nummer weergave + "missed" calls met voicheap/voip

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

hey,

ik gebruik al enkele maanden een siemens c470 ip in combi met een gewone adsl router (zonder voip qos) via voipcheap.
twee bemerkingen:
- mijn nummer komt bij de opgebelde als "prive" te voorschijn....
ik heb wel degelijk in de c470 config mijn nummer ingevuld, gewoon bellen via de vaste lijn toont wél mijn nummer en bellen met die account via mijn pc toont ook mijn nummer.... volgens Siemens ligt dit aan mijn sip provider... kan iemand dit bevestigen ?
- een kleinigheid: als ik eerst inhaak gebeurt het nog dat mijn c470 een infobericht aanmaakt van degene die ik net belde, net alsof ik een oproep gemist heb. normaal ...?
mvg
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Om je nummer mee te geven moet je dit instellen in het Voipcheap programmaatje. Indien je dit al verwijderd hebt, moet je het gewoon even terug installeren en kan je daar ingeven (na bevestiging) welk nummer er mee moet gestuurd worden met elk uitgaand gesprek.

EDIT: zie ook hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb zelf voipstunt van Betamax, bij mij is het weergavenummer ingesteld en bevestigd. Maar ook als ik iemand bel krijgt die het nummer niet te zien
cod2k
Plus Member
Plus Member

Braindamage schreef:Ik heb zelf voipstunt van Betamax, bij mij is het weergavenummer ingesteld en bevestigd. Maar ook als ik iemand bel krijgt die het nummer niet te zien
ja dito hier, alles ingesteld in +32 notatie...
ik veronderstel dat als je met je Pc belt je bestemmeling die wél ziet ?

Mag*, tnx for the link maar ik dacht niet daarin een bevestiging gezien te hebben dat het bij iemand werkt
mocht het bij u of iemand anders wel werken graag een postje met type telefoon , adsl modem en sip account.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Nu je het zegt.

Op dit moment zit ik met dit:

Fritzbox 7050 - Justvoip - gewone belgacom DECT telefoon... en schijnt het idd niet te werken.

Tot een paar weken terug had ik voipcheap als voip-provider en daar werkte het wél.

Even checken wat er mis gaat.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Braindamage schreef:Ik heb zelf voipstunt van Betamax, bij mij is het weergavenummer ingesteld en bevestigd. Maar ook als ik iemand bel krijgt die het nummer niet te zien
Hier voipcheap van betamax en werkt het nog altijd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

configuratieprogramma van voip provider opstarten; kijken bij "opties"; caller id aanvinken; je krijgt een code die je moet invoeren; code invoeren; je krijgt bevestiging dat code geaccepteerd werd; nummer invoeren in "internet telephony" van de fritzbox; optie "register with internet number" of iets dergelijks aanvinken en je nummer wordt meegestuurd; heb het gisteren zelf nog gedaan. Indien niet duidelijk, zet ik hier wat screenshots
cod2k
Plus Member
Plus Member

Jack Daniels schreef:configuratieprogramma van voip provider opstarten; kijken bij "opties"; caller id aanvinken; je krijgt een code die je moet invoeren; code invoeren; je krijgt bevestiging dat code geaccepteerd werd; nummer invoeren in "internet telephony" van de fritzbox; optie "register with internet number" of iets dergelijks aanvinken en je nummer wordt meegestuurd; heb het gisteren zelf nog gedaan. Indien niet duidelijk, zet ik hier wat screenshots
ook met een voipcheap alike account op een fritz 7170 en in uw geval prolly met een simpele analoge telefoon ...?

Ditch, wat is jouw config ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ja, ook met voipcheap, smsdiscount, poivy... alle betamax klonen, want de namen die jij noemt zijn van 1 en hetzelfde bedrijf. Bij mij 2 accounts: voipbuster en poivy. Bij beide het programma van de provider opgestart, onder opties gekeken, tel. nr. toegevoegd, laten verifiëren. Tel. nr. ingevoerd in onderdeel "internet telephony" van de Fritzbox 7170, "register with internet number" aanvinken en bellen maar. En je nummer is zichtbaar bij de ontvanger van je telefoontje. En met een simpele analoge telefoon, in mijn geval een DECT toestel
cod2k
Plus Member
Plus Member

oplossing gevonden......

myn c470 ip heeft
4 velden : authenication name/password, user name en display name.
tot op heden gebruikte is enkel display name voor m'n tel nummer in te geven en was mn username hetzelfde als login name.
heb nu mn tel nt in username ingevuld en is krijg nu m'n nummer te
zien...

echt wel zielpietku*lullig dat ik mij 3 maand rotgezocht heb moar soite,
kga er ene op drinken

:-D
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

heb alle stappen nog eens overgedaan, veranderd wel niets bij mij. Met het softwareprogramma zal het wel gaan waarschijnlijk en als ik via de website smsjes verstuur dan wordt mijn nummer ook meegestuurd.
Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met mijn voip-adapter.

