Pagina 1 van 1

Verbinding valt constant uit

Geplaatst: 25 mei 2008, 14:21
door wim48
Ik ken iemand en zij heeft een USB ADSL modem (zo'n witte platte) en haar verbinding valt constant uit. Na telefonisch contact met Belgacom zeggen ze dat de lijn in orde is.

Na een kennis van mij aan te spreken zegt hij dat de lijn absoluut niet in orde is. Enkele waarden:

downstream 12dB, 81 % rel. cap op 1430m. + onbalans

Na contact (nog eens) met Belgacom en het doorgeven van bovenstaande gegevens blijft men zeggen dat de lijn in orde is.

Er zijn overal splitters. Er is ook wel een bancontact aanwezig.

Wat zou het probleem zijn?

Re: Verbinding valt constant uit

Geplaatst: 25 mei 2008, 18:06
door Rogue
wim48 schreef:Na telefonisch contact met Belgacom zeggen ze dat de lijn in orde is.
Om eerlijk te zijn heb ik nooit anders geweten :lol:

Wat je kan proberen is je modem met een nieuw kabeltje te verbinden waar de telefoonkabel binnenkomt. Dan even wat testen. Als het hetzelfde probleem oplevert, ligt het in ieder geval al niet aan je binnenbekabeling.

Re: Verbinding valt constant uit

Geplaatst: 25 mei 2008, 18:20
door ubremoved_539
Rogue schreef:Wat je kan proberen is
Je USB modem in de prullebak gooien en iets deftigs kopen.

Trouwens die Bancontact staat toch ook op een ADSL filter ?

Geplaatst: 26 mei 2008, 17:43
door wim48
Ik zal eens laten proberen met een nieuw telefoonkabeltje (modem-contactdoos).

Idd de Bancontact staat ook (ik geloof achter) de ADSL splitter.