Hallo,
ik heb de handleiding van de Fritzbox 7170 wat doorbladert, maar het lukt me niet om door te schakelen (zowel direkt als met vertraging).
Voor direkt doorschakelen gebruik ik het volgende:
Call Forwarding Immediately for Your Extension’s Outgoing
1) Pick up the handset.
2) *21*extern number#
3) Wait for the acknowledgement tone.
3) Hang up the handset.
Dat werkte niet, en toen las ik in de handleiding dat bovenstaande enkel met ISDN zou werken. Dat heb ik niet, enkel 1 analoge lijn met adsl erop.
Dus als ik de manual goed versta zou ik geen 'Call forwarding' moeten gebruiken maar 'Call diversion'.
Vraag me eigenlijk af wat het verschil is tussen beide en waarom 'Call forwarding' niet werkt op mijn analoge lijn.
Toen heb ik wat getest met 'Call diversion' en onderstaande handeling gedaan:
Call Diversion Immediately (Without Ringing)
1) Pick up the handset.
2) *41 Extention * XNo./Ext.* (Dial the sequence shown at left.)
3) #91** (Save your settings if desired by dialing)
4) Hang up the handset.
Dit werkte (ik krijg een doorschakeloproep op de gsm), maar ook hier heb ik wat vragen:
1) Wanneer gebruik je de code van puntje 3 en wanneer niet. Snap niet wat deze functie is.
2) Als ik 'Call diversion immediately' uitvoer (op een gsm nummer), dan krijg ik direkt een oproep op het gsm-nummer, maar m'n vast toestel belt ook.
Niet dat ik dat erg vind, maar vind het wel raar dat enkel de telefoon aangesloten op FON2 belt, en niet deze aangesloten op FON1.
En kan je het regelen dat hij enkel op de gsm rinkelt en niet op de FON-toestellen?
Vraag me eigenlijk ook af als het zo hoort dat je met de functie 'Call Diversion Immediately' en dus met de code *41 Extention * XNo./Ext.* ook een beltoon krijgt op je FON-toestellen.
Doorschakelen met Fritzbox 7170: hulp gevraagd
Vind het trouwens ook raar dat men op onderstaande site andere codes vermeld, en dat je blijkbaar voor de Fritzbox-toestellen alle sterretjes moet laten voorafgaan door een *#
http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/instellingen.php
http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/instellingen.php
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Die codes moet je ingeven op de binnenkiestoon van de Fritz!box, niet op de buitenkiestoon. Indien je "Enable automatic outside dialing" aangevinkt hebt (zodat je niet telkens een 0 moet draaien voor een buitenlijn), dan krijg je bij het oppakken van de hoorn de buitenkiestoon. Je moet dan ** ingeven om de binnenkiestoon te krijgen. Hierna kan je die *21*[nummer]# code zonder problemen ingeven. Ook op analoge toestellen.
Het is misschien handiger om je doorschakelingen via de webinterface in te stellen? Dit is overzichtelijker en uitgebreider.
Settings/Telephony/Call Diversion
Dit werkt prima, en je kan ook instellen dat de lokale telefoons niet meer mee rinkelen ("Condition of diversion" "immediately" ipv "parallel call").
Doorschakeingen die je via de telefoon invoert, worden trouwens automatisch in de webinterface zichtbaar.
PS. de *# code is nodig om de codes die daarop volgen naar de telefoonoperator te sturen, ipv dat de Fritz!box ze zelf interpreteert. Dus na *21*[nummer]# doet uw Fritz!box zelf de doorschakeling, en na *#*21*[nummer]# zal uw telefoonoperator de doorschakeing verzorgen (als deze dat ondersteunt, tenminste).
Het is misschien handiger om je doorschakelingen via de webinterface in te stellen? Dit is overzichtelijker en uitgebreider.
Dit werkt prima, en je kan ook instellen dat de lokale telefoons niet meer mee rinkelen ("Condition of diversion" "immediately" ipv "parallel call").
Doorschakeingen die je via de telefoon invoert, worden trouwens automatisch in de webinterface zichtbaar.
PS. de *# code is nodig om de codes die daarop volgen naar de telefoonoperator te sturen, ipv dat de Fritz!box ze zelf interpreteert. Dus na *21*[nummer]# doet uw Fritz!box zelf de doorschakeling, en na *#*21*[nummer]# zal uw telefoonoperator de doorschakeing verzorgen (als deze dat ondersteunt, tenminste).
