Hallo,
Ik heb gewoon een telefoon aan de standaard belgacom modem gehangen, die modem is geconfigureerd voor gebruik met voipbuster en dat werkt ook perfect.
Echter als je op een nummer belt waar je nadien een selectie moet maken door een nummer te kiezen dan werkt dit niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb al geprobeerd om met mijn gsm naar dat nummer te bellen +44 800.... maar dan zegt mobistar dat dit nummer niet beschikbaar is.
een oplossing voor dit probleem zou zeer handig zijn, aangezien die firma geen telefoonnummer heeft in belgie. Anders moet ik naar de USA bellen wat met mijn gsm toch wat veel zou kosten.
onmogelijk extern voice menu te navigeren
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
waarschijnlijk komt de DTMF (de geluidjes die gemaakt worden door op de toetsen te drukken) niet door aan de andere kant. Dit omwille van de codec die gebruikt word. Of uw toestel staat op Pulse ipv DTMF. Eens een kijken of uw toestel wel goed ingesteld staat en als je een codec kunt gebruiken met zo weinig mogelijk compressie.
Ps: Normaalgezien als de centrale waarnaar je beld goed geprogrammeerd staat, dan zal hij na een paar keer het menu herhaald te hebben een overflow doen naar een persoon.
Suc6
Ps: Normaalgezien als de centrale waarnaar je beld goed geprogrammeerd staat, dan zal hij na een paar keer het menu herhaald te hebben een overflow doen naar een persoon.
Suc6
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
DTMF staat aan, maar denk dat eerder iets typisch aan betamax klonen zal zijn, of aan de manier waarom de telefoon het doorgeeft aan de modem of de modem aan het betamax netwerk.
Deze modems werken perfect met belgacom voip inclusief dtmf (hoorde ik van iemand bij belgacom).
Nu swat, heb dan maar vanop het werk gebeld en het was opgelost.
Wel raar eigenlijk dat het niet werkte om via gsm naar een 0800 nummer in de UK te bellen, moet dat toch es uitpluizen bij mobistar.
btw, bedankt voor uw tip ivm overflow, maar na 2 minuten zat ik nog altijd naar de x-ste herhaling van het menu te horen en heb het dan maar opgegeven.
Deze modems werken perfect met belgacom voip inclusief dtmf (hoorde ik van iemand bij belgacom).
Nu swat, heb dan maar vanop het werk gebeld en het was opgelost.
Wel raar eigenlijk dat het niet werkte om via gsm naar een 0800 nummer in de UK te bellen, moet dat toch es uitpluizen bij mobistar.
btw, bedankt voor uw tip ivm overflow, maar na 2 minuten zat ik nog altijd naar de x-ste herhaling van het menu te horen en heb het dan maar opgegeven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
blijkbaar zo meon toch voor mijn gsm, maar vanop mijn werk kon ik het perfect bellen...
het moet ook mogelijk zijn want die vliegmaatschapij heeft maar een nummer of 5 waarmee ze de ganse wereld dekken, dus belgie heeft bvb geen nummer.
Nu swat, ik heb ze kunnen bereiken, en dat is het belangrijkste
het moet ook mogelijk zijn want die vliegmaatschapij heeft maar een nummer of 5 waarmee ze de ganse wereld dekken, dus belgie heeft bvb geen nummer.
Nu swat, ik heb ze kunnen bereiken, en dat is het belangrijkste

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
De meeste ATA's interpreteren DTMF codes zelf (kan je gebruiken om commando's te geven aan de ATA), en geven ze standaard niet door naar de provider. Bij de Fritz!box bijvoorbeeld, moet je #* ingeven tijdens het gesprek, en vanaf dan werkt dit wel. Hoe dit met jouw ATA moet, zou je in de handleiding moeten vinden.Rubinho schreef:Echter als je op een nummer belt waar je nadien een selectie moet maken door een nummer te kiezen dan werkt dit niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat is een beetje té rigoureus geformuleerd (voor gratis nummers)meon schreef:Gratis/betalende nummers zijn nooit vanuit het buitenland te bellen.

Het hangt af van de aanbieder van het gratis nummer; en uiteraard beperken ze dit meestal vanaf het buitenland. Maar dat is zeker niet voor alle nummers het geval.