Tzit zo...
Ik wil een formulier op mijne site zetten dat op nen externe site verwerkt wordt en daar ook resultaat geeft. Daarvoor neem ik dus de html-code over en ik pas dat wat aan. Ge kent dat wel he...
Maar nu is er een probleem: dat formulier dat ik aan mijn bezoekers aanbied, is het resultaat van het invullen van een andere formulier.
Als ge dus gewoon langs die andere site gaat, dan vult ge eerst een formulierke in. Aan de hand van die gegevens wordt er een nieuw formulier aangemaakt. Als ge dat dan invult, krijgt ge u gegevens. Ik zoek dus iets dat php automatisch het eerste formulier invult, en dan pas de gegevens verwerkt van het ander formulier, als ge snapt wat ik bedoel... hoe forceert ge dat?
een form invullen, dat zelf resultaat is van een form
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
ha, ik heb het al gevonden...
in formulier 1 maakt hij een sessie aan die ge in formulier 2 nodig hebt...
nu wordt het dus maar een javascriptprobleem waarin ik eerst een sessie op die pagina moet laten starten, en eens die geinitialiseerd is, kunt ge gewoon rechtstreeks met dat tweede formulier werken (maar ik gaan hier verder, nu er al nen topic is).
Kan iemand mij een javascriptje geven om een formulierke automatisch bij het openen van de pagina te laten werken, en op de moment dat een pagina veranderd van venster, het popupschermke automatisch weer te sluiten.
in formulier 1 maakt hij een sessie aan die ge in formulier 2 nodig hebt...
nu wordt het dus maar een javascriptprobleem waarin ik eerst een sessie op die pagina moet laten starten, en eens die geinitialiseerd is, kunt ge gewoon rechtstreeks met dat tweede formulier werken (maar ik gaan hier verder, nu er al nen topic is).
Kan iemand mij een javascriptje geven om een formulierke automatisch bij het openen van de pagina te laten werken, en op de moment dat een pagina veranderd van venster, het popupschermke automatisch weer te sluiten.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Klinkt allemaal een beetje ingewikkeld, en ik ben niet zeker dat ik snap wat je bedoelt.
Onthoud dat sessies domein-gebonden zijn, dus je kan niet zomaar een sessie starten op 1 site en opvragen op een andere. Via POST-methode kan dat dan weer wél. Je kan dan de resultaten van het eerste formulier als hidden fields zetten in het 2e veld, zodat dat mee gepost wordt als het 2e formulier wordt verzonden.
Onthoud dat sessies domein-gebonden zijn, dus je kan niet zomaar een sessie starten op 1 site en opvragen op een andere. Via POST-methode kan dat dan weer wél. Je kan dan de resultaten van het eerste formulier als hidden fields zetten in het 2e veld, zodat dat mee gepost wordt als het 2e formulier wordt verzonden.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
ja, ik weet dat sessies domein gebonden zijn, maar ik moet erin kunnen slagen om via een post-formulier op mijn site (die een script op de andere site start) een geldige sessie te starten, en vervolgens een tweede post-formulier dat met die sessie gebruikt, gebruiken om de informatie op te zoeken...
Code: Selecteer alles
<?php
$fp = fopen("http://212.100.191.196/kbvb_publiek/clubKeuze.do?LANG=N&portal=kalenderAction","r");
while(!feof($fp)) {
$line= fgets($fp,1024);
if(ereg("<form",$line))
print ereg_replace('action="','action="http://212.100.191.196',$line);
}
fclose($fp);
?>
<input type="hidden" name="matricule" value="4068">
<input type="hidden" name="LANG" value="N">
<input TYPE="HIDDEN" name="portal" value="kalenderAction">
<input type="submit" name="command" value="Opzoeken">
</form>
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Heatryn, die heb ik al...
merci zimmy, ge hebt u goudwaarde bewezen
kwas vandemiddag toevallig nog naar fopen() aant kijken (ik ben hier al enkele dagen niemeer geweest). Dus ik zat in de goeie richting te denken, maar dingen van nen andere site halen met php heb ik nog nie gedaan (en da stond nie in mijn boekske).
Alle, en nu zien hoe we da spullement zelf kunnen ophalen. (want dat tweede formulierke moet ik nog op mijne site krijgen, vermoedelijk moet ik dus nadat die sessie gestart is (ik werk met iframes, da stukske zet ik in den bovenste iframe) in den ondersten iframe diezelfde nummer invullen. Kzal da zelf ook met sessies doen peis ik.
Edit: nen hit of 50 via dat systeem per dag da zal nie opvallen peis ik, en bij mijn weten is het niet verboden om naar ne site te linken he?

merci zimmy, ge hebt u goudwaarde bewezen

kwas vandemiddag toevallig nog naar fopen() aant kijken (ik ben hier al enkele dagen niemeer geweest). Dus ik zat in de goeie richting te denken, maar dingen van nen andere site halen met php heb ik nog nie gedaan (en da stond nie in mijn boekske).
Alle, en nu zien hoe we da spullement zelf kunnen ophalen. (want dat tweede formulierke moet ik nog op mijne site krijgen, vermoedelijk moet ik dus nadat die sessie gestart is (ik werk met iframes, da stukske zet ik in den bovenste iframe) in den ondersten iframe diezelfde nummer invullen. Kzal da zelf ook met sessies doen peis ik.
Edit: nen hit of 50 via dat systeem per dag da zal nie opvallen peis ik, en bij mijn weten is het niet verboden om naar ne site te linken he?