Gisteren had een kennis problemen met zijn antivirus - zijn proefperiode was voorbij. Hij heeft wat zitten knoeien met het programma. Ik heb die AV's ( er stonden intussen al 2 versies op ) er af gegooid en de nieuwe AV ( Norman ) erop gezet. Daarna voor alle zekerheid heb ik ook eens een defragmentatie gedaan van zijn harde schijf. Alles werkte goed.
Vandaag start die pc wel op, maar hij kan niet voorbij het vensters waar hij moet kiezen onder welke gebruiker hij inlogt. De computer doet dan niks meer, gewoon de melding dat hij de instellingen voor deze gebruiker loadt. Control alt delete helpt hier ook niet. Na vier keer heropstarten nog altijd hetzelfde probleem.
Wie weet raad ? Thankzzz !
Windows XP probs
Kunt eerst het volgende proberen:
a) krijg je een keuzescherm waaruit je kan kiezen uit safe boot etc ? pak dan hier eens de optie 'laatst gekende instellingen die werkten.
Mocht dit niet lukken dan probeer je eens met een safeboot zelf, dan kan je bv een herstelpunt terugzetten.
Zie je dit scherm niet, dan kan je dit (niet geheel 'katholiek', tevoorschijntoveren door je pc uyit te zetten terwijl hij aan het booten is en terug herop te starten.
Lukt dit niet, dan kan je ne repair uitvoeren door te starten vanaf de windows xp cd, na ne tijd zie je een blauw venster met 'enter voor xp installatie', R voor repair.
Kies dan de R in, en doe eens ne chkdsk /r bv (kan lang duren)
suc6
a) krijg je een keuzescherm waaruit je kan kiezen uit safe boot etc ? pak dan hier eens de optie 'laatst gekende instellingen die werkten.
Mocht dit niet lukken dan probeer je eens met een safeboot zelf, dan kan je bv een herstelpunt terugzetten.
Zie je dit scherm niet, dan kan je dit (niet geheel 'katholiek', tevoorschijntoveren door je pc uyit te zetten terwijl hij aan het booten is en terug herop te starten.
Lukt dit niet, dan kan je ne repair uitvoeren door te starten vanaf de windows xp cd, na ne tijd zie je een blauw venster met 'enter voor xp installatie', R voor repair.
Kies dan de R in, en doe eens ne chkdsk /r bv (kan lang duren)
suc6
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb je geen back-up met Norton Ghost gemaakt ?
Dit heeft mij al redding gebracht. Natuurlijk geen troost voor diegene die geen back-up hebben en in win xp zit wel een goed restore programma, maar daar heb je nu ook niks aan vermits je de kans niet krijgt om op het bureaublad te geraken.
Anders zal er niks anders opzitten dan ne fdisk te doen.
Veel succes,
Blade
Dit heeft mij al redding gebracht. Natuurlijk geen troost voor diegene die geen back-up hebben en in win xp zit wel een goed restore programma, maar daar heb je nu ook niks aan vermits je de kans niet krijgt om op het bureaublad te geraken.
Anders zal er niks anders opzitten dan ne fdisk te doen.
Veel succes,
Blade
Niet altijd helaas, vandaar de door mij gepresenteerde 'niet-katholieke' methode, niet lijk het moet, wel foolproofSeNsEi Ze0n schreef:je kan in dat keuze menu komen door tijdens het booten regelmatig op F7 of F8 (ik denk f8) te duwen

