Scarlet adsl/one - Welke keuze?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
acba
Starter
Starter

Hallo,

Ik beschik reeds over enkele jaren van Planet Internet / Scarlet ADSL 6 / Unlimited. Nu nog aan de oude prijs van 39,49 ... die probeer ik nu op het nieuwe tarief (34,95) te krijgen. Via mail, zonder succes...
In mijn scarlet zag ik wel ook de mogelijkheid om over te schakelen op ADSL 20... aan 35,65. Wat is het verschil tussen beide?

Ik vraag me af of ik nu beter van de eerste keer naar Scarlet One overstap. Alleen ben ik bang dat mijn verbinding nóg trager wordt. Momenteel heb ik volgens de speedtest: down 870 kbit/s / up 212 kbit/s.

Kan iemand mij wat advies verlenen?
Bedankt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Om een verandering van abbo moet je bij de Scarlet facturatiedienst zijn.Tel 02 2752727
-intern abbo word gewijzigd.
-U tekend dan wel automatisch een nieuw contract van (15 maanden indien een One abbo,anders een jaar) let daar dus op.
Als je een abbo neemt met tel. en de internetlijn was al niet zo super,zou u wel eens voor een teleurstelling kunnen komen te staan.
Hoever woont u van de centrale??
acba
Starter
Starter

Bedankt voor de info.
Ik zou helemaal niet weten waar er hier (Londerzeel st-jozef) een centrale is... Ik woon wel niet aan de straat, dus hierdoor zou er wel eens snelheidsverlies kunnen optreden. Maar dat zou ik dan met elke adsl operator hebben, vrees ik.
Het is vooral de snelheid die me zorgen baart en ik twijfel om het risico naar scarlert one te nemen.
Meestal antwoordt scarlet wel op mijn vragen, behalve als die over mijn huidige internetsnelheid gaan... dat doet me al iets vermoeden.

Ik ben nu eens aan het kijken naar Telenet, of is dat ook al af te raden? Belgacom vind ik persoonlijk veel te duur.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

ik zal u een voorbeeld geven,ik heb Scarlet One6,en heb de volgende waarden:
-down:5211 kbps or 651 KB/sec
-UP: 534 KBPS or 67 KB/sec
Met deze gegevens kun je nu zelf wel uitmaken hoe het zit denk ik.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

acba schreef:Bedankt voor de info.
Ik zou helemaal niet weten waar er hier (Londerzeel st-jozef) een centrale is... Ik woon wel niet aan de straat, dus hierdoor zou er wel eens snelheidsverlies kunnen optreden. Maar dat zou ik dan met elke adsl operator hebben, vrees ik.
Het is vooral de snelheid die me zorgen baart en ik twijfel om het risico naar scarlert one te nemen.
Meestal antwoordt scarlet wel op mijn vragen, behalve als die over mijn huidige internetsnelheid gaan... dat doet me al iets vermoeden.

Ik ben nu eens aan het kijken naar Telenet, of is dat ook al af te raden? Belgacom vind ik persoonlijk veel te duur.
ik zou dxadsl.be aanraden.
Je kan aan hen ook vragen hoeveel je zou halen (al dan niet andere snelheid). Normaal kunnen ze checken hoe ver je van centrale zit
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Tja,zou messchien kunnen,aangezien hij nu ook internet heeft (zonder telefoon). DXadsl is ook een abbo zonder telefoon,u heeft dan wel nog een Discoveryline van Belgacom nodig,dit is een kleine 10€ die erbij komt.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 5 keer

fluppie schreef:ik zal u een voorbeeld geven,ik heb Scarlet One6,en heb de volgende waarden:
-down:5211 kbps or 651 KB/sec
-UP: 534 KBPS or 67 KB/sec
Met deze gegevens kun je nu zelf wel uitmaken hoe het zit denk ik.
Dat is bij U zo, dan toch niet persé bij de TS

Je zit nu al op een 1Mbit profiel. Ik denk zelf dat ze u scarlet one niet kunnen aanbieden. De reden dat je nu op 1Mbit zit is omdat je waarschijnlijk te ver van de centrale zit. Eens bellen naar de helpdesk met je zorgen. Trager dan 1mbit zal niet gaan!
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”