1 pc op 2 versch. netwerken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

In deze topic ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0 ) had ik het er al over en nu vroeg ik me af of er bv een tool bestaat om van netwerkkaart te switchen?

Blijkbaar lukt het niet om 'tegelijkertijd' met 2 verschillende netwerken te verbinden en nu dacht ik om evt maar 1 netwerkkaart te 'activeren' voor de respectievelijke verbinding.
In xp kan je toch manueel een kaart in- en uitschakelen en het zal waarschijnlijk ook al kunnen door 2 verschillende hardware profielen te gebruiken met iedere netwerkkaart maar om telkens niet te moeten rebooten vroeg ik me af of zoiets softwarematig kan of evt met een script.
Nu is er nog wel een bijkomend probleempje: ze werken met beperkte rechten maar da's misschien ook wel op te lossen met een runas ofzo.

De browserinstellingen kunnen dan nog met 2 reg bestandjes geswitched worden maar het gaat vooral om die 2 verschillenden netwerken.

Alle hulp MEER dan welkom en alvast bedankt daarvoor!
P-ken
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Waarom wil je wisselen? Valt het niet op te lossen door bepaalde routes naar de éne netwerkkaart te laten lopen en andere naar de andere netwerkkaart? Dan kan je ze beiden tegelijk gebruiken ...
Met het tooltje "devcon" kan je scripted apparatuur in-en-uitschakelen.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik had gehoopt dat het 'vanzelf' wel zou werken maar nougabollen. :?
Hoe doe je dat met die routes per netwerkkaart?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
meon
Administrator
Administrator
Provider

ehm, met het "route add"-commando. Maar ik ken niet genoeg van netwerken om juist te weten wat ge een dergelijke configuratie moet ingeven :)
Peterken
Premium Member
Premium Member

Aaah ok, ik was al in de eigenschappen van mijn netwerk aan het zoeken met dat venster van die filters in het achterhoofd. :smash2:

Iemand anders die me kan zeggen welk mijn verkeerde been is -> het juiste blijft dan over hé! :wink:
meon
Administrator
Administrator
Provider

een GUI moet ge niet zoeken, 't is een commando dat je in de console moet ingeven :)
't gaat iets zijn van "dit subnet moet je naar deze adapter sturen". Je kan met "route print" zien welke routes je momenteel al hebt, misschien dat je daar iets uit kunt afleiden.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Neenee, dat wist ik toen je die "route add" schreef. :wink: (toch bedankt!)

Ik zal daar wel eens op zoeken; heb die routetabellen wel eens gezien maar snapte er niet veel van.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Bedankt meon, het werkt met die devcon. :worship:
Nu moeten ze, afhankelijk van hetgeen ze willen doen, een xp account kiezen waar in de opstartmap van dat profiel een batch file zit die de switch doet van repectievelijke netwerkkaart.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”