of de Toshiba's, LG, Asus,... er is zo veel keuze...
hp zou te veel speigelen
anderen zijn beter voor te gamen
er is zoveel keus en zo weinig reviews van gebruikers
kom op met de tips !

Ook de kijkafstand en het formaat van het beeld spelen een rol; Koop zeker niet te groot of je krijgt nekpijn.... zelf gaan kijken en beslissen op basis van je eigen oordeel
En daar sla je de bal toch ff mis. Er zit vrij veel verschil onderling. Wat de meeste mensen zien zijn de resolutie, de grootte, de snelheid en het contrast. Een scherm is echter veel meer dan dat. Het paneel bijvoorbeeld, is een van de grootste verschillen samen met de kijkhoek ea. Vroeger was enkel het TN paneel snel genoeg om flitsende films en games te tonen. Deze hadden en hebben nog steeds een mindere kleurweergave en slechte kijkhoek. De huidige PVA/MVA/IPS panelen echter zijn snel genoeg voor de meeste films en games en hebben wel een zeer goede kijkhoek en kleurweergave. Het verschil zie je echter meteen in de prijs. Een 24" PVA scherm raakt al gauw de 800euro grens.geert schreef:De goedkoopste is meestal een goede koop. Die dingen komen dikwijls vanuit dezelfde fabriek en alleen een tussenhandelaar plakt er wel eens een ander stikkertje op.
Laptopschermen zijn meestal TN-panelen. Die Samsung is dat ook. Met beide ga je nooit echt correcte kleuren hebben.. Maar je zou al eens kunnen kijken of ze op dezelfde kleurtemperatuur ingesteld staan. Calibratiepakketjes kosten niet zoveel meer..SantaSCSI schreef:Zelf een Samsung 940BW hier btw. Al heel wat jaren zeer tevreden over. Alleen is het kleurverschil met mijn dell XPS laptopscherm wel vrij zichtbaar, maar gezien ik geen echte degelijke calibratietools heb (zoals die spiders) kan ik niet meteenuitmaken wie er fout zit.
laat je niets wijsmaken, die 8000:1 is Dynamisch Contrast wat je totaal niet kan vergelijken met het echte contrastMatthias_VL schreef: geen enkele monitor van ander merk heeft contrast ratio van 8000 : 1, meestal 1000 : 1 of minder
Dit kan perfect, dan moet je gewoon een TV-kaart in je PC steken en daar dan de coax-kabel op aansluiten (als je satteliet hebt, sorry dan weet ik het niet zal ook wel gaan) en dan de software installeren en je scherm aan de PC aansluiten met DVI of HDMI-kabel, een DVD-speler heb je dan ook al niet meer nodig, want die heb je waarschijnlijk al wel in je PC, wel moet je PC heel de tijd opstaan als je TV wilt kijken, wat meer energie verbruikt als een TV alleenRubinho schreef:Misschien een beetje off topic, waarvoor sorry.
Maar in hoevere zijn pc lcd schermen bruikbaar als tv?
Aangezien er in een tv toch meestal slechte speakers zitten en een tuner die nooit gebruikt wordt dacht ik om eventueel een pc lcd scherm te gebruiken als tv.
die lijken mij een stuk goedkoper te zijn, zeker als je full hd wilt op 24 -26'.
Echer misschien zijn de schermen die ik dan bekijk allemaal TN en moet ik voor mva panelen gaan?