dvd

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
neo2008
Plus Member
Plus Member

hey iedereen,

welke formaat ondersteunt de meeste dvd speler?
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

dvd's :oops:
Als er een divx sticker ophangt dan ondersteunt ie divx/xvid.:lol: Of bedoel je dvd- / dvd+ :?
En aangezien dit nog in windows gepost is, bedoel je in powerdvd, ...? Dan is het volgens mij mpeg2.
Kortom, more info plz.
neo2008
Plus Member
Plus Member

t-town schreef:dvd's :oops:
Als er een divx sticker ophangt dan ondersteunt ie divx/xvid.:lol: Of bedoel je dvd- / dvd+ :?
En aangezien dit nog in windows gepost is, bedoel je in powerdvd, ...? Dan is het volgens mij mpeg2.
Kortom, more info plz.
ik wil gewoon een film op een cd zetten dan in mijn dvd speler heb er meer dan een de vraag was welke extectie herkend de meeste dvd spler
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Elke dvd speler is "anders". Je zal het toch echt moeten testen of hij DVD-R of DVD+R wilt slikken.

Verder bedoel je waarschijnlijk "DVD" ipv "CD" (groot verschil!!).

Je hebt deze formaten :
DVD+R
DVD-R
==> beiden gewoon beschrijfbaar
en deze :
DVD+RW
DVD-RW
==> beiden herschrijfbaar (dus je kan wissen en terug schrijven).

Het lijkt me dat je best eens probeert met DVD+R. Als deze niet lukt, met DVD-R.

PS: Dan zit je nog met verschillende merken. Ik zou gaan voor een TDK, Philips of Verbatim, maar onderling is nog eens zoveel meer verschil dat ik het niet meer kan volgen.

Proberen is de boodschap. Werkt het niet => ander dvd'ke proberen.
neo2008
Plus Member
Plus Member

OpThaCop schreef:Elke dvd speler is "anders". Je zal het toch echt moeten testen of hij DVD-R of DVD+R wilt slikken.

Verder bedoel je waarschijnlijk "DVD" ipv "CD" (groot verschil!!).

Je hebt deze formaten :
DVD+R
DVD-R
==> beiden gewoon beschrijfbaar
en deze :
DVD+RW
DVD-RW
==> beiden herschrijfbaar (dus je kan wissen en terug schrijven).

Het lijkt me dat je best eens probeert met DVD+R. Als deze niet lukt, met DVD-R.

PS: Dan zit je nog met verschillende merken. Ik zou gaan voor een TDK, Philips of Verbatim, maar onderling is nog eens zoveel meer verschil dat ik het niet meer kan volgen.

Proberen is de boodschap. Werkt het niet => ander dvd'ke proberen.
julie verstaan mijn verkeerd, ik wil het op een cd zetten niet op een dvd en die cd moet kunnen afspelen op meeste dvdspelers ik dacht mepg 4 door elke dvd speler kan gelezen worden? nu een andere vraag stel dat het mij lukt op een cd zetten hoe krijg ik die ondertiteling er ook bij?
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Als op je dvd-speler een divx icoontje staat
Afbeelding
Dan kan de speler cd'tjes afspelen met een divx/ xvid bestand op: .avi dus.
als je er ook ondertiteling wil opzetten dan moet je kijken in de handleiding van je speler of hij dit ondersteunt en welke extensie, anders zal je moeten uitproberen (wel een cd-rw gebruiken :wink: )
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Als je DVD speler geen divx/xvid ondersteund dan zal je de DVD naar VCD moeten omzetten als je het op een gewoon cdtje wil branden ipv een DVD.
VCD wordt door zo goed als alle dvdspelers ondersteund. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit meestal minder is dan bij DIVX.

