Skype Pro - Supergoedkoop bellen via internet.
- Fustigateur
- Pro Member
Sinds kort ben ik voor vaste telefonie overgeschakeld van bellen via Belgacom naar Skype Pro - internettelefonie (voice over IP). 2 euro maandelijks abo en 0,045 euro per connectie. Gesprekken naar vast zijn gratis. Zeer tevreden over deze dienst! Ik bel met een internettelefoon via usb gekoppeld aan de pc. Voor de mensen die elke maand minstens 100 minuten bellen via hun vast telefoon is dit al zeker interessant.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 647 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dkype is nogal aan de dure kant. Ik gebruik VOIPcheap. Geen connectiekost, geen maandelijks bedrag te storten en 0.01 per minuut naar vaste nummers (zowat wereldwijd). Vermits ik bij inschrijving ook 3 maanden gratis naar vaste nummers kreeg heb ik momenteel sinds eind november minder dan 3 Euro opgebeld
Met de Fritzbox als modem bel ik met gewone telefoontoestellen zonder dat er een PC moet aan staan.
Lees het forum er maar eens op na... De meeste VOIP providers zijn goedkoper dan Skype.

Met de Fritzbox als modem bel ik met gewone telefoontoestellen zonder dat er een PC moet aan staan.
Lees het forum er maar eens op na... De meeste VOIP providers zijn goedkoper dan Skype.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Fustigateur
- Pro Member
Ik bel nogal redelijk veel en soms lang. Ben ervan overtuigd dat aan het einde van de rit ik goedkoper uitkom met Skype Pro dan met Voice cheap. 0,01 euro/min zou nogal aardig oplopen bij mij.on4bam schreef:Dkype is nogal aan de dure kant. Ik gebruik VOIPcheap. Geen connectiekost, geen maandelijks bedrag te storten en 0.01 per minuut naar vaste nummers (zowat wereldwijd). Vermits ik bij inschrijving ook 3 maanden gratis naar vaste nummers kreeg heb ik momenteel sinds eind november minder dan 3 Euro opgebeld![]()
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als je redelijk veel en lang belt moet je zeker die Skype buiten knikkeren.Fustigateur schreef: Ik bel nogal redelijk veel en soms lang. Ben ervan overtuigd dat aan het einde van de rit ik goedkoper uitkom met Skype Pro dan met Voice cheap. 0,01 euro/min zou nogal aardig oplopen bij mij.
Bij Voipcheap mag je immers elke week 300 minuten gratis de wereld rondbellen (fixed) en dit alles zonder belachelijke connectiekost.
Van zodra je meer dan 300 minuten per week gaat bellen moet je gaan betalen a rato van 1 cent/minuut (fixed)
PS: Gebruik een Fritz!Box modem hier, dus PC hoeft helemaal niet aan te staan om te kunnen bellen.
Verder kan je dan simpele (lees goedkope) Dect toestelletje blijven gebruiken om te bellen.
Dus dure USB toestellen om te bellen zijn helemaal niet nodig.
Skype = out.
- Fustigateur
- Pro Member
Petrikske schreef:Als je redelijk veel en lang belt moet je zeker die Skype buiten knikkeren.Fustigateur schreef: Ik bel nogal redelijk veel en soms lang. Ben ervan overtuigd dat aan het einde van de rit ik goedkoper uitkom met Skype Pro dan met Voice cheap. 0,01 euro/min zou nogal aardig oplopen bij mij.
Bij Voipcheap mag je immers elke week 300 minuten gratis de wereld rondbellen (fixed) en dit alles zonder belachelijke connectiekost.
Van zodra je meer dan 300 minuten per week gaat bellen moet je gaan betalen a rato van 1 cent/minuut (fixed)
PS: Gebruik een Fritz!Box modem hier, dus PC hoeft helemaal niet aan te staan om te kunnen bellen.
Verder kan je dan simpele (lees goedkope) Dect toestelletje blijven gebruiken om te bellen.
Dus dure USB toestellen om te bellen zijn helemaal niet nodig.
Skype = out.
Feit is dat er alsmaar meer mensen naar de toekomst toe zullen bellen via VoIP, en geef ze eens ongelijk! De afzetterij van BelgaMilk (en wij zijn de melkkoeien) heeft lang genoeg geduurd. Het netwerk van staatsbedrijf Belgacom hebben we al eens betaald, waarom moeten wij zo duur blijven betalen voor die koperdraad? Dat netwerk is van ons, niet van Belgacom. Moeten ze dus ook niet zo duur doorrekenen aan andere adsl-providers die logischerwijs ook via de koperdraad moeten passeren.
Fustigateur, zou je dergelijke koos naampjes achterwegen willen laten? We respecteren dat ieder zijn vrije mening heeft en staan hier ook achter, maar het is zeker niet de bedoeling om hier andere personen of bedrijven te gaan beledigen. Als je vragen hebt mag je dat altijd rechtstreeks via PM.Fustigateur schreef:De afzetterij van BelgaMilk (en wij zijn de melkkoeien) heeft lang genoeg geduurd.