adsl waardes.. zijn deze nu goed?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 26 dB 10 dB
Attenuation 20 dB 28 dB

zijn deze waardes nu goed?

Groetjes,
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Met een downstream SNR van 10dB zal een hoger profiel er toch niet inzitten.
Opexx
Starter Plus
Starter Plus

Waar moet je nu vooral op letten als je die lijn waarden ziet?

Noise Margin UP: 27 dB Down: 14 dB
Attenuation 15 dB 23 dB

Dit zijn mijn waarden, zijn deze goed?
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Opexx schreef:Waar moet je nu vooral op letten als je die lijn waarden ziet?

Noise Margin UP: 27 dB Down: 14 dB
Attenuation 15 dB 23 dB

Dit zijn mijn waarden, zijn deze goed?
die waardes zijn in principe goed, maar 't is maar de vraag op welke snelheid je synct?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Opexx
Starter Plus
Starter Plus

Mijn lijn staat op 9Mbit omdat ik BGC TV heb.

Code: Selecteer alles

9019 (Kbps.)
Er was hier ooit eens zo'n BGC technieker voor een storing en ik kon op zijn laptop aflezen dat mijn lijn "normaal" tot ongeveer 13Mbit zou kunnen. Ik denk dat ik op ongeveer 2.5km van de dichtsbijzijnde centrale zit.
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
320i
Elite Poster
Elite Poster

als je op 2.5 km zit dan is de waarde wat betreft uw attenuatie ok.
je mag een kleine 10db rekenen per km afstand.

Nu wat uw Noisemargin (SNR) betreft, die is kantje boordje.
Mij is altijd verteld geweest dat het optimale een lijn is met de up en down waardes gelijk. Gaat de SNR onder de 10db dan wordt uw lijn al instabieler. Dit is iets wat vaker durft voorkomen bij bvb adsl2+ -> snr down zakt naar een 8.5 à 9db. Daarnaast werd mij ook altijd bevestigd dat indien het verschil in de SNR waardes meer als 15db bedroeg dit ook instabiliteit kon veroorzaken.

Dat een lijn 13M aan kan is niet abnormaal, is maar de vraag hoe lang het dit kan houden zonder issues te krijgen.
benneken2312
Plus Member
Plus Member

320i schreef:als je op 2.5 km zit dan is de waarde wat betreft uw attenuatie ok.
je mag een kleine 10db rekenen per km afstand.

Nu wat uw Noisemargin (SNR) betreft, die is kantje boordje.
Mij is altijd verteld geweest dat het optimale een lijn is met de up en down waardes gelijk. Gaat de SNR onder de 10db dan wordt uw lijn al instabieler. Dit is iets wat vaker durft voorkomen bij bvb adsl2+ -> snr down zakt naar een 8.5 à 9db. Daarnaast werd mij ook altijd bevestigd dat indien het verschil in de SNR waardes meer als 15db bedroeg dit ook instabiliteit kon veroorzaken.

Dat een lijn 13M aan kan is niet abnormaal, is maar de vraag hoe lang het dit kan houden zonder issues te krijgen.

dit zijn mijn waardes nu en ik sta op 7 mbits profiel zijn deze ok?

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 25 dB 14 dB
Attenuation 20 dB 28 dB
320i
Elite Poster
Elite Poster

zijn beter, zeker als je kijkt naar de noise margin waardes -> ze benaderen elkaar beter als met je vorige profiel.

Moest je nu naar de support bellen en vragen om te zakken naar een gewoon adsl signaal (minder als 5Mb) dan ga je zien dat die Noisemargin waardes perfect zullen zijn. -> heb jij geen last van lichte onderbrekingen?
benneken2312
Plus Member
Plus Member

320i schreef:zijn beter, zeker als je kijkt naar de noise margin waardes -> ze benaderen elkaar beter als met je vorige profiel.

Moest je nu naar de support bellen en vragen om te zakken naar een gewoon adsl signaal (minder als 5Mb) dan ga je zien dat die Noisemargin waardes perfect zullen zijn. -> heb jij geen last van lichte onderbrekingen?
Hallo, 320i

Inderdaad je hebt gelijk mijn adsl signaal is 100 % stabiel op een belgacom special 4,6 mbits profiel alles perfect nu...
maar natuurlijk als belgacom tv nu op staat haalt ik nog me moeite O,6 mbits voor te surfen he...
Kan ik bij belgacom geen bepaalde tegemoetkoming Vragen?
Eenders hoe ik heb al alle profielen gehad,9 7 6 en geen enkel werkt behoorlijk....
vanaf 4,6 is het stabiel...
320i
Elite Poster
Elite Poster

zoals je mss al weet is Belgacom onze concollega (werkzaam bij T2) en blijkbaar hebben ze daar dus identiek hetzelfde probleem als T2 had/heeft met hun 12M (adsl2+).

Zoals ik al zei, met je attenuation waardes rekening te houden zit je idd op een 2.5km (zoals jij ook al aanhaalde), en dat is - wat mijn ervaring betreft - kantje boordje voor een hoger profiel (sync issues etc).

ben jij opgeleverd op hun ADSL2+ of zit je op VDSL? Eventueel vragen (als je op adsl2+ zit) of er een omschakeling mogelijk is naar VDSL gezien de issues die je nu hebt.

Let op 0.6mbps is voldoende om 'vlot' te kunnen surfen, downloaden wordt dramatischer dan.

that's the most i can do...
benneken2312
Plus Member
Plus Member

320i schreef:zoals je mss al weet is Belgacom onze concollega (werkzaam bij T2) en blijkbaar hebben ze daar dus identiek hetzelfde probleem als T2 had/heeft met hun 12M (adsl2+).

Zoals ik al zei, met je attenuation waardes rekening te houden zit je idd op een 2.5km (zoals jij ook al aanhaalde), en dat is - wat mijn ervaring betreft - kantje boordje voor een hoger profiel (sync issues etc).

ben jij opgeleverd op hun ADSL2+ of zit je op VDSL? Eventueel vragen (als je op adsl2+ zit) of er een omschakeling mogelijk is naar VDSL gezien de issues die je nu hebt.

Let op 0.6mbps is voldoende om 'vlot' te kunnen surfen, downloaden wordt dramatischer dan.

that's the most i can do...

Ik zit op adsl2 + en VDSL is niet beschikbaar hier
320i
Elite Poster
Elite Poster

dan denk ik dat je beter het een beetje op die manier aankijkt :?
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Ik heb aan belgacom gevraagt voor een tegemoetkoming vermits ik vroeger wel op 9 kon en nu ineens niet meer maar dat krijg ik niet...
320i
Elite Poster
Elite Poster

benneken2312 schreef:
320i schreef:dan denk ik dat je beter het een beetje op die manier aankijkt :?
de 9M zal wel niet gegarandeerd zijn, en dan kan je geen "tegemoetkoming" krijgen.
Geef het effe de tijd, durf er op wedden dat ze al op een oplossing aan het werken zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”