Fritzbox 7170 wil niet werken op ADSL

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik heb een internationale editie van de 7170, Annex A (dus voor analoge telefoon). Geprobeerd op 2 verschillende ADSL aansluitingen met de bijgeleverde Y-kabel en verloopstekkertje van RJ45 naar RJ11. Lukt niet; Power/DSL LED blijft knipperen. Dan maar gewone LAN kabel genomen, verloopstekkertje erop geplugd, maar helaas. Wie weet hoe ik de Fritzbox toch aan de praat kan krijgen? Het zou zonde zijn van het geld mocht ik dit ding moeten terugsturen. Eigenlijk raar dat die Fritzbox niet met een gewone telefoondraad en RJ11 stekker werkt, maar dat die gebruik maakt van een RJ45 stekker. Ik houd mij in elk geval aanbevolen voor uw hulp.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

We geraken er stilaan uit (in samenwerking met de fabrikant). Nu blijkt dat ik een internationale versie heb van deze Fritzbox, maar... er staat firmware op voor een duitse versie, annex B. De mensen bij AVM begrijpen er zelf niks van. Niet moeilijk dat het niet werkt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

De nieuwe Fritzbox is geleverd en nu is het een "echte" internationale versie. Binnen de 5 minuten werkte alles. En ik moet zeggen: dit toestel is een klassebak. ADSL2 modem/router/VoIP, snelle draadloze verbinding van de router, uitstekende kwaliteit van de internet telefoongesprekken, 10 keer eenvoudiger te installeren dan om het even welke analoge telefoon adapter, energie besparende functie ingebouwd en te regelen via de browser, 2 alarmen die je telefoon doen rinkelen (heb ik al ingesteld en de oude wekkerradio gaat de deur uit)... de mogelijkheden zijn eindeloos. Een Fritzbox en een Apple Macintosh, meer heeft een mens niet nodig.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:We geraken er stilaan uit (in samenwerking met de fabrikant). Nu blijkt dat ik een internationale versie heb van deze Fritzbox, maar... er staat firmware op voor een duitse versie, annex B. De mensen bij AVM begrijpen er zelf niks van. Niet moeilijk dat het niet werkt.
Annex-B is ISDN en die hebben inderdaad een stekker die net zo breed is als een LAN stekker.
Al die dingen zijn Internationaal het ligt er enkel aan welke telefoon aansluiting je hebt.
Standaard PSTN ADSL = Annex A
ISDN ADSL = Annex B
en zo gaat het verder.

Raar dat AVM dat niet weet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Het heeft eigenlijk niks met de stekker te maken. Voor die RJ45 stekker wordt er door AVM een verloopstekkertje naar RJ11 meegeleverd die perfect past in de ADSL splitter die wij hier in België gebruiken. Het probleem was, zoals gezegd, de firmware voor een Duitse Fritzbox die op een internationale Fritzbox stond. En omdat Duitsland (overwegend) standaard ISDN aansluitingen heeft en België analoge, ging het hier dus fout. De Duitse firmware wou gewoon niet werken op onze analoge telefoonaansluitingen. Nu heb ik ondertussen een goeie Fritzbox binnen, rechtstreeks van AVM en verstuurd met UPS. Het ding aangesloten en binnen de 5 minuten was ik aan het surfen op het internet. Ik heb AVM gevraagd om mij op de hoogte te houden van wat er nu precies is foutgelopen met die internationale editie die duitse firmware bevat. De Fritzbox had ik oorspronkelijk gekocht via een webwinkel, maar volgens mij valt die winkel niks te verwijten. Zij zijn "dozenschuivers": dus goederen binnen trekken, percentje bij doen en weer verkopen. Van zodra AVM mij een antwoord geeft plaats ik het hier in het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”