Heeft iemand met een fritzbox ofzo ervaring met voipstunt? want bij ons is de kwaliteit ferm slecht eigenlijk. Denk dat het aan adapter ligt, maar ben niet zeker
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:heb alle stappen nog eens overgedaan, veranderd wel niets bij mij. Met het softwareprogramma zal het wel gaan waarschijnlijk en als ik via de website smsjes verstuur dan wordt mijn nummer ook meegestuurd.
Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met mijn voip-adapter.

Heeft iemand met een fritzbox ofzo ervaring met voipstunt? want bij ons is de kwaliteit ferm slecht eigenlijk. Denk dat het aan adapter ligt, maar ben niet zeker
Hier Fritzbox 7170 i.c.m. VoIPBuster en Poivy. Uitstekende kwaliteit wat telefoongesprekken betreft. En tel. nr. is zichtbaar bij de ontvanger als ik telefoneer via de Fritzbox/VoIPBuster. Ik zal enkele screenshots maken en die hier plaatsen zodat het wat duidelijker wordt. Let wel: het configuratie programma van die verschillende VoIP providers werkt enkel onder Windows, niet onder Mac OSX. Je moet dus vanaf een PC (of via Parallels) het programma opstarten en dan je gegevens invullen. Kijk straks nog maar even terug hier om de screenshots te zien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Eerste screenshot is het configuratieprogramma van VoIPBuster. Kijk bij "persoonlijk profiel" en vul daar de nodige gegevens in zoals in onderstaande screenshot.
Bijlagen
profiel.jpg
(239.1 KiB) 57 keer gedownload
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Volgende screenshot is bij menu "Extra". Daar kies je opties en vul je de gegevens zoals hier aangeduid. Je ziet rechst de knop "controleer" en links daarvan verschillende tel. nrs. Deze tel. nrs worden overgenomen uit je persoonlijke instellingen die je in het eerste screenshot hebt ingevuld. Je MOET op de knop "controleer" klikken, je krijgt dan een code en je voip provider belt je op (op de PC). Je moet dan de ontvangen code intikken en je krijgt bevestiging dat het nummer werd geaccepteerd. Je ziet links van de tel. nrs. ook nog een button staan. Selecteer het nummer wat je wil meesturen als je iemand opbelt. Zorg er wel voor dat je hetzelfde nummer invoert in het volgende screenshot op de Fritzbox. Zo eenvoudig werkt dat.
Bijlagen
Extra-opties.jpg
(194.91 KiB) 50 keer gedownload
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Deze screenshot is van de Fritzbox 7170 (via de webbrowser geopend). Je ziet hier het algemene blad voor "internet telephony". Hier vul je dus je tel. nr. in wat je zonet hebt gedaan bij extra-opties en wat je hebt aangeklikt om mee te sturen.
Bijlagen
Internet-Telephony.jpg
(231.67 KiB) 51 keer gedownload
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Laatste screenshot. Vul hier de gegevens aan zoals hier te zien is. Voer nadien een test gesprek uit (naar je eigen gsm bv.) en dan zie je dat je nummer wel wordt meegestuurd. En als het nu nog niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet meer. En degenen die met poivy, voipstunt, smsdiscount... werken. Het principe is hetzelfde, dus altijd met het configuratie programma van de betreffende provider alle gegevens invullen.
Bijlagen
configuratie-fritz.jpg
(275.76 KiB) 132 keer gedownload
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Nu je het zegt.

Op dit moment zit ik met dit:

Fritzbox 7050 - Justvoip - gewone belgacom DECT telefoon... en schijnt het idd niet te werken.

Tot een paar weken terug had ik voipcheap als voip-provider en daar werkte het wél.

Even checken wat er mis gaat.
Even bevestigen dat het hier met Justvoip ook terug werkt. Mijn caller ID stond om een of andere reden terug uit.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Hier Fritzbox 7170 i.c.m. VoIPBuster en Poivy. Uitstekende kwaliteit wat telefoongesprekken betreft. En tel. nr. is zichtbaar bij de ontvanger als ik telefoneer via de Fritzbox/VoIPBuster. Ik zal enkele screenshots maken en die hier plaatsen zodat het wat duidelijker wordt. Let wel: het configuratie programma van die verschillende VoIP providers werkt enkel onder Windows, niet onder Mac OSX. Je moet dus vanaf een PC (of via Parallels) het programma opstarten en dan je gegevens invullen. Kijk straks nog maar even terug hier om de screenshots te zien.
Dan zal het wel aan mijn toestelletje liggen, eentje van E-tech. Had beter direct wat meer geld gegeven aan een fatsoenlijke voip adapter.

