Speedtouch 510 en Linksys WAG200G

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Hallo,

Ik zou graag mijn Speedtouch 510 (slechts 1 netwerkaansluiting) gebruiken als modem en mijn Linksys Wag200G daarachter (4 netwerkaansluitingen en wireless) daarachter om de verschillende PC's in huis van internet te voorzien.

Ik ben al zover dat ik de Speedtouch 510 in bridged mode moet zetten. Ik zit me nu echter suf te zoeken (ook op userbase) achter een handleiding die stap voor stap uitlegt wat ik precies waar moet instellen. Er zijn wel een aantal posts op userbase die hierover gaan, maar ik geraak er niet echt wijs uit. Is er iemand die weet waar ik zo'n stappenplan kan vinden of bereid is om het mij stap voor stap uit te leggen ?

Ik heb toegang tot de ST510 via telnet (telnet 10.0.0.138).

Alvast bedankt !
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Die linksys wag200g is toch een adsl modem/router. Waarom nog een andere modem ervoor. Of ben je verplicht om die speedtouch te gebruiken?
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Met de linksys heb ik disconnects aangezien mijn verbindingswaarden op het randje zitten. De speedtouch daarentegen geeft mij een stabiele verbinding. Ik wil dus de stabiliteit van de speedtouch gecombineerd met de netwerkaansluitingen (inclusief wireless) van de linksys.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

In principe hoef je niet veel te doen. Stel u router in aan de wan kant op een dynamisch ip adres. Op het lokale netwerk (lan kant) geef je uw router een statisch ip adres. En in principe zal dit wel werken. Ik heb nu wel geen ervaring met deze modem (speedtouch). Als ik thuis twee routers achtereen plaats gebruik ik voor de eerste een intern statisch ip adres als 192.168.0.1 en de tweede router krijgt een intern statisch ip adres als 192.168.1.1
Misschien dat er iemand anders meer ervaring heeft met dit.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Uzzi schreef:Met de linksys heb ik disconnects aangezien mijn verbindingswaarden op het randje zitten. De speedtouch daarentegen geeft mij een stabiele verbinding. Ik wil dus de stabiliteit van de speedtouch gecombineerd met de netwerkaansluitingen (inclusief wireless) van de linksys.
ook met 01.08(03?) fixt heel wat problemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Uzzi schreef:Ik wil dus de stabiliteit van de speedtouch gecombineerd met de netwerkaansluitingen (inclusief wireless) van de linksys.
Dan zou ik de Linksys alléén gebruiken als switch & wireless accesspoint:
- schakel de DHCP functie uit in de Linksys
- eventueel het ADSL gedeelte uitschakelen (als dat kan)
- geef nu Linksys een statisch LAN adres binnen de range van de Speedtouch, bv 10.0.0.150 [dit is alleen nodig om straks nog op het configuratiescherm van de Linksys te geraken]
- verbind Speedtouch met één van de LAN ports op de Linksys
- Nu kan je PC's aansluiten op de 3 overige LAN ports of via wireless. Deze zullen een IP adres krijgen van de Speedtouch.
- Daarna is de Linksys terug te bereiken op het nieuwe adres.

Philippe.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:ook met 01.08(03?) fixt heel wat problemen.
Ik heb deze even geprobeerd voor de line upgrade maar die gaf mij zeer rare waarden, voornamelijk dan wat de output power betreft (die was ineens een heel stuk lager). Maar het is inderdaad misschien de moeite om deze nog eens opnieuw te proberen.

Ik vind het toch raar da een 'oude' Speedtouch 510 superstabiele waarden (noise margin) geeft en absoluut geen disconnects terwijl de 'nieuwe' Linksys Wag200G in dezelfde situatie er zelfs niet in slaagt om deftig te synchroniseren.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:Dan zou ik de Linksys alléén gebruiken als switch & wireless accesspoint:
- schakel de DHCP functie uit in de Linksys
- eventueel het ADSL gedeelte uitschakelen (als dat kan)
- geef nu Linksys een statisch LAN adres binnen de range van de Speedtouch, bv 10.0.0.150 [dit is alleen nodig om straks nog op het configuratiescherm van de Linksys te geraken]
- verbind Speedtouch met één van de LAN ports op de Linksys
- Nu kan je PC's aansluiten op de 3 overige LAN ports of via wireless. Deze zullen een IP adres krijgen van de Speedtouch.
- Daarna is de Linksys terug te bereiken op het nieuwe adres.

Philippe.
Bedankt voor de info ! Als de nieuwe firmware van de Linksys mijn problemen niet oplost dan ga ik dit vanavond proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”