Telefoonbedrijven zijn hardleers: alsmaar meer klachten
Op zes jaar tijd is het aantal klachten over telefoonbedrijven verdrievoudigd. Alle vingerwijzigen door consumentenorganisaties ten spijt. Vooral betalende sms-diensten liggen onder vuur, maar ook "slechte verkoopspraktijken" blijven een bron van ergernis.
Bij Mobistar, Telenet en Base neemt het aantal klachten "sterk" toe, "in mindere mate" bij Belgacom. Dat staat te lezen in het volledige jaarverslag 2007 (pdf-file) van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Over het algemeen verdubbelde het aantal klachten over de betalende sms-diensten.
Ombudsdienst te klein
De Ombudsdienst ontving vorig jaar precies 22.465 klachten. Dat aantal is dermate groot, dat de dienst zichzelf voor structurele problemen geplaatst ziet. Met name een personeelstekort.
Voor ruim 90 procent van die klachten vond de Ombudsdienst in 2007 een minnelijke schikking gevonden. Voor 94 procent van de gebruikers die een beroep op de dienst, kon een oplossing worden geboden.
bron : http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/ ... ry?IDR=811
Ombudsman : Meeste klachten tegen Telenet,Base en Mobistar
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 5 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2324
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wel jammer dat zoiets nooit procentueel wordt opgesplitst tov het aantal klanten. De titel van de topic klopt trouwens niet: Belgacom heeft de meeste klachten, maar de drie genoemde operatoren hebben de hoogste procentuele stijging van klachten in een jaar tijd. Als je eens de voorbeelden van de klachten leest, zitten er veel bij waar de operator eigenlijk niks kan aan doen, maar toch een geste toont.
-
- Premium Member
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 39 keer
Matthias,
uiteindelijk lees je maar wat je wil lezen he. Er is een sterke procentuele stijging van klachten tegen die operatoren (toevallig concurrenten van belgacom en proximus waarvoor je werkt?).
In absolute cijfers moet je opmerken dat belgacom 7374 klachten tegen had tov 2020 klachten tegen Telenet. Dit is meer dan een drievoud nog altijd.
Los hiervan heeft het volgens mij te maken met de toenemende mondigheid en vooral de verregaande concurrentie die vaak leidt tot ongeoorloofde ethische praktijken om klanten te werven en langer aan zich te binden (door vooral tijdelijke aanbiedingen waarbij de klant zich vaak niet bewust is van de verlenging van overeenkomst).
uiteindelijk lees je maar wat je wil lezen he. Er is een sterke procentuele stijging van klachten tegen die operatoren (toevallig concurrenten van belgacom en proximus waarvoor je werkt?).
In absolute cijfers moet je opmerken dat belgacom 7374 klachten tegen had tov 2020 klachten tegen Telenet. Dit is meer dan een drievoud nog altijd.
Los hiervan heeft het volgens mij te maken met de toenemende mondigheid en vooral de verregaande concurrentie die vaak leidt tot ongeoorloofde ethische praktijken om klanten te werven en langer aan zich te binden (door vooral tijdelijke aanbiedingen waarbij de klant zich vaak niet bewust is van de verlenging van overeenkomst).