opteron CPU

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik heb een aantrekelijk aanbod gekregen voor een opteron 1.4 Ghz aan te kopen.
Aangezien ik een server wil zou dit wel eens een mooi CPUtjes kunne zijn voor in mijn server te steken.
Ik zou graag ff jullie mening willen.
De persoon die het verkoopt zei dat dit overeenkomt met een XP 3200+, ik weet niet of dit waar is of niet maar als het niet waar is enig idee met wat voor CPU het wel overeenkomt.

edit:
Die gast heeft gezegt dat het iets minder zal zijn dan 3200+
Het gaat hier om een Opteron 146
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik weet niet wat je juist van plan bent met die server. Maar volgens mij is zo een Opteron echt wel overkill ze. Het hangt natuurlijk af van die gast zijn prijs. Maar op een AMD Athlon XP 2000+ (85€ ongeveer) kan je al heel mooi een server draaien. En die zal normaal nooit aan 50% van de capaciteit draaien als je gewoon wat websites host en wat FTP-werk doet.

Dus het is echt wel overkill. Ik zou zeggen, zoek je een midrange desktopsysteem. Iets in de zin van een amd 2000+ of een P3 1GHz, duw er genoeg ram in en HD's en die zal perfect draaien. Dat is zelfs normaal al overkill. Maar ik zou die opteron zo laten.

Cheers
Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

ik ga voor de kosten de reduceren misschien voor mijn maat (een clan leader) zijn clan wel cs serverke draaien en misschien worden dat 2 cs serverkes want er is nog iemand die ik ken (iemand uit mijn clan) die ook een eigen clan heeft en die zou ook wel geintreseert zijn voor cs serverke bij mij.
De prijs is 100 EUR maar zonder garantie omdat hij spreekwoordelijk van de boot gevallen is.
Moest ik niet op dit aanbod ingaan wat waarschijnlijk het geval zal zijn dan had ik geadacht om mijn desktop pc in een 1U case te steke (als dit mogelijk is) die heeft 2600+ met 0.5 gig drr ram (zal worden uitgebreid tot 1 gig drr ram).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Mja, als je hem kan hebben voor 100€ dan zou ik het ook niet laten. Maar moest het meer zijn, dan zou ik het toch zo laten. En pas op met van de boot gevallen producten. Ze kunnen wel eens eerst in het water gelegen hebben (als je begrijpt wat ik bedoel). Dus wees heel zeker dat hij je geen kat in een zak verkoopt. Ik heb ook al verhalen gehoord van mensen die stukken heel goedkoop verkopen en die van de spreekwoordelijke boot gevallen zijn. Maar als je dan de zaak verder gaan uitzoeken, dan zijn ze afgekeurd uit de fabriek gekomen. Alles werkt wel, maar niet echt 100%. Je kan er dan na een tijdje problemen mee krijgen. Dit komt vaak voor bij voedingen die afgekeurd zijn. Ze werken goed, maar dan opeens een piekje en alles naar de knoppen. En begin maar. Garantie : noppes. Zelf alles nieuw betalen. Dan koop ik mij liever zelf een voeding dat ik weet van waar ze komt.

Enneuh, de toepassingen die jij aanhaalt. Je kan op een P2 450MHZ gerust een CS en een UT-dedicated game draaien. Je zal geen lag hebben. Dus daar is die opteron ook niet voor nodig.

Zoals ik al zei, als je zeker weet dat alles in orde is met die CPU, neem hem dan maar. Maar als je die gast maar half en half kent, dan zou ik toch 2x nadenken.

Wat betreft die 1U-case. Die zijn echt niet groot he. Die zijn iets van een 5 cm hoog ofzo. Een gewone standaard cooler van je 2600+ kan er niet eens in. Laat staan dat je hem dan monteert op je mobo en CPU der tussen. Ook je standaard ATX-voeding zal er niet in gaan, net zoals CD-drive enzo van die toestanden.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

niet vergeten dan een opteron mobo ook meer kost en zo gaan ale kosten omhoog met een goedkoop stuk :) en betaal je uiteindelijk meer dat overkill is voor meer geld want wss zal je een betere voeding ok nodig hebben enzo
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik heb toch maar besloten ze niet te kopen aangezien het waarschijnlijk een overkill is en dat het een soort via via was die gast kent een GAST die die CPU verkoopt.
Dus is inderdaad beetje riski en te same met deze post wil ik ook bekend maken dat effectief online gaan van de server zal uitgestelt worden met een aantal jaar, dit is waarschijnlijk goed nieuws voor de tegenstanders uit de server topic.
Wat echter wel gaat gebeuren is dat ik meer kennis ga verzamelen door waarschijnlijk zoveel mogelijk als server crew naar lan pârty's zal proberen gaan, zodat ik wat meer ervaring krijg met het draaien van servers, hier bovenop zou mijn neef een lan zaal bouwen op zijn eigendom (tege mijn 16e-18e zou deze moeten af zijn, aangezien hij alles zelf doet en geen haast heeft) dus dan zou ik daar de vaste server crew worden, ik hoop tegen deze tijd mijn kennis van servers enorm veruimt te hebben door naar andere lan party's te gaan, zodat als ik dan 18 ben en BTW nummer heb en in handels register ingeschreven ben dat ik dan hosting bedrijf (legaal) kan beginnen.
Ik denk dat ik samen met mijn neef wel eens een heel mooie toekomst te moet zouden kunnen gaan.
Uitstel is dus geen afstel, integendeel !!!
Wat denkte daar van userbase ?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”