TN geeft eindelijk (na 6 jaar)zijn fout toe.
al zeker 1 standpunt,:Betreffende uw klacht tegen de operator Telenet ( klachtnummer 58428002 ) mochten wij van deze operator volgende
bijkomende standpunten ontvangen.
" Hiermee verwijzen wij u naar uw e mail d.d. 04/04/2008 in verband met de klacht van meneer XXX.
Op basis van de kwitantie die u had meegezonden bij vermelde mail hebben we de 2e storting van 10.000 BEF kunnen
traceren waarvan sprake op vermelde kwitantie. Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit door onze
administratie bij vorige gelegenheden niet was opgemerkt.
In onze administratie werd van deze 10.000 BEF reeds 3.844 BEF toegewezen aan toenmalige openstaande bedragen.
Het resterend saldo van
6.156 BEF staat echter nog open in onze boekhouding. Dit bedrag in het voordeel van de klant zal omgezet worden naar
EUR en dan in mindering gebracht worden van de 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele invorderingskosten
aangerekend door Preventel) die op account 20071322 door deze klant nog dienen vereffend te worden.
Gezien de openstaande bedragen is het voor ons niet mogelijk om enige compensatie voor dit administratief misverstand
te voorzien.
Hiermee verwijzen wij u naar uw e mail d.d. 11/04/2008 in verband met de klacht van meneer XXX
Los van de waarborgen die de klant betaalde, hebben we de aanrekeningen op acc20071322 naar de klant verzonden. Wij
gaan ervan uit dat deze aanrekeningen dan ook worden vereffend(ook al heeft de klant nog een tegoed op een andere
account). In voorkomend geval zijn de uitgevoerde betalingen niet in overeenstemming met de effectief te vereffenen
bedragen. Het gevolg is dat dit dossier uiteindelijk bij het incassobureau is terecht gekomen waardoor extra kosten zijn
gegenereerd.
Gezien nu het openstaande tegoed(gedeelte waarborg voor een bedrag van 6156BEF) evenwel in mindering zal gebracht
worden van het totaal nog te vereffenen bedrag, hebben we het incassobureau gevraagd dit dossier voorlopig te bevriezen
in afwachting dat het definitief te vereffenen bedrag bekend is. Het initiëel doorzenden van dit dossier naar incasso is
naar onze mening evenwel terecht uitgevoerd. "
Mogen wij u vragen om uw standpunt hieromtrent te mogen kennen
vóór 27/05/08
Telenet schreef:12.1. Indien u de Aanrekening niet binnen de vervaltermijn betaalt, sturen we u een herinnering. In dat geval kunnen nalatigheidskosten worden aangerekend. In het geval Telenet in gebreke blijft de desgevallend aan u verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen betalingstermijn terug te storten, hebt u het recht op gelijkwaardige nalatigheidskosten.