Voor het info over het omzetten van DVD naar VCD of van DVD naar DIVX : http://www.doom9.org
nu een andere vraag stel dat het mij lukt op een cd zetten hoe krijg ik die ondertiteling er ook bij?
Als je DVDspeler DIVX/Xvid ondersteund dan volstaat het om de .srt of .sub ondertiteling bij het filmbestand te plaatsen met dezelfde bestandsnaam als het filmbestand. En misschien liefst ook beide zonder spaties.
Voor het toevoegen van ondertitels in VCD films kan je kijken op de bovenvermelde website
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... en zelfs VCD kan je daar parten spelen. Voor VCD (ik meen het) moet de fabrikant van de speler namelijk rechten betalen (grrrr) en ik ben allersinds al aardig wat nieuwere (merk)DVDspelers tegen gekomen die totaal niet met VCD overweg kunnen. En hoezo "meestal mindere kwaliteit" ? Met een res van 352x288 en een bitrate van rond de 1150 kan je met uitzondering van youtube materiaal moeilijk een _slechter_ resultaat verwachten als VCD. :D

Oudere no-name DVDspelers durven nogal eens een hele slechte mpeg4 implementatie te hebben, waardoor ofwel de SRT support buggy of zelfs compleet onbestaande is, of waarbij de weergavekwaliteit van Xvid/DivX dermate miserabel is dat het onbruikbaar wordt.

Al bij al snap ik het niet helemaal : DVD's, zelfs met een schandalig hoge Avubel taks erop, zijn echt wel nog betaalbaar. Dus waarom niet je daaraan houden : werkt gegarandeerd nog in de _meeste_ dvdspelers. :-)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik heb het topic even verhuist naar een meer passend forum.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

kaween schreef: Al bij al snap ik het niet helemaal : DVD's, zelfs met een schandalig hoge Avubel taks erop, zijn echt wel nog betaalbaar. Dus waarom niet je daaraan houden : werkt gegarandeerd nog in de _meeste_ dvdspelers. :-)
Op wat oudere systemen gaat mpeg4 -> mpeg2 wel een tijdje duren. Ik veronderstel dat de source een gedownload mpeg4 bestand is.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het wordt tegenwoordig steeds maar moeilijker om de juiste format te kiezen wanneer je video materiaal wil bewaren voor de toekomst.

Indien ik jou was zou ik kiezen voor MP2 dus met de Ifo's en de Vobs, maar dan moet je natuurlijk DVD's gebruiken ipv CDRom daar een gecomprimeerde film al rap 4Giga in beslag neemt.

Indien je toch vasthoud aan het gebruik van CDRom zal je, om zeker te zijn dat het op het merendeel van de DIVX compatibele CDspelers afspeelbaar blijft, moeten kiezen tussen DiVX of Xvid.
Dus wanneer je niet zeker bent of je DVDspeler deze formaten aankan eerst uitproberen met een schijfje van een vriend.

VCD is, voor mijzelf dan, niet aanvaardbaar wegens het te grote kwaliteitsverlies wanneer je een film tot CDRom-grootte samenperst.

H264/x264 encoded films zijn de toekomst ( en passen, in zeer goede kwaliteit, op een CDRom) maar spijtig genoeg zijn die voor het ogenblik enkel maar afspeelbaar op PC, indien ik mij niet vergis.
Hier ga je ook een up-to-date kanjer van een PC voor nodig hebben om het video materiaal te encoden (of anders engelengeduld en een PC die je dagenlang kunt missen :twisted: )
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mahimahi schreef:H264/x264 encoded films zijn de toekomst ( en passen, in zeer goede kwaliteit, op een CDRom) maar spijtig genoeg zijn die voor het ogenblik enkel maar afspeelbaar op PC, indien ik mij niet vergis.
Je vergist je ;-). De eerste spelers die een ingebakken H264 decoder chip hebben komen stilletjes aan op de markt.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb pas een nieuwe philips gekocht.
Ik zal straks eens kijken welk type net, maar ik ben hier enorm tevreden van!
Hij heeft het DIVX Ultra label, en mijn schokkerige beelden (wat je HEEL veel voor hebt met divx) zijn voor 99% weg + plaatst de ondertiteling het beste van alle divx/dvd players die ik al gezien heb.
Verder kan hij overweg met CD +/- RW + DVD(RW) +/- + ...

kzal eens kijken ;-)
echte aanrader!
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

deej schreef:
Mahimahi schreef:H264/x264 encoded films zijn de toekomst ( en passen, in zeer goede kwaliteit, op een CDRom) maar spijtig genoeg zijn die voor het ogenblik enkel maar afspeelbaar op PC, indien ik mij niet vergis.
Je vergist je ;-). De eerste spelers die een ingebakken H264 decoder chip hebben komen stilletjes aan op de markt.
Goed om weten thx, ken je soms een merk (om het zoeken te vergemakkelijken)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

deej schreef:
En Blue-Ray ondersteunt MPEG-4 AVC (H.264) native.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”