prijszetting Iphone
zoals in reeds een ander topic vermeld kot de iphpon op 11 juli uit
prijs :
* 525 euro voor 8 GB
* 615 euro voor 16 GB
ongeveer 400€ duurder dan in nederland
de reden voor deze hoge prijszetting word door mobistart verkocht als omdat geen koppelverkoop mogeijk is
er vanuitgaande dat een verkoper X € wil winnen per verkocht product
(X1 iphone,X2 abbo)
N1 : het aantal verkochte iphones
N2 : het aantal verkochte abbo
(in nl : N1=N2)
in nederland
kijg je dan winst =
in nl : N*(x1+x2)
in be : N1*x1 +N2*x2
er vanuitgaande dat de produktiekosten/aankoopkosten hetzelfde zijn
(wat niet klopt in belgie minder voor zelfde type abbo dus eigenlijk goedkoper)
winst per iphone :
nl : x1+x2
be: x1+N2/N1 x2
er van uitgaande dat belgie en nederland dezelfde totaalwinst willen halen
en de winst per abbo gelijk is (x2nl=x2be) en de wetenschap x1nl +400 = x1be
kom ik het volgende uit
x1nl+x2 = x1be+N2/N1 x2
x2=400+N2/N1 x2
x2=400/(1-N2/N1)
wat er op neerkomt dat ze meer dan 400€ per abbonnement zouden moeten verdien. Dit lijkt me geen mogelijk resultaat waardoor ik moet vaststellen dat een van de stellingen fout is
ik ga ervoor dat ze zowel in belgie als in nederland evenveel willen verdienen aan een iphone de winstmarges inbelgie liggen gewoon veel hoger gelieve me te vertellen waar ik fout zit
prijs :
* 525 euro voor 8 GB
* 615 euro voor 16 GB
ongeveer 400€ duurder dan in nederland
de reden voor deze hoge prijszetting word door mobistart verkocht als omdat geen koppelverkoop mogeijk is
er vanuitgaande dat een verkoper X € wil winnen per verkocht product
(X1 iphone,X2 abbo)
N1 : het aantal verkochte iphones
N2 : het aantal verkochte abbo
(in nl : N1=N2)
in nederland
kijg je dan winst =
in nl : N*(x1+x2)
in be : N1*x1 +N2*x2
er vanuitgaande dat de produktiekosten/aankoopkosten hetzelfde zijn
(wat niet klopt in belgie minder voor zelfde type abbo dus eigenlijk goedkoper)
winst per iphone :
nl : x1+x2
be: x1+N2/N1 x2
er van uitgaande dat belgie en nederland dezelfde totaalwinst willen halen
en de winst per abbo gelijk is (x2nl=x2be) en de wetenschap x1nl +400 = x1be
kom ik het volgende uit
x1nl+x2 = x1be+N2/N1 x2
x2=400+N2/N1 x2
x2=400/(1-N2/N1)
wat er op neerkomt dat ze meer dan 400€ per abbonnement zouden moeten verdien. Dit lijkt me geen mogelijk resultaat waardoor ik moet vaststellen dat een van de stellingen fout is
ik ga ervoor dat ze zowel in belgie als in nederland evenveel willen verdienen aan een iphone de winstmarges inbelgie liggen gewoon veel hoger gelieve me te vertellen waar ik fout zit
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Dus kort samengevat:
€ 615 voor 16 gb
+ €60 voor 1 gb per maand (realistisch gezien is 200-500mb onvoldoende)
+ x24
-----
€2055 voor een iphone en een abbonement van 2 jaar.
In vergelijking is hij dus €2055 - €878,75 = €1176,25 duurder dan in holland, en je betaalt slechts 30 ipv 60 per maand.
Maar dat is nog niet het ergste imho. Je bent €2055 kwijt na 2 jaar
€ 615 voor 16 gb
+ €60 voor 1 gb per maand (realistisch gezien is 200-500mb onvoldoende)
+ x24
-----
€2055 voor een iphone en een abbonement van 2 jaar.
Code: Selecteer alles
iPhone 3G-abonnementen T-Mobile in Nederland.
Abonnement nummer 1 - 2 - 3
Prijs per maand 29,95 44,95 64,95
8GB (2jr abo) 79,95 1 1
16GB (2jr abo) 159,95 79,95 19,95
8gb
---
Prijs voor €30/maand : 29,95*24 + 79,95 = €798,7
Prijs voor €45/maand : 44,95*24 + 1 = €1079,8
Prijs voor €65/maand : 64,95*24 + 1 = €1559,8
16gb
----
Prijs voor €30/maand : 29,95*24 + 159,95 = €878,75
Prijs voor €45/maand : 44,95*24 + 79,95 = €1158,75
Prijs voor €65/maand : 64,95*24 + 19,95 = €1578,75

