Ik heb een asus p5k vanilla moederbord met een atheros L1 onboard gigabit kaartje.
Probleem is onstaan na het resetten bios(na default values). Het gekke is dat deze nic alleen in windows problemen geeft(namelijk niet werken). Het gekke is dat deze onder linux wel nog werkt. Ook werkt deze in vmware(bridged). Ik heb zowat alle drivers geprobeert maar ik denk niet dat het probleem daaraan ligt.
ps : In windows lijkt het als deze alleen packetten kan verzenden maar er geen ontvangt.
Gek netwerkkaart probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Bedoel je vmware in windows of in linux? (just making sure)crapiecorn schreef:Ook werkt deze in vmware(bridged)
Het lijkt dan toch wel een driver probleem hoor. Toevallig onlangs wat updates gedaan?
Neem hier ook eens een kijkje

-
- Elite Poster
In windows. In die link stonden nog een paar dingen die ik nie geprobeerd heb maar is nets iets te laat, bord is na de filistijnen. topic mag dan ook gesloten worden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
ik heb zoiets ook met asus gehadcrapiecorn schreef:In windows. In die link stonden nog een paar dingen die ik nie geprobeerd heb maar is nets iets te laat, bord is na de filistijnen. topic mag dan ook gesloten worden.
op xp wel en vista niet
bleek nadien een driver van de chipset te zijn, niet van de netwerkkaart
nadat ik chipset driver had geupdate ging die voor netwerk alsnog nieuwe update zoeken en het werkte
had ff een usb/utp netwerkding aan gehangen this nu wel off topic lol
greetz ikke
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Download deze drivers eens: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/soc ... 86_x64.rar
Dat zijn de laatste nieuwe die Asus heeft.
Wel rare NIC overigens, nooit van gehoord.
Als dat ook niet helpt, kijk dan je poort eens goed na of er geen pinnen verbogen zijn of omlaag blijven hangen.
Is dat niet het geval, probeer dan eens een andere kabel of poort op je router/switch.
Waarom heb jij je Cmos een reset gegeven? Of heb je je bios lopen flashen?
Als je geflashed hebt, waarom?
Dat zijn de laatste nieuwe die Asus heeft.
Wel rare NIC overigens, nooit van gehoord.
Als dat ook niet helpt, kijk dan je poort eens goed na of er geen pinnen verbogen zijn of omlaag blijven hangen.
Is dat niet het geval, probeer dan eens een andere kabel of poort op je router/switch.
Waarom heb jij je Cmos een reset gegeven? Of heb je je bios lopen flashen?
Als je geflashed hebt, waarom?
-
- Elite Poster
Het ene heeft helemaal niets met het andere te maken.