Ombudsman : Meeste klachten tegen Telenet,Base en Mobistar
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:16
Telefoonbedrijven zijn hardleers: alsmaar meer klachten
Op zes jaar tijd is het aantal klachten over telefoonbedrijven verdrievoudigd. Alle vingerwijzigen door consumentenorganisaties ten spijt. Vooral betalende sms-diensten liggen onder vuur, maar ook "slechte verkoopspraktijken" blijven een bron van ergernis.
Bij Mobistar, Telenet en Base neemt het aantal klachten "sterk" toe, "in mindere mate" bij Belgacom. Dat staat te lezen in het volledige jaarverslag 2007 (pdf-file) van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Over het algemeen verdubbelde het aantal klachten over de betalende sms-diensten.
Ombudsdienst te klein
De Ombudsdienst ontving vorig jaar precies 22.465 klachten. Dat aantal is dermate groot, dat de dienst zichzelf voor structurele problemen geplaatst ziet. Met name een personeelstekort.
Voor ruim 90 procent van die klachten vond de Ombudsdienst in 2007 een minnelijke schikking gevonden. Voor 94 procent van de gebruikers die een beroep op de dienst, kon een oplossing worden geboden.
bron : http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/ ... ry?IDR=811
Op zes jaar tijd is het aantal klachten over telefoonbedrijven verdrievoudigd. Alle vingerwijzigen door consumentenorganisaties ten spijt. Vooral betalende sms-diensten liggen onder vuur, maar ook "slechte verkoopspraktijken" blijven een bron van ergernis.
Bij Mobistar, Telenet en Base neemt het aantal klachten "sterk" toe, "in mindere mate" bij Belgacom. Dat staat te lezen in het volledige jaarverslag 2007 (pdf-file) van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Over het algemeen verdubbelde het aantal klachten over de betalende sms-diensten.
Ombudsdienst te klein
De Ombudsdienst ontving vorig jaar precies 22.465 klachten. Dat aantal is dermate groot, dat de dienst zichzelf voor structurele problemen geplaatst ziet. Met name een personeelstekort.
Voor ruim 90 procent van die klachten vond de Ombudsdienst in 2007 een minnelijke schikking gevonden. Voor 94 procent van de gebruikers die een beroep op de dienst, kon een oplossing worden geboden.
bron : http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/ ... ry?IDR=811