telefonie van belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ben hier aan het zoeken naar de contract duur van mijn abbo hier . Wil eens zien hoe ik mijn huidige telefoonlijn moet opzeggen en wanneer dit dus kan. Wil Homeconnect van Dommel in huis halen ;-) Maar de 0800 lijn voor de informatie is altijd druk bezet en op de e-service zie ik nergens daar iets van staan . Iemand een gedacht of je dat ergens kan opzoeken ? Of moet er toch meer geduld uitgeoefend worden aan de telefoon ? Moderne wereld leven wij toch in hè!
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

- Bellen (maar soms moet je lang wachten, zodat je hierboven zegt)
- Kijk naar uw eerste factuur. Hoelang is die geleden? Ben je overlaatst ingegaan op een promotie.(Al heb ik nog nooit een promotie voor telefonie gehoord, enkel ADSL)

Voor de zekerheid kan je steeds bellen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:- Bellen (maar soms moet je lang wachten, zodat je hierboven zegt)
- Kijk naar uw eerste factuur. Hoelang is die geleden? Ben je overlaatst ingegaan op een promotie.(Al heb ik nog nooit een promotie voor telefonie gehoord, enkel ADSL)

Voor de zekerheid kan je steeds bellen.
zal het morgen dan nog maar eens proberen want mijn oor doet nog zeer van te bellen naar de goede service van belgacow ;-)
Insom
Pro Member
Pro Member

Hoi Sniffie,
Ik bel bijna dagelijks naar Belgacom en moet meestal niet langer dan 10 minuten wachten.
Misschien toch eens kort na de middag bellen.
Op zaterdag kan je hen ook bereiken maar dan is de bezetting minder sterk.

Voor opzeggingen stuur ik meestal een fax 080022801.
Zo heb je altijd een bewijs.
Als je daarbij opzet dat indien je volledige plichten aan BGC zijn voldaan; je je lijn wil opzeggen dan doen ze dat wel. Anders moeten ze je maar terug contacteren.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Insom schreef:Hoi Sniffie,
Ik bel bijna dagelijks naar Belgacom en moet meestal niet langer dan 10 minuten wachten.
Misschien toch eens kort na de middag bellen.
Op zaterdag kan je hen ook bereiken maar dan is de bezetting minder sterk.

Voor opzeggingen stuur ik meestal een fax 080022801.
Zo heb je altijd een bewijs.
Als je daarbij opzet dat indien je volledige plichten aan BGC zijn voldaan; je je lijn wil opzeggen dan doen ze dat wel. Anders moeten ze je maar terug contacteren.
Bedankt voor de tip! Maar wil weten tot wanneer ik nog vast hang. Op zeggen is nu nog niet van toepassing omdat homeconnect van dommel nog niet beschikbaar is en ik wil mijn lijn niet opzeggen als er nog een ADSL signaal over loopt ;-)
Maar volgens mijnvriendin hadden ze een tijd geleden bellen en boden ze korting aan en omdat ik bij ADSL blijf dacht ze van ja oké is prima want we kunnen toch niet weg bij belgacom.Maar tot mijn spijt lees ik nu dat belgacom zijn tarieven gaat aanpassen op 1/07/08 dus das weer met voorbedachte raden dat ze weer iets geflikt hebben bij ons. Plus nu dommel een mooi alternatief aanbiedt zonder gesprekskosten en duidelijk minder kost is belgacom af hier. Ben het meer dan beu met dat belgacow gedoe. Het houdt hier niet op in ons apenland.
Homeconnect biedt telefonie en internet samen voor minder dan 50 euro. Als ik mijn huidige abbo’s optel van telefoon(Belgacom) en internet(dommel ) dan zit ik daar ruim boven door de gesprekskosten.
Daarbij komt dan nog eens dat dommel in dit pakket een 9mbit lijn levert en kan er geüpgrade worden naar 20mbit ( cittyconnect ) dus dat op zich is al een grote troef vind ik en dan zwijg ik maar over de limiet dat ze er bij doen 200 gig ( das 400 gig met het nacht tarief dat loopt van 1uur tot 13 uur ). Denk niet dat er dan nog veel mensen klagen over limiet ;-)

