Klein vraagje,
Blokkeert Belgacom voor de gewone skynet adsl go klant poort 25?
Ik heb een klant (met skynet) die graag een vaste mailserver van haar domein naam in haar settings van outlook heeft, zo kan ze haar laptop"overal" aansluiten en moet ze niet steeds de uitgaande mailserver wijzigen.
Maar met deze instelling op outlook kan ze niet verbinden met haar mailserver wanneer ze via skynet verbonden is.
Via scarlet geen enkel probleem.
Valt hier iets aan te doen want dit is eigenlijk wel vervelend
poort 25 uitgaand
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Correct.
Op een Belgacom-lijn ben je verplicht de SMTP van Belgacom te gebruiken. Je kan natuurlijk wel beveiligde SMTP gebruiken naar die van je hosting, mits deze dat ondersteunt, of die van Googlemail, ...
Op een Belgacom-lijn ben je verplicht de SMTP van Belgacom te gebruiken. Je kan natuurlijk wel beveiligde SMTP gebruiken naar die van je hosting, mits deze dat ondersteunt, of die van Googlemail, ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Je kan zoiets aan een hostingprovider vragen. Een aantal bieden ook smtp met user/pass aan op een alternatieve poort zoals 2525 ipv 25. Ze zullen er niet allemaal om staan te springen, want de bedoeling is net om mails beter traceerbaar te maken als er misbruik wordt gemaakt (spamming) - maar als je geen slechte bedoelingen hebt zullen een aantal providers dat zeker kunnen aanbieden (ik doe dit via mijn eigen server, en op het werk gebruiken we op dergelijke manier de server van fluoline). De reden waarom wij het verkozen is dat de telenet server omwille van de graylisting redelijk wat mails doet verlorengaan...