In Nederland betaal je op 2 jaar tijd 1078€ en 1€ voor het toestel.
In Belgie betaal je 525€ voor een 8GB iPhone en het meest overeenkomstige dataplan met dat van T-Mobile in NL kost je maandelijks 45€, met een datalimiet en zonder visual voicemail! dus op 2 jaar tijd ben je aan abo kosten 1080€ kwijt. Ik vind niet dadelijk de voorwaarden voor die formules terug, maar M* abo's zijn niet altijd van onbepaalde duur. Soms 6/12/24 maanden waar je dus niet onderuit kan.
Maakt niet zoveel uit, maar als je het op 2 jaar bekijkt dan is de NL-formule (in vgl. met het M* aanbod) inderdaad wat mensen graag geloven; het toestel is gratis.
De prijs is echter zo verschillend omdat M* ergens winst op moet maken. Ze kunnen de formules niet specifiek aanbieden voor de iPhone, want dat zou koppelverkoop zijn (zijn die formules eigenlijk uberhaupt vrij beschikbaar?). In NL is T-Mobile voor 2 jaar zeker dat ze een klant hebben, in België bestaat de kans dat hij geen klant zal worden omdat hij reeds een andere provider heeft.
T-Mobile moet net zoals M* een deel van de kosten afstaan aan Apple voor de aankoop van een toestel, logisch. Echter in de landen met koppelverkoop moeten ze ook een deel van de abo-inkomsten aan Apple afstaan (ik ga ervan uit dat dit in België niet zo is, hoewel M* misschien ook aan Apple moet dokken indien zo'n formule samen met een iPhone gekocht wordt).
Apple zal heus geen pleziertje doen aan M* en hen hetzelfde aanrekenen voor de aankoop van een toestel als in andere landen, dus ze zullen het toestel duurder moeten aankopen (Apple moet het verlies aan inkomsten door de formules te dekken) en dus ook verkopen (om zelf een winstmarge te behouden).
In Belgie betaal je 525€ voor een 8GB iPhone en het meest overeenkomstige dataplan met dat van T-Mobile in NL kost je maandelijks 45€, met een datalimiet en zonder visual voicemail! dus op 2 jaar tijd ben je aan abo kosten 1080€ kwijt. Ik vind niet dadelijk de voorwaarden voor die formules terug, maar M* abo's zijn niet altijd van onbepaalde duur. Soms 6/12/24 maanden waar je dus niet onderuit kan.
Maakt niet zoveel uit, maar als je het op 2 jaar bekijkt dan is de NL-formule (in vgl. met het M* aanbod) inderdaad wat mensen graag geloven; het toestel is gratis.
De prijs is echter zo verschillend omdat M* ergens winst op moet maken. Ze kunnen de formules niet specifiek aanbieden voor de iPhone, want dat zou koppelverkoop zijn (zijn die formules eigenlijk uberhaupt vrij beschikbaar?). In NL is T-Mobile voor 2 jaar zeker dat ze een klant hebben, in België bestaat de kans dat hij geen klant zal worden omdat hij reeds een andere provider heeft.
T-Mobile moet net zoals M* een deel van de kosten afstaan aan Apple voor de aankoop van een toestel, logisch. Echter in de landen met koppelverkoop moeten ze ook een deel van de abo-inkomsten aan Apple afstaan (ik ga ervan uit dat dit in België niet zo is, hoewel M* misschien ook aan Apple moet dokken indien zo'n formule samen met een iPhone gekocht wordt).
Apple zal heus geen pleziertje doen aan M* en hen hetzelfde aanrekenen voor de aankoop van een toestel als in andere landen, dus ze zullen het toestel duurder moeten aankopen (Apple moet het verlies aan inkomsten door de formules te dekken) en dus ook verkopen (om zelf een winstmarge te behouden).
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
waarom is koppelverkoop toch niet toegestaan bij ons
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik vermoed om de consument te beschermen.CiBi schreef:waarom is koppelverkoop toch niet toegestaan bij ons
Koppelverkoop zorgt er nl. voor dat het vaak onduidelijk is wat de zaken echt kosten. Ik denk dat vooral de "zwakke" consument gemakkelijk om de tuin kan geleid worden met ingewikkelde construncties.
Persoonlijk weet ik zelf ook liever meteen wat iets mij gaat kosten, ipv op basis van abonnementen enz. te moeten rekenen.
Ik denk trouwens niet dat bedrijven aan koppelverkoop doen in het belang van de consument, maar eerder om hun winsten te maximaliseren.
Voor mij mag die koppelverkoop dus best blijven bestaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
klopt, koppelverkoop afschaffen zou in belgie een regelrechte ramp zijn.
Daarvoor is er te weinig concurentie.
Mobistar heeft een exclusief recht gekregen om de Iphone te verkopen. Waarom zouden ze hem dan verkopen aan dumpprijzen?
In nederland is er geen exclusief recht op de verkoop van de Iphone...
Wel, daar ben je dus al compleet mis.ik ga ervoor dat ze zowel in belgie als in nederland evenveel willen verdienen aan een iphone
Mobistar heeft een exclusief recht gekregen om de Iphone te verkopen. Waarom zouden ze hem dan verkopen aan dumpprijzen?
In nederland is er geen exclusief recht op de verkoop van de Iphone...
de koe zegt boe
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ehm... het VERBOD op koppelverkoop afschaffen zeker. Koppelverkoop afschaffen kan niet, aangezien het niet magbambipower schreef:klopt, koppelverkoop afschaffen zou in belgie een regelrechte ramp zijn.