(vaak is op F8 drukken de manier om het bootdevice via de bios te kiezen...)
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Die F8, voor safe mode werkt gewoon niet dacht ik onder Win2000-Xp, heb dat al meermaals geprobeerd.. lukt niet echt..
Je moet via Start > Run > msconfig > Safemode aanvinken en dan rebooten om in de safe mode te geraken.
Kan je eens proberen om in het scherm waar je de gebruiker moet kiezen: 2x op ctrl+alt+del te klikken. Normaal zou je nu een manuele inlog dialogbox moeten zien. Probeer daar eens in te loggen met de administrator account en zie eens wat dit geeft.
Indien je onder geen enkele manier voorbij de inlog geraakt zou ik zeggen: recovery disk of safemoe forceren zoals Sandman zegt.
Indien je fat partities hebt, kan je nog proberen door via dos files te editten en zo in safe mode te geraken...
Je moet via Start > Run > msconfig > Safemode aanvinken en dan rebooten om in de safe mode te geraken.
Kan je eens proberen om in het scherm waar je de gebruiker moet kiezen: 2x op ctrl+alt+del te klikken. Normaal zou je nu een manuele inlog dialogbox moeten zien. Probeer daar eens in te loggen met de administrator account en zie eens wat dit geeft.
Indien je onder geen enkele manier voorbij de inlog geraakt zou ik zeggen: recovery disk of safemoe forceren zoals Sandman zegt.
Indien je fat partities hebt, kan je nog proberen door via dos files te editten en zo in safe mode te geraken...
I love it when a plan comes together!
Hij heeft een NTFS partitie. Ik zal jullie tips eens proberen, kan pas vanavond zeggen of het werkt, buur is momenteel niet thuis.Indien je fat partities hebt, kan je nog proberen door via dos files te editten en zo in safe mode te geraken...
Thankzz
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Verdoemme 
Onder NTFS kan je niet editten via dos ofzo.. (why... :ssss) dus die mogelijkheid valt weg:
maw:
- Admin account proberen
- Safe mode forceren
- Recovery starten via cdrom (booten van cdrom)
- indien dit ook niet: dan komt een reintstall wel een pak dichter...

Onder NTFS kan je niet editten via dos ofzo.. (why... :ssss) dus die mogelijkheid valt weg:
maw:
- Admin account proberen
- Safe mode forceren
Het is me ooit eens gelukt om via de recoverycd/dos een vorig herstelpunt terug te zetten, ben helaas vergeten hoe dat dat moet ga dat eens terug opzoeken als ik terug tijd heb. Was wel ff heavy werken (persoonlijke pc met vrij essentiële data opThe Oddity schreef:Verdoemme
maw:
- Admin account proberen
- Safe mode forceren

Gewoon om te zeggen dat er veel mogelijk is om toch nog ne winxp install te redden hoor...
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
T.r.i.n,
Nice! Goed dat het gelukt is.
Sandman,
Jaja, via de windows recovery module op de cd.. maar zit je dan in pure dos?? Ik dacht het niet? Ofwel??
Allez, tzou mooi zijn, want dan weet leer ik iets bij, en eigenlijk iets vrij essentieels dat vré handig kan zijn...
Wat ik dus bedoelde is dus echte pure dos..die ntfs kan lezen en schrijven... maw full access zonder véél gezever van MS
Een herstel punt terugzetten lijkt me niet hetzelfde als in dos zitten, dat herstelpunt is nl iets van MS eh
. Maare ik zen niet voor dat herstelpunt.
Anyway, als je het nog terug vindt, mag je het altijd posten, ofwel hier, ofwel in een nieuwe topic.. kwestie van het niet te messy te maken. ben er zeker van dat véél mensen dat interessant zullen vinden. Als het kan wat ik hoop
Nice! Goed dat het gelukt is.
Sandman,
Jaja, via de windows recovery module op de cd.. maar zit je dan in pure dos?? Ik dacht het niet? Ofwel??
Allez, tzou mooi zijn, want dan weet leer ik iets bij, en eigenlijk iets vrij essentieels dat vré handig kan zijn...
Wat ik dus bedoelde is dus echte pure dos..die ntfs kan lezen en schrijven... maw full access zonder véél gezever van MS

Een herstel punt terugzetten lijkt me niet hetzelfde als in dos zitten, dat herstelpunt is nl iets van MS eh

Anyway, als je het nog terug vindt, mag je het altijd posten, ofwel hier, ofwel in een nieuwe topic.. kwestie van het niet te messy te maken. ben er zeker van dat véél mensen dat interessant zullen vinden. Als het kan wat ik hoop