pdf file delen

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

hallo,

hoe moet ik het aan boord leggen om een pdf file (12 MB) te kunnen laten downloaden door anderen. ik moet dat bestand op een snelle eenvoudige manier aan een aantal mensen bezorgen. Ik kan het uploaden naar mijn webruimte maar hoe moet het dan verder.

groeten

jan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

...en dan geef je hen gewoon de URL.

Als ze daar op clicken zal hij (afhankelijk van PC) ofwel de file openen in de browser of vragen om hem te saven. Je kan trouwens steeds rechts clicken op de link, en Save As kiezen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep, gewoon url doorspelen zoals r2504 zegt.
Mail is meest logische.. maar msn, irc, sms, phone... gewoon doorspelen ;-)

Ik zou wel wat extra uitleg meesturen over hoe de file te openen.. en ivm Adobe Reader.. je kan dit in de mail zelf doen.. maar je kan het ook op volgende manier doen:

- korte mail sturen met url naar een index page op je webspace, daarop vermeld je de link naar het exacte bestand en zet je dan extra uitleg over de mogelijke download manieren en eventueel een link naar Adobe Reader voor wie dat niet mocht hebben...

Dit omdat misschien niet iedereen weet heeft van Adobe Reader..
Indien je de mail niet doorspeelt via mail.. kan het wel handig zijn van die extra uitleg op een page.. bij mail kan je dat er eventueel inzetten..
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Als de PDF eenmaal geopend is in de browser kan je normaal gezien van boven in Adobe Reader nog steeds de file opslaan via een icoon van een disketje (dan hoef je alvast niet uit te leggen hoe je "doel opslaan als..." moet gebruiken.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

Ik heb zoals gezegd dat bestand ge-upload naar mijn webruimte
zie hier http://users.skynet.be/fa053828/fiets.ZIP en skynet geeft daar een foutmelding dat de pagina niet bestaat, maar geeft dan daarna wel een schermpje om te downloaden. Heb ik iets verkeerd gedaan?

jan

Ik heb het nu ook gezien, dat is het probleem als je met teveel schermen open werkt. :wink:
Laatst gewijzigd door jan28 10 dec 2003, 20:25, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Skynet geeft helemaal geen foutmelding, hier downloadt ie meteen.
Natuurlijk zal hij de pdf wel niet in de browser openen als deze in een zip-file steekt ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jan28,

Das ergens normaal.. Skynet-webserver geeft direct nen 404 omdat hij geen webpage terug vindt.... maar na 1s ofzo komt die download er toch door... heb dat ook al een paar keer gehad.. hij geeft 404 en download :).

Kzou zeggen, zolang hij download is het goed eh. Nu kwam hij er ook onmiddelijk door.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Development”