-
- Elite Poster
klopt Meon, zo bedoel ik hetmeon schreef:Ehm... het VERBOD op koppelverkoop afschaffen zeker. Koppelverkoop afschaffen kan niet, aangezien het niet magbambipower schreef:klopt, koppelverkoop afschaffen zou in belgie een regelrechte ramp zijn..

de koe zegt boe
Wie verkoopt ze dan nog behalve T-Mobile?bambipower schreef: In nederland is er geen exclusief recht op de verkoop van de Iphone...
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen in België met de koppelverkoop. Ik ben er mij bewust van dat het soms duurder uitkomt. Vandaar dat ik voorstander ben van koppelverkoop, maar met de mogelijkheid om een ongekoppeld product te kopen tegen een concurrentiële prijs. Zoals het dus ook mogelijk is met de iPhone in Zwitserland bijvoorbeeld.
Trouwens met de huidige internationale markt is het argument dat de consument niet zou weten wat het apart kost, zo goed als weg gewerkt.
Aankopen in de VS of elders valt nog te bezien hoe makkelijk het zal worden. Met de activatie die nu in de winkel moet gebeuren lijkt dat alvast niet zo simpel.
-
- Elite Poster
http://www.vodafone.nl/priveDe iPhone is hier te koop voor 139 euro. Het abonnement dat hierbij zit is een Vodafone, de kosten daarvan zijn de eerste 8 maanden 22,45 daarna 37,00 per maand. De totale kosten zijn dan 910,60 euro. Daarvoor krijg je 200 belminuten per maand en zorgeloos Mobiel internet. Het abonnement loopt 2 jaar.
bron : http://www.info4you.nl/iphone-kopen.asp
de koe zegt boe
Ik ken de site niet die je als bron gebruikt, maar op die van Vodafone is niks terug te vinden. Op beide sites die zij als bron gebruiken is ook niks te vinden over vodafone. Op een van de sites staat zelfs niks over de iPhone en op de andere is enkel dit te vinden:

Ik ben geen fan van het citeren van Wikipedia artikels, maar ook daar vind ik er niks van terug.

