuw begint te downloaden? Alleszins was er een loop bezig en ik kreeg NIETS geupload.
Soms wou die zelfs bijna niet uploaden. Bleef staan op "Starting upload...", en dat was het.. 'k weet nog bij mijn vorige pc dat het véél sneller en stabieler ging, en die pc is inmiddels al zeker meer dan 3jaar oud.
Waarom ik dan "hardware failure" in de titel zet, is omdat ik dit al gedurende hele lange tijd aan de hand heb:
=> Gewoon de pc opstarten en iets voor het inlogscherm begint mijn MB/CPU een serieus hoge toon te produceren (constant). Ook als in ingelogd ben en alles.
- Als ik 1 core laat werken (100%), dan is het geluid een pak minder, maar nog hoorbaar.
- Als ik HDTune start en m'n HD test, gedurende de hele test hoor ik mijn MB/CPU een nog véél hoger lawaai (en niet constant, maar zo'n op&af gaande toon) maken. Ik hoor eigenlijk aan de toon of de snelheid hoger of lager gaat zijn in het grafiekje dat hij uitprint.
I.v.m. deze hoge fluittoon, heb ik het volgende al geprobeerd :
- O.C. instellingen terug standaard gezet : NOK
- Andere (ook Q6600) CPU geprobeerd : still NOK
- Hele PC uitgebouwd op tafel (momenteel nu)
- Andere voeding (momenteel) : still NOK
Het geluid is duidelijk hoorbaar rond de CPU ergens, maar misschien is het een component op het MB, dicht bij de CPU ..
Sinds ik de PC uitgebouwd heb op tafel, heb ik nu ook een klein "speakertje" toegevoegd en geconnecteerd op het MB. Sindsdien hoor ik, als ik de PC afsluit, dat er na een 15tal seconden een geluidstoon (soort noise) uit dat speakertje komt. Is niet superluid, maar wel irriterend! En het hoort er niet te zijn natuurlijk..
Als ik de PC aanzet, stopt het geluid onmiddellijk.
Om samen te vatten, heb ik 3 problemen :
1) DC++ doet m'n systeem op z'n bakkes gaan
2) Irritant hoogfrequent geluid uit m'n MB/CPU
3) Irritant noise geluid uit speakertje als ik de PC uitzet.
Iemand die weet waar het aan kan liggen?
Mogelijk hardware failures.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik denk dat je zelf het probleem al geïsoleerd hebt. Moederbord ? Slechte capasitator misschien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
DC++ vraagt wel op LANparty's etc enorm veel van je PC via de 100/1000 Mbit netwerkskes en al die leechers
dus denkelijk 1 of meerdere capacitators of dergelijke overladen maar niet gekilled (anders had je niets meer)
zo heb ik eens op FOM (1 van de eerste edities) men DC++ h2o AMD Barton setup om zeep geholpen , snikheet daarbinnen ok maar CPU liep goed OC'd lekker aan 40 graden en ineens pssshht , scherm deed ff raar en poef gedaan
men aandacht ging direct naar de pc en da mobo (NF7-S ) stond gloeiende heet , die setup heeft nooit meer gedraaid erna , mobo busted

dus denkelijk 1 of meerdere capacitators of dergelijke overladen maar niet gekilled (anders had je niets meer)
zo heb ik eens op FOM (1 van de eerste edities) men DC++ h2o AMD Barton setup om zeep geholpen , snikheet daarbinnen ok maar CPU liep goed OC'd lekker aan 40 graden en ineens pssshht , scherm deed ff raar en poef gedaan
men aandacht ging direct naar de pc en da mobo (NF7-S ) stond gloeiende heet , die setup heeft nooit meer gedraaid erna , mobo busted
The eternal and true pessimist 

- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 16 keer
Moet er wel bijzeggen dat via het intern netwerk hier (gigabit), de snelheid tussen 50MB/sec en 70MB/sec ligt. Zonder problemen!
Vinden jullie het redelijk om het moederbord gewoon RMA te sturen?
Vinden jullie het redelijk om het moederbord gewoon RMA te sturen?
Je bedoelt toch dat je énkel het MOBO gekilled hebt he? Of moet ik vrezen voor mijn CPU en alles wat eraan hangt !??a3ke schreef:zo heb ik eens op FOM (1 van de eerste edities) men DC++ h2o AMD Barton setup om zeep geholpen , snikheet daarbinnen ok maar CPU liep goed OC'd lekker aan 40 graden en ineens pssshht , scherm deed ff raar en poef gedaan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Wel , toen iemand anders met een NF7-S had minder geluk (wel niet op fom hoor) , een mosfet weggebrand en nadien gebleken was de CPU en de PSU ook toast ...
Uw gigabitlan thuis is niets vergeleken met al die scans hash's en multiple send/receives op lanparty's eh
Iets of wat lanparty met wat kiddy's present en je fileserverke bevat ewa pron en warez en u bakske zie gegarandeerd af , je te jure !
Dus , ik zou het zekere voor het onzekere nemen en alles eraftrekken van mobo en met uw klacht van fouten en "high pitch noise under heavy load" bord RMA sturen
Uw gigabitlan thuis is niets vergeleken met al die scans hash's en multiple send/receives op lanparty's eh
Iets of wat lanparty met wat kiddy's present en je fileserverke bevat ewa pron en warez en u bakske zie gegarandeerd af , je te jure !
Dus , ik zou het zekere voor het onzekere nemen en alles eraftrekken van mobo en met uw klacht van fouten en "high pitch noise under heavy load" bord RMA sturen
The eternal and true pessimist 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Typo, moest capacitor zijngunny schreef:Oh! Bestaat dat echt? En ik die dacht dat dat een verzinsel was uit Back To The Future.crapiecorn schreef:Slechte capasitator misschien.

- OpThaCop
- Pro Member
Bedankt voor de feedback.
Deze avond krijg ik een ander moederbordje van een kameraad (gigabyte). Als deze het probleem volledig oplost, ga ik mijn bord (sowieso nu, na deze reacties te lezen), RMA sturen + een nieuw moederbord kopen..
Een weekske zonder pc gaat niet lukken vrees ik:-)
Deze avond krijg ik een ander moederbordje van een kameraad (gigabyte). Als deze het probleem volledig oplost, ga ik mijn bord (sowieso nu, na deze reacties te lezen), RMA sturen + een nieuw moederbord kopen..
Een weekske zonder pc gaat niet lukken vrees ik:-)
- OpThaCop
- Pro Member
Deze avond gaat m'n MB terug RMA richting duitsland.
Ik ga ook ineens een nieuw MB kopen.
Gisteren heb ik trouwens een ander moederbord getest (GA-EP35-DS3P) en deze werkt gelijk het hoort te zijn (schitterend goed dus
).
Mijn nieuw MB wordt : GA-EP45-DS3P.
Ik ga ook ineens een nieuw MB kopen.
Gisteren heb ik trouwens een ander moederbord getest (GA-EP35-DS3P) en deze werkt gelijk het hoort te zijn (schitterend goed dus

Mijn nieuw MB wordt : GA-EP45-DS3P.