En als laatste, als ze via de telefoon iets aanbieden is dit dan wel wettelijk? Ik heb nergens een handtekening geplaatst op een nieuw contract!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Die nieuwe tarieven kan je weigeren.
M.a.w. zodra die in gaan kan je je contract onmiddellijk stopzetten.
Je bent niet verplicht met hogere tarieven akkoord te gaan.
Dat is met alle contracten zo, ongeacht wat erin staat.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Insom
Pro Member
Pro Member

Sniffie schreef: En als laatste, als ze via de telefoon iets aanbieden is dit dan wel wettelijk? Ik heb nergens een handtekening geplaatst op een nieuw contract!
Jammer genoeg blijkt het wettelijk te zijn.
Er zijn maar enkele bedrijven die dit mogen doen. Hiervoor heb je goedkeuring nodig van de kamer van koophandel dacht ik. En natuurlijk heeft BGC hiervoor gelobbyd.

Men wordt ook verondersteld de facturatie na te lezen. Indien men deze goedkeurt en of betaalt heb je contractuele verplichtingen aan je been.
Indien je korting hier al opstond vrees ik dat je er maar weinig aan kan doen, behalve je recht inroepen om je contract op te zeggen met de prijsverhoging.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

De prijs verhoging zal in gaan op 1/07/08 hoe kan ik dit dan het beste aanpakken ? Aangetekend schrijven met de melding dat ik niet akkoord ga met de prijs stijging en hierbij mijn contract wil stop zetten .Wanneer kan ik dit aan belgacom mededelen ? Kan ik dit nu al en zeggen dat ik een stop zetting wil van mijn contract op 30 jullie bijvoorbeeld ?De huidige telefoonnummer wil ik wel behouden plus mijn adsl Signaal moet ook op de lijn blijven zitten. Ik voel het nu al dat het weer in het honderd gaat lopen :-(

Dus kort samen gevat hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sniffie schreef:Ben hier aan het zoeken naar de contract duur van mijn abbo hier . Wil eens zien hoe ik mijn huidige telefoonlijn moet opzeggen en wanneer dit dus kan.
'k Ga er vanuit dat je klant was van Belgacom, volgens de TS ?

Zou je dan moeten vinden hier.

Let wel op tot hoelang je huidig contract loopt. (zoniet dien je de resterende maanden te betalen)
Insom
Pro Member
Pro Member

Sniffie schreef:Dus kort samen gevat hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Kzou eerst en vooral je aanvraag bij Dommel doen.
Daarna een aangetekend schrijven naar Belgacom met de reden van je stopzetting.

Ik denk dat je gelijk hebt dat het hele gedoe waarschijnlijk niet direct 100% goed zal lopen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Blue-Sky schreef:
Sniffie schreef:Ben hier aan het zoeken naar de contract duur van mijn abbo hier . Wil eens zien hoe ik mijn huidige telefoonlijn moet opzeggen en wanneer dit dus kan.
'k Ga er vanuit dat je klant was van Belgacom, volgens de TS ?

Zou je dan moeten vinden hier.

Let wel op tot hoelang je huidig contract loopt. (zoniet dien je de resterende maanden te betalen)

Ben niet goed mee hier ?!
De link die je geeft verwijst naar een uitleg over verhuizen van lijn .
Wat heeft dit te maken met de duur van mijn huidig abbo bij Belgacom ?
Insom
Pro Member
Pro Member

Sniffie schreef: Wat heeft dit te maken met de duur van mijn huidig abbo bij Belgacom ?
Absolutely nothing. Kvermoed dat Blue-Sky er ff naast heeft gelezen.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Interessante topic want ik heb juist hetzelfde aan de hand. Ik wil mijn ouders doen overschakelen op Homeconnect maar ze hebben juist hun contract verlengd voor een jaar (ook telefoontje gehad va BGC :evil:)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

MJ schreef:Interessante topic want ik heb juist hetzelfde aan de hand. Ik wil mijn ouders doen overschakelen op Homeconnect maar ze hebben juist hun contract verlengd voor een jaar (ook telefoontje gehad va BGC :evil:)
Ik denk dat Belgacom zijn klanten ook weer veel te slim af was . Heb de indruk dat ze al afwisten van een prijs stijging en dat zo dan toch nog veel klanten hebben kunnen strikken zodat ze niet konden gaan lopen.
Vermodelijk gaan er veel mensen dat van dommel in huis halen . Al is het alleen maar door de hoge limiet dat je er bij krijgd en standaart een snelheids upgrade tot 9 mbit . Terwijl de andere dommel klanten zullen moeten bij betalen .
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”