Mja heb hier routers genoeg en net ook een nieuwe switch met 16 poorten. Maar ik kan al eens beginnen uitkijken.
Die setup box van Dommel lijkt mij interessant, alleen is het spijtig dat het voip gedeelte afgeschermd wordt, want ben helemaal niet van plan om Dommel te nemen
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:Laatste screenshot. Vul hier de gegevens aan zoals hier te zien is. Voer nadien een test gesprek uit (naar je eigen gsm bv.) en dan zie je dat je nummer wel wordt meegestuurd. En als het nu nog niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet meer. En degenen die met poivy, voipstunt, smsdiscount... werken. Het principe is hetzelfde, dus altijd met het configuratie programma van de betreffende provider alle gegevens invullen.
Beste Jack,

Bedankt voor uw screenshots.
Ik heb ook een FritzBox 7170 maar kon geen nummerweergave krijgen.
Ik vond de optie niet "Use Internet number for registration", totdat ik de expertmode koos.
Nù marcheert het zoals het moet.
Hartelijk bedankt voor de moeite.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Mijn fritzbox is aangekomen en heb het ingesteld volgens dat de mensen hier zeiden en het werkt nu ook :-D

Waarvoor dank :thumbs:

[EDIT] Ik dacht hier ergens in een topic gelezen te hebben dat je Fritz!Box ook kan werken als antwoordapparaat.
Weet iemand hoe dit werkt? Want ik vind er nergens iets van.
Zou ook kunnen dat ik het gelezen heb ergens op een webshop :?
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Braindamage schreef:Mijn fritzbox is aangekomen en heb het ingesteld volgens dat de mensen hier zeiden en het werkt nu ook :-D

Waarvoor dank :thumbs:

[EDIT] Ik dacht hier ergens in een topic gelezen te hebben dat je Fritz!Box ook kan werken als antwoordapparaat.
Weet iemand hoe dit werkt? Want ik vind er nergens iets van.
Zou ook kunnen dat ik het gelezen heb ergens op een webshop :?
Ja maar de duitse versie alléén.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

openaf schreef:Ja maar de duitse versie alléén.
Doeme, spijtig
Toch wel stom dat ze dit enkel voor Duitse toestellen doen, zijn die niet identiek ofzo :?

Wat mij ook is opgevallen is dat de antenne blijkbaar niet vervangen kan worden door een exemplaar met meer Dbi, spijtig want voor ik de Fritzbox had, gebruikte ik mijn Fonera als wifi toestel, met zo'n grote antenne. Die antenne kan ik nu blijkbaar niet gebruiken :-(
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Braindamage schreef:
Doeme, spijtig
Toch wel stom dat ze dit enkel voor Duitse toestellen doen, zijn die niet identiek ofzo :?

Wat mij ook is opgevallen is dat de antenne blijkbaar niet vervangen kan worden door een exemplaar met meer Dbi, spijtig want voor ik de Fritzbox had, gebruikte ik mijn Fonera als wifi toestel, met zo'n grote antenne. Die antenne kan ik nu blijkbaar niet gebruiken :-(
ebay type ingeven, er bestaan veel conversiekits voor die populaire fritzen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Braindamage schreef:
Doeme, spijtig
Aangezien de Fritz!boxen veel populairder zijn in Duitsland dan in de rest van de wereld, concentreren de ontwikkelaars zich voornamelijk op de Duitse firmwares. Deze krijgen dan ook vaker updates. Het is echter mogelijk dat de nieuwe functies van de Duitse 7170 (antwoordapparaat, VPN server, intern faxen ontvangen) binnenkort ook voor de Engelse 7170 zullen beschikbaar zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

je kan wel een antwoordapparaat (extern) aansluiten op 1 van de telefoon aansluitingen op de Fritzbox. Een lapmiddel, ik weet het, maar de mogelijkheid bestaat.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt alledrie voor de antwoorden :-D
Zal eens kijken op Ebay of ik iets vind en voor de extra functies hopen dat ze ook in het Engels verschijnen :-)

Dat je een extern antwoordapparaat kunt aansluiten weet ik, maar het is niet echt nodig hoor, al zou ik het wel gebruiken als de box het kon :-)
En ik heb juist 3 andere toestellen (ADSL2+ router, Wlan en Voip adapter) vervangen door de Fritz!Box, dus ik hou het nu liever met wat toestellen minder :wink:

[EDIT] Ombouwkit besteld :-D 9Dbi :-D
Je kon kiezen tussen een vervangantenne uit 1 stuk of een connector die je op de Fritz!Box kunt aansluiten met er dan een losse antenne bij die je erop kunt schroeven.
Ik heb voor dat laatste gekozen, dan kan ik er later nogaltijd een andere antenne opzetten als ik wil :-)
Nog eens Thx voor de tip :thumbs:

De garantie ga ik wel kwijt zijn na de ombouw denk ik, maar normaal heb je dat toch niet nodig :P
Laatst gewijzigd door Braindamage 24 jul 2008, 12:39, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Braindamage schreef:En ik heb juist 3 andere toestellen (ADSL2+ router, Wlan en Voip adapter) vervangen door de Fritz!Box, dus ik hou het nu liever met wat toestellen minder :wink:
Sommige SIP providers (bvb 3starsnet) hebben ook voicemail. En berichten worden dan netjes ge-emaild, indien gewenst.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
Braindamage schreef:En ik heb juist 3 andere toestellen (ADSL2+ router, Wlan en Voip adapter) vervangen door de Fritz!Box, dus ik hou het nu liever met wat toestellen minder :wink:
Sommige SIP providers (bvb 3starsnet) hebben ook voicemail. En berichten worden dan netjes ge-emaild, indien gewenst.
Handig om te weten voor na mijn verhuis :-D
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”