Ik ben geen fan van het citeren van Wikipedia artikels, maar ook daar vind ik er niks van terug.
Het zou ook kunnen betekenen dat er eindelijk wat concurrentie zou komen.bambipower schreef:klopt, koppelverkoop afschaffen zou in belgie een regelrechte ramp zijn.
toch voor iets als de iphone bij mijn weten is die overal slechts door 1 partij leverbaartequila schreef: Het zou ook kunnen betekenen dat er eindelijk wat concurrentie zou komen.
en waarom zou Microsoft hun marges laten zakken met koppelverkoop.
zoals hieboven al duidelijk aangeduid zijn de marges van M* gewoon groter dan die in het buitenland
een leuk artikeltje....
Belgian law drives iPhones near $1,000
AOIFE WHITE
Associated Press
July 9, 2008 at 4:34 PM EDT
BRUSSELS — Belgians finally get the chance to buy one of Apple Inc.'s coveted iPhones on Friday — at the highest prices in the world.
The 8-gigabyte iPhone will retail for 525 euros ($825) — more than four times the U.S. price of $199. The 16-gigabyte version costs 615 euros ($966). The same phone would cost $299 in the U.S.
Belgian Enterprise Minister Vincent Van Quickenborne blamed a local law that forbids companies subsidizing one product by charging more for something else.
He said he will try to scrap this rule in September because it stops phone operators from selling handsets inexpensively along with fixed service contracts, as is common elsewhere. For instance, Dutch customers over the border can pay just 1 euro ($1.57) for an iPhone if they pick a contract with operator T-Mobile.
The Belgian iPhone carrier, Mobistar, claims it isn't worried that high prices will deter customers. It is expecting lines at stores in Brussels when the phones go on sale Friday.
For the first few weeks, shoppers won't be allowed to buy more than one iPhone each — even if they could afford it.
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ ... OIFE+WHITE
Belgian law drives iPhones near $1,000
AOIFE WHITE
Associated Press
July 9, 2008 at 4:34 PM EDT
BRUSSELS — Belgians finally get the chance to buy one of Apple Inc.'s coveted iPhones on Friday — at the highest prices in the world.
The 8-gigabyte iPhone will retail for 525 euros ($825) — more than four times the U.S. price of $199. The 16-gigabyte version costs 615 euros ($966). The same phone would cost $299 in the U.S.
Belgian Enterprise Minister Vincent Van Quickenborne blamed a local law that forbids companies subsidizing one product by charging more for something else.
He said he will try to scrap this rule in September because it stops phone operators from selling handsets inexpensively along with fixed service contracts, as is common elsewhere. For instance, Dutch customers over the border can pay just 1 euro ($1.57) for an iPhone if they pick a contract with operator T-Mobile.
The Belgian iPhone carrier, Mobistar, claims it isn't worried that high prices will deter customers. It is expecting lines at stores in Brussels when the phones go on sale Friday.
For the first few weeks, shoppers won't be allowed to buy more than one iPhone each — even if they could afford it.
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ ... OIFE+WHITE

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Misschien zijn er wel andere userbasers die ook geïnteresseerd zijn in een 'goedkope' IphoneSub Zero schreef:Anyway... Als ze in Zwitserland zoveel goedkoper zou zijn (ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze daar ergens in de 300 euro zouden kosten), dan wil ik wel eens heen en terug rijden hoor

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Zijn die al uit in zwitserland want ik ben daar over 10 dagen voor de TransalpUzzi schreef:Misschien zijn er wel andere userbasers die ook geïnteresseerd zijn in een 'goedkope' IphoneSub Zero schreef:Anyway... Als ze in Zwitserland zoveel goedkoper zou zijn (ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze daar ergens in de 300 euro zouden kosten), dan wil ik wel eens heen en terug rijden hoor

- The_One_be
- Pro Member
Je kan dit natuurlijk ook andersom bekijken: 878,75 - 615 = 263,75Teebee schreef:In vergelijking is hij dus €2055 - €878,75 = €1176,25 duurder dan in holland, en je betaalt slechts 30 ipv 60 per maand.
De iphone is voor mij 263,75 euro duurder in NL want ik heb momenteel een GSM/3G data abbonement dat mijn werk voor mij betaalt.
Nuja, hij koste ook maar een 200euro toen je hem nog gewoon in apple stores in de US kon kopen zonder abbo-activatie.
A post without a signature is like a fish without a bike

- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Vandaar mijn opmerking. Als ik het doe zal ik nog wel een oproep posten voor het geval er mensen willen mee rijdenUzzi schreef:Misschien zijn er wel andere userbasers die ook geïnteresseerd zijn in een 'goedkope' IphoneSub Zero schreef:Anyway... Als ze in Zwitserland zoveel goedkoper zou zijn (ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze daar ergens in de 300 euro zouden kosten), dan wil ik wel eens heen en terug rijden hoor

