Verbinding valt constant uit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek

Ik ken iemand en zij heeft een USB ADSL modem (zo'n witte platte) en haar verbinding valt constant uit. Na telefonisch contact met Belgacom zeggen ze dat de lijn in orde is.

Na een kennis van mij aan te spreken zegt hij dat de lijn absoluut niet in orde is. Enkele waarden:

downstream 12dB, 81 % rel. cap op 1430m. + onbalans

Na contact (nog eens) met Belgacom en het doorgeven van bovenstaande gegevens blijft men zeggen dat de lijn in orde is.

Er zijn overal splitters. Er is ook wel een bancontact aanwezig.

Wat zou het probleem zijn?
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

wim48 schreef:Na telefonisch contact met Belgacom zeggen ze dat de lijn in orde is.
Om eerlijk te zijn heb ik nooit anders geweten :lol:

Wat je kan proberen is je modem met een nieuw kabeltje te verbinden waar de telefoonkabel binnenkomt. Dan even wat testen. Als het hetzelfde probleem oplevert, ligt het in ieder geval al niet aan je binnenbekabeling.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rogue schreef:Wat je kan proberen is
Je USB modem in de prullebak gooien en iets deftigs kopen.

Trouwens die Bancontact staat toch ook op een ADSL filter ?
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek

Ik zal eens laten proberen met een nieuw telefoonkabeltje (modem-contactdoos).

Idd de Bancontact staat ook (ik geloof achter) de ADSL splitter.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”