Fritzbox staat ingesteld om altijd voip te gebruiken. Er staat dus geen vinkje bij 'Use fixed-line substitute connection'.Edward Valckx schreef:Die codes moet je ingeven op de binnenkiestoon van de Fritz!box, niet op de buitenkiestoon. Indien je "Enable automatic outside dialing" aangevinkt hebt (zodat je niet telkens een 0 moet draaien voor een buitenlijn), dan krijg je bij het oppakken van de hoorn de buitenkiestoon. Je moet dan ** ingeven om de binnenkiestoon te krijgen. Hierna kan je die *21*[nummer]# code zonder problemen ingeven. Ook op analoge toestellen.
Inderdaad een stuk handiger, tnx voor de tip.Edward Valckx schreef: Het is misschien handiger om je doorschakelingen via de webinterface in te stellen? Dit is overzichtelijker en uitgebreider.
Ahzo, maar da's bij mij het geval niet. Ik heb enkel Discovery Line voor het adsl-signaal. Alle andere mogelijkheden ermee heb ik niet nodig (lees: kosten teveel geld, en lost m'n Fritzbox aan een veel goedkoper tarief op).Edward Valckx schreef: Dit werkt prima, en je kan ook instellen dat de lokale telefoons niet meer mee rinkelen ("Condition of diversion" "immediately" ipv "parallel call").
Tenslotte heb ik nog deze vragen:
1) Kan je de beltijd regelen waarop de Fritzbox eerst laat bellen op de FON-vaste-toestellen vooraleer hij doorschakelt? Standaard staat dit op zo'n 20 sec. oftwel 5 belsignalen.
2) Binnenkort heb ik een nummer van 3StarsNet. Normaal moet dit toch ook lukken zeker he, om een inkomende oproep op zo'n nummer te laten doorschakelen via Voipcheap naar een gsm-nummer? (tarief van voipcheap ligt namelijk lager dan bij 3StarsNet)
3) Ik zie in de instellingen van de Fritzbox dat je kan laten doorschakelen bij inkomende oproep op FON1,2 of 3.
Ik zal het vanavond eens proberen, maar zou het dus lukken om 2 regels in te stellen, waarbij een inkomende oproep op FON1 doorschakelt naar gsm A en een inkomende oproep op FON2 doorschakelt naar gsm B?
Dus maw beide gsm's rinkelenen en degene die opneemt zal het gesprek kunnen beginnen, en de rest stopt met rinkelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Erm... wat heeft dat ermee te maken?Peter3 schreef:Fritzbox staat ingesteld om altijd voip te gebruiken. Er staat dus geen vinkje bij 'Use fixed-line substitute connection'.
Ik had het over "Enable automatic outside dialing", en niet over "Use fixed-line substitute connection".
Aangezien de Fritz!box ook een telefooncentrale is, heb je een interne en een externe kiestoon.
Als je meestal buitennummers belt, kan je best "Enable automatic outside dialing" aanvinken. Je krijgt dan meteen een buitenkiestoon als je de hoorn oppakt (en je moet dus niet telkens een "0" draaien om een buitenlijn te krijgen). Om de binnenkiestoon te krijgen moet je dan wel ** ingeven. Bvb om telefoontoestel 2 te bellen, draai je **2
Als je meestal binnennummers belt, kan je best "Enable automatic outside dialing" niet aanvinken. Je krijgt dan een binnenkiestoon als je de hoorn oppakt. Om de buitenkiestoon te krijgen moet je dan een 0 ingeven. Bvb om telefoontoestel 2 te bellen, draai je gewoonweg 2
Al de "speciale" codes (zoals *21*...) moet je op de binnenkiestoon ingeven. Dat was wat in bedoelde.
Geen idee of dat kan. Ik ben het alleszins nog niet tegengekomen.Peter3 schreef: Tenslotte heb ik nog deze vragen:
1) Kan je de beltijd regelen waarop de Fritzbox eerst laat bellen op de FON-vaste-toestellen vooraleer hij doorschakelt? Standaard staat dit op zo'n 20 sec. oftwel 5 belsignalen.
Dat is geen enkel probleem.Peter3 schreef: 2) Binnenkort heb ik een nummer van 3StarsNet. Normaal moet dit toch ook lukken zeker he, om een inkomende oproep op zo'n nummer te laten doorschakelen via Voipcheap naar een gsm-nummer? (tarief van voipcheap ligt namelijk lager dan bij 3StarsNet)
Dat moet ook lukken, denk ik.Peter3 schreef: 3) Ik zie in de instellingen van de Fritzbox dat je kan laten doorschakelen bij inkomende oproep op FON1,2 of 3.
Ik zal het vanavond eens proberen, maar zou het dus lukken om 2 regels in te stellen, waarbij een inkomende oproep op FON1 doorschakelt naar gsm A en een inkomende oproep op FON2 doorschakelt naar gsm B?
Dus maw beide gsm's rinkelenen en degene die opneemt zal het gesprek kunnen beginnen, en de rest stopt met rinkelen.