Microsoft doet al jaren aan koppelverkoop in België, dus waarom mag Mobistar het dan niet?
Kijk je kan Windows ook los kopen, maar probeer maar eens een MERK PC te kopen ZONDER Windows....gaat niet lukken en dat mag wel?
Waarom zou Mobistar het dan niet in een pakket mogen verkopen eventueel MET simlock als je daarnaast het apparaat ook los kan kopen.
Duurder, maar goed.
Volgens mij is koppel verkoop nog altijd dat je het een niet los van het ander kan kopen, wat Microsoft dus WEL doet.
Probeer bv maar eens een Acer met Linux te kopen, of zonder Windows...GAAT NIET.
Maar ja, verwacht maar niks van de regering, want die doen toch niks.
Kijk je kan Windows ook los kopen, maar probeer maar eens een MERK PC te kopen ZONDER Windows....gaat niet lukken en dat mag wel?
Waarom zou Mobistar het dan niet in een pakket mogen verkopen eventueel MET simlock als je daarnaast het apparaat ook los kan kopen.
Duurder, maar goed.
Volgens mij is koppel verkoop nog altijd dat je het een niet los van het ander kan kopen, wat Microsoft dus WEL doet.
Probeer bv maar eens een Acer met Linux te kopen, of zonder Windows...GAAT NIET.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
OMG ik vraag er ene aan m'n tante zenneSub Zero schreef:Vandaar mijn opmerking. Als ik het doe zal ik nog wel een oproep posten voor het geval er mensen willen mee rijdenUzzi schreef:Misschien zijn er wel andere userbasers die ook geïnteresseerd zijn in een 'goedkope' IphoneSub Zero schreef:Anyway... Als ze in Zwitserland zoveel goedkoper zou zijn (ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze daar ergens in de 300 euro zouden kosten), dan wil ik wel eens heen en terug rijden hoor

