Heb mij recentelijk een wireless router gekocht. Werkt goed dat ding.
Nu zou ik volgende configuratie werkend willen krijgen.
Heb mijn wireless router die het internet naar mijn laptop geeft. Nu zou ik willen dat mijn laptop het internet via een cross over doorgeeft naar een tweede pc. Zodat ook deze kan surfen.
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik dit in elkaar moet boksen?
Want wat moet ik bvb als DNS server ingeven in deze 2de pc
greetzz Che
Bridge vraagje
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, snap niet waarom je zo'n opstelling zou willen, maar kom.
Indien je effectief zoiets wilt, dan denk ik dat je best gewoon een proxy-server installeert op de laptop en dan op de client het ip van de laptop ingeeft bij je browser als proxy-server. (meer info hierover zie tutorials > internet sharing).
Maar ik denk dat er betere oplossingen zijn:
gewoon de tweede pc verbinden met een utp kabel met de wireless router. Meestal heeft die nog een ethernet poort voor vaste toestellen aan te sluiten.. dat lijkt mij handiger...
Indien hij dat niet heeft, is Debruinogen zijn oplossing ook een mogelijkheid: wireless kaartje in de pc steken....
Maar wat je nu doet is:
internet-router -> sharen -> laptop -> sharen -> pc...
Das twee keer sharen... lijkt mij niet de beste oplossing.. beter 1x sharen en alles vandaar afhalen.
Indien je effectief zoiets wilt, dan denk ik dat je best gewoon een proxy-server installeert op de laptop en dan op de client het ip van de laptop ingeeft bij je browser als proxy-server. (meer info hierover zie tutorials > internet sharing).
Maar ik denk dat er betere oplossingen zijn:
gewoon de tweede pc verbinden met een utp kabel met de wireless router. Meestal heeft die nog een ethernet poort voor vaste toestellen aan te sluiten.. dat lijkt mij handiger...
Indien hij dat niet heeft, is Debruinogen zijn oplossing ook een mogelijkheid: wireless kaartje in de pc steken....
Maar wat je nu doet is:
internet-router -> sharen -> laptop -> sharen -> pc...
Das twee keer sharen... lijkt mij niet de beste oplossing.. beter 1x sharen en alles vandaar afhalen.
I love it when a plan comes together!
Voor tweede kaartje moet ik nog effe sparen!
Heb net een wireless ADSL modem gekocht en een kaart voor mijn laptop.
En die andere pc kan ik moeilijk aan die modem hangen, omdat die daar in de weg staat.
Ik zal eens kijken in die tutorials.
Had gisteren geprobeerd om een netwerkbridge te maken en zo het internet door te geven, maar dat heeft me een paar blue screens in windows XP gegeven.
Heb net een wireless ADSL modem gekocht en een kaart voor mijn laptop.
En die andere pc kan ik moeilijk aan die modem hangen, omdat die daar in de weg staat.
Ik zal eens kijken in die tutorials.
Had gisteren geprobeerd om een netwerkbridge te maken en zo het internet door te geven, maar dat heeft me een paar blue screens in windows XP gegeven.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Sinterklaas is dan wel voorbij, maar de kerstman komt ook nogche schreef:Voor tweede kaartje moet ik nog effe sparen!

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
che,
in de weg staan? Pc niet naast de router zetten eh, gewoon een langere kabel kopen utp, kost bijna niks..en zo de pc verbinden met uw router.
Normaal zal die wel een ethernet poortje hebben...en dan lukt dat perfect...en anders zou ik zeggen, indien het enkel voor te surfen is.. draai nen proxy ofzo.. en dan komt dat ook in orde
.
in de weg staan? Pc niet naast de router zetten eh, gewoon een langere kabel kopen utp, kost bijna niks..en zo de pc verbinden met uw router.
Normaal zal die wel een ethernet poortje hebben...en dan lukt dat perfect...en anders zou ik zeggen, indien het enkel voor te surfen is.. draai nen proxy ofzo.. en dan komt dat ook in orde

I love it when a plan comes together!
Heb het in orde gekregen met mijn cross over cable
Zit nu ook online met mijn linux via mijn XP die wireless aan de router hangt
Zit nu ook online met mijn linux via mijn XP die wireless aan de router hangt

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Oei, oei... vertel dat maar niet verder.che schreef:online met mijn linux via mijn XP
Op /. is dit de doodstraf

Als er geen wireless kaart kan onder draaien, dan moet het zo maar hé.
De wereld ne keer op zijne kop zetten hé
De wereld ne keer op zijne kop zetten hé