Ongewenste korting, gevolg jaarabonnement aan mijn been

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

26/05/2008 krijg ik een brief met daarin de melding dat ik als trouwe klant korting krijg van 6€ als ik nog één jaar bij Belgacom bleef, dit ging automatisch verrekend worden op de volgende factuur
Diezelfde dag bel ik naar Belgacom (0800/22.800) en ik zeg tegen een vriendelijke dame "ik wens niet op dat aanbod in te gaan" "ok dat is geregistreerd, alles komt in orde" zei ze daarop
Ik dacht dat alles nu wel in orde was
Vandaag krijg ik mijn factuur, wat staat erop?
Korting op een jaarabonnement als dank voor uw vertrouwen ... voortijdige ontbinding is mogelijk mits betaling van een opzegvergoeding ???
Ik bel direct naar belgacom, als je alles doet wat de computerdame zegt dan is ineens alles geregistreerd en krijg je niemand aan de lijn, dus ik bel nog is terug ik krijg iemand aan de lijn en nu is er een dossier geopend.
Het kwam allemaal in orde (maar dat heb ik vorige keer ook gehoord)
De helpdesk was wel vriendelijk (ik ben wel niet goed gezind, maar ben wel vriendelijk gebleven want uiteindelijk kan die persoon van nu er niet aan doen dat de dame van vorige keer haar werk niet heeft gedaan)

Ik wens helemaal niet in te gaan op het aanbod omdat ik wist dat ik ging overschakelen, dat heb ik ook gezegd (Belgacom heeft zelfs een brief gestuurd dat mijn nummer wordt overgedragen, dus in principe zouden ze dat moeten weten of kunnen opvragen)
BBB
Premium Member
Premium Member

In totaal heb ik 3 keer gebeld naar de helpdesk, deze week heb ik een creditnota gekregen (en de gratis maand staat nu niet meer op de factuur)
Ik vond het wel raar dat de korting toch nog op de factuur stond ondanks dat ik had gebeld.
Uiteindelijk is alles redelijk vlot verlopen.
Ze hebben mij nadien opgebeld en gezegd welke kosten ik nog diende te betalen en of ik akkoord was. (kosten van gesprekken van de vorige maand)
Ik post dit omdat de mensen die deze thread nog zouden lezen weten dat het probleem is opgelost.
(M.a.w. ik zit niet meer vast voor een jaar en heb een creditnota ontvangen voor de teveel betaalde abonnementskosten)
...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Wat voor abonnement had jij bij Belgacom lopen ?
BBB
Premium Member
Premium Member

Gent32m schreef:Wat voor abonnement had jij bij Belgacom lopen ?
Een telefoonlijn classic (17,5€ / maand).
Vorig jaar waren we wel op deze aanbieding ingegaan, maar dit jaar had ik gezegd dat we niet wensten in te gaan op de eenmalige korting van 6€.

edit: In dergelijke gevallen merk je wel duidelijk een verschil tussen belgacom en sommige alternatieve providers.
1) Bijna direct iemand aan de lijn
2) Er werd al van in het begin gezegd dat het teveelbetaalde ging teruggestort worden (ik heb wel meer dan 1x moeten bellen, maar ondertussen heb ik al een creditnota in de bus.
In tegenstelling tot dommel waar ik nu al 4 keer heb naar gebeld en waar ze zeggen van een aangetekende brief te sturen met mijn klacht.)
...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoe dan ook,

Problemen had/heb je hier ook. Er is bij iedere ISP wel iets.

Persoonlijk kies ik liever voor Dommel (ook al is de helpdesk bij Dommel niet zo sterk bemand) dan voor Belgacom. De prijs/kwaliteit is bij Dommel veel beter in verhouding.

Als je niet tevreden bent over die omschakelkost bij Dommel, zou ik een aangetekend schrijven sturen (dit is tenslotte wat Dommel je verzoekt).

Misschien komt dit nog in orde. Zoniet, wat is 35 euro ? Weet je dat ik 1500 euro verloren ben aan intresten (bij Argenta), doordat ik mijn kasbons vervroegd verkocht heb. Dit terwijl mijn kantoorhouder (te Sint-Anna) me steeds verteld heeft, dat daar geen kosten op waren.

Strafst van alles, is dat die zelfde kantoorhouder me achteraf nog eens 1000 euro via een borderel heeft laten betalen. Ik heb daarvoor klacht ingediend bij de bemiddelingsdienst en testaankoop.

Die 1000 euro heeft Argenta (hoofdzetel) me teruggestort. Die andere 1500 euro was ik kwijt (slecht ingelicht door bankier zeker :-( )

Enfin, het kan dus nog altijd erger...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”