Swisscom is precies wel de goedkoopste, Orange is nog duurder.
http://iphone3g.swisscom.ch/?lang=fr
Bij swisscom precies wel een simlock zonder tariefplan...
Wel abbo nemen van 24 maanden lang tegen 30 CHF = 720 CHF tel daar even de 40 CHF bij voor de simkaart en 200 / 300 CHF bij en 24 maanden datapack 10CHF.
Maakt voor de goedkope versie: 1190 CHF = 733,64 EUR 8GB versie.
Leef je uit, denk niet dat je er zo goedkoop vanaf komt...vergeet het dat je ze zo zonder contract mee mag nemen.
Effe de kleine lettertjes onder de prijzen lezen, is het dan nog zo goedkoop?
En ja er zit een simlock op.
Maakt voor de goedkope versie: 1190 CHF = 733,64 EUR 8GB versie.
Leef je uit, denk niet dat je er zo goedkoop vanaf komt...vergeet het dat je ze zo zonder contract mee mag nemen.
Effe de kleine lettertjes onder de prijzen lezen, is het dan nog zo goedkoop?
En ja er zit een simlock op.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik ben tweetalig hoor, anyway. Ik laat m'n tante eens checken of ze niet zo ene kan krijgen. Anders zie ik binnen de kortste keren wel in Hong Kong om ene te kopen. Dan zal ik nog goedkoper van af zijn en zonder sim lock.
Ik weet dat het fijn is om aan Microsoft baching te doen.BasMSI schreef:Microsoft doet al jaren aan koppelverkoop in België, dus waarom mag Mobistar het dan niet?
maar waar doet Microsoft hier aan koppelverkoop?
acere,hp en andere doen de koppelverkoop indien dit er is
(je router heeft toch ook een besturingssyteem als je hem koopt.)
waar ligt de grens tussen wat nodig is om iets te laten werken en koppelverkoop
-
- Elite Poster
Nochtans is het geen acacadabra om een versie uit te brengen zonder besturingssysteem. Toch zeker op pc's en laptops.gertd schreef:Ik weet dat het fijn is om aan Microsoft baching te doen.BasMSI schreef:Microsoft doet al jaren aan koppelverkoop in België, dus waarom mag Mobistar het dan niet?
maar waar doet Microsoft hier aan koppelverkoop?
acere,hp en andere doen de koppelverkoop indien dit er is
(je router heeft toch ook een besturingssyteem als je hem koopt.)
waar ligt de grens tussen wat nodig is om iets te laten werken en koppelverkoop
Een router zonder besturingsysteem lijkt me dan weer niet te lukken.
Koppelverkoop afschaffen is slecht.... het koppelverkoop moet strenger aangepakt worden. Dat is het enige dat goed voor de consument is.
PCTV + telenet vind ik ook een vorm van koppelverkoop. En nee, ik wil telenet niet bashen. Belgacom heeft ook wel zo een dingen. En nog veel andere bedrijven.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Dus het is de fout van Microsoft dat Acer zijn PC's met hun besturingssysteem verkoopt. Denk het niet hoor. Dit beslist Acer zelf.BasMSI schreef:Microsoft doet al jaren aan koppelverkoop in België, dus waarom mag Mobistar het dan niet?
Duurder, maar goed.
Ze zullen wel een goede deal met MS hebben, maar dat heeft Acer dan zelf voor gekozen.
Zelf zou ik nooit voor een merk PC kopen. Dit is elk zijn keuze uiteraard
Ik koop alle componenten apart en assembleer dan zelf mijn PC, maar
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik vind het een dwaas idee om de prijs van de iPhone aan te wenden om de wet op de koppelverkoop in vraag te stellen. Deze wet biedt juist een uitstekende bescherming om te vermijden dat bepaalde producten gewoon niet meer los te koop zouden zijn. Als Apple of Mobistar de iPhone zo duur willen verkopen is dat hun verantwoordelijkheid. Er zou een probleem zijn mocht men geen GSM meer kunnen kopen aan een betaalbare prijs omwille van deze wet, maar dat is niet het geval. Er zijn genoeg simlockvrije GSM's te koop aan uiterst interessante prijzen. Wie geen 525 euro wil uitgeven, koopt dus gewoon een ander toestel. Voor die prijs heb ik trouwens een GSM, een jaar verbruik, een iPod Nano en een internetaansluiting. Een iPhone is dus echt geen must.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ontopic blijven aub...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dit is lachen, de iPhone is helemaal niet exclusief Mobistar!
Je kan hem dus blijkbaar ook gewoon bij Apple kopen in de winkel
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=87892Mobistar is voor België de 'exclusieve' iPhone-partner, maar in dit geval betekent het alleen dat de Belgische operator de Apple-telefoon als enige mag verkopen. Als enige telecombedrijf, welteverstaan, want de iPhone ligt in België ook bij Apple-winkels.
Je kan hem dus blijkbaar ook gewoon bij Apple kopen in de winkel

Enkel bij Authorized Resellers en niet online op apple.com/benl. Dit is trouwens ook zo in de VS bijvoorbeeld (enkel AT&T winkels en Apple stores). Ik heb het niet nagekeken voor andere landen, maar ik veronderstel dat dit wel op meerdere plaatsen zo zal zijn.BasMSI schreef:Je kan hem dus blijkbaar ook gewoon bij Apple kopen in de winkel
Overigens is de laatste zin in dat artikel fout.
"Meteen in de winkel en achteraf via iTunes 7.7 wordt hij geactiveerd."
Dat moet "of" zijn ipv "en".
In 70% van de artikels op zdnet staan fouten of ze hebben een enorme bias.
Waarom zovele andere sites (waaronder userbase) hen blijven gebruiken als bijna exclusieve nieuwsbron, blijft mij een raadsel.
Inderdaad, wel iets goedkoper dan de 3G versie van 16GB.
Als ge dus nog ne nieuwe iPhone 1st gen. wilt kopen, ga uw gang
Binnen de 48h geleverd naar t schijnt

Als ge dus nog ne nieuwe iPhone 1st gen. wilt kopen, ga uw gang

Binnen de 48h geleverd naar t schijnt

Ik denk dat ge de laatste posts niet meer gezien hebtBasMSI schreef:Omdat die anderen geen Telecom bedrijven zijn, Mobistar blijkt als enige TELECOM bedrijf het recht te hebben.
Gewoon een paar dagen wachten, kan je ze waarschijnlijk gewoon in de Lidle of Aldi kopen