Firmware update Fritz!box 7170: fax, vpn, antw.app, ...

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Even vermelden dat er een nieuwe firmware update is voor de Duitse Fritz!box 7170 (v29.04.57), waarin toch wel wat nieuwe funkties zitten:

- Faxen ontvangen (intern in de Fritz!box, dus geen faxtoestel meer nodig). De Fritz!box stuurt deze als pdf file naar een in te stellen email adres (of je kan ze op een USB stick bewaren als je dat wenst). Je kan dus één van je SIP (of vaste) nummers instellen als faxlijn (of de Fritz!box kan ook op alle nummers luisteren naar een faxsignaal).

- VPN server. Je Fritz!box doet dienst als VPN server, zodat je via een client PC erop kan "inbellen". Ook mogelijk is een VPN verbinding tussen twee locaties op te zetten (beide netwerken dus in hun eigen subnet, alsof het één groot netwerk betreft).

- Ingebouwd antwoordapparaat (meerdere mogelijk, bvb per SIP nummer). Berichten worden gemaild.

Zie http://download.avm.de/fritz.box/fritzb ... h/info.txt voor meer details.

Ongelooflijk wat ze allemaal in dat doosje proppen! :-)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

deze firmware kun je waarschijnlijk niet plaatsen op een model dat geflashed is naar een belgisch model zeker.

Eigenlijk gebruik ik hem enkel als router en niet als modem. Kan ik hem dan terug flashen naar deze firmware?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

dr.trimble schreef:deze firmware kun je waarschijnlijk niet plaatsen op een model dat geflashed is naar een belgisch model zeker.

Eigenlijk gebruik ik hem enkel als router en niet als modem. Kan ik hem dan terug flashen naar deze firmware?
Als het oorspronkelijk een Duitse versie was, dan zal deze firmware (die bedoeld is voor Duitse versies) normaal gezien toch moeten werken. Mogelijk moet je eerst het recovery programma gebruiken ( ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... c/deutsch/ ) als het niet meteen lukt.

Trouwens, als je hem niet als modem gebruikt (bvb bij Telenet, of via ADSL als je er een ethernet ADSL modem voorplaatst), is het helemaal niet nodig om hem om te vormen naar Annex A, aangezien je dat dan toch niet gebruikt. Je kan dan gewoonweg de Duitse versie gebruiken zonder aanpassingen.

PS. Er is geen "Belgisch" model; wel een "Internationale" versie (Engelse interface en annex A). Jij zal bedoelen dat je de annex A patch op de Duitse versie hebt geplaatst, vermoed ik.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

die nieuwe features zijn nog niet mogelijk met een internationale 7140 Annex A ?

heb nu wel eens upgegrade van 39.04.41 naar 39.04.56
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:die nieuwe features zijn nog niet mogelijk met een internationale 7140 Annex A ?
Neen; zie http://download.avm.de/fritz.box/fritzb ... a/info.txt
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”