passieve voeding en quad core.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Welke passieve voedingen zijn er te krijgen? (moet niets koelen)
Hoeveel watt zou ik nodig hebben voor een quad core (om bij upgrade nog te kunnen gebruiken)? (verder 3 HD's, HD video-kaart en TV-kaart)
500 watt zal wel genoeg zijn zeker?

optie1:

Antec Phantom 500
http://www.silentpcreview.com/article241-page6.html

Alleen waar kun je deze vinden?

In zo'n p182 zou je die toch nooit mogen horen?(als je geen harde schijven plaatst onderaan)
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

De zalman-serie vind ik enorm goed bijvoorbeeld een zm600 is een zeer goeie heatpiped cooled psu. Prijs schommelt rond de 100 eur.

Als de pc extreem belast wordt zal na een tijd de fan wel hoorbaar zijn, maar als mediacenter of dergelijke is dit toch een ideale voeding.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef:De zalman-serie vind ik enorm goed bijvoorbeeld een zm600 is een zeer goeie heatpiped cooled psu. Prijs schommelt rond de 100 eur.

Als de pc extreem belast wordt zal na een tijd de fan wel hoorbaar zijn, maar als mediacenter of dergelijke is dit toch een ideale voeding.
Ik wil een fanless/passieve voeding, alleen welke neem ik het best? Ik zou ze liefst nooit horen (wil zelf een fan van 500-800tr monteren).
& hoeveel watt heb ik nodig?
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Laurens,

Het lijkt mij een slecht idee om een voeding zonder actieve koeling te kopen. Ik zou eerder voor een extreem stille voeding kijken dan, be quiet heeft extreem goede voedingen. Het is effectief een van de betere merken (A-merk). Niet zo bekend in België, maar het is absoluut een top merk. Ik gebruik deze zelf en ik hoor mijn voeding nooit (toch niet dat ik er mij aan ga ergeren). Zelfs als je op de kamer slaapt waar een dergelijke pc staat kan je met gemak slapen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb thuis een volledig passief gekoelde PC staan, maar deze heeft een specifieke processor (van nauwelijks 1GHz), dus niet meteen geschikt voor een "normale" PC.

Ik denk zelfs niet dat je - buiten de op water gebaseerde Zalmans - een volledig fanless model zal vinden? Die Antec heeft toch ook nog fans?

En als het je een troost kan zijn: ik erger me nu niet langer aan de fan van de voeding, maar aan het "gewhirr" van de HD... :x
ooh. shiny.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Diod
Plus Member
Plus Member

L-army schreef:Laurens,

Het lijkt mij een slecht idee om een voeding zonder actieve koeling te kopen. Ik zou eerder voor een extreem stille voeding kijken dan, be quiet heeft extreem goede voedingen. Het is effectief een van de betere merken (A-merk). Niet zo bekend in België, maar het is absoluut een top merk. Ik gebruik deze zelf en ik hoor mijn voeding nooit (toch niet dat ik er mij aan ga ergeren). Zelfs als je op de kamer slaapt waar een dergelijke pc staat kan je met gemak slapen.
Kheb hier ook een Be-Quiet steken: een Straight Power 550W. Hier geen problemen mee en ik hoor hem niet. Kan natuurlijk zijn omdat de andere fans een stukske meer lawaai maken.

Vanaf 550W heeft hij 4 12V rails:
Zelfs 4 separate 12V rails vanaf 550W voor een extreem stabiel systeem
Ik heb hier een quadcore(Q6600 overclocked naar ~3Ghz), 3 HDs en een 8800GTX steken.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:Laurens,

Het lijkt mij een slecht idee om een voeding zonder actieve koeling te kopen.
Waarom? zou er graag een 500-800tr fan op monteren(5-8dB) indien nodig.

Be quite vermeld nergens Db's.

Die phantom lijkt mij wel wat(al veel goeds over gelezen),aangezien die niets moet koelen zal die wel niet aanspringen zeker?(in combinatie met 4 zeeer stille fans

(processor regelmatig 74°C(max opgegeven temp van intel),dh's worden te warm met 1 80mm fan) dus er zullen fans moeten bijkomen.(s-flex of slipstream)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Waarom persé een passief gekoelde voeding? Hoewel die Be Quiet voedingen niet passief gekoeld zijn, kan ik je al één dingen zeggen: het zal één van de stilste onderdelen zijn van je pc. Je harde schijven gaan meer lawaai produceren dan die voedingen
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

ik heb een fanless 600 externe voeding en heb er spijt van dat ik niet men vorige semi fanless heb genomen.

Silentmaxx semi-FANLESS 600W
http://www.spacepromotion.nl/index.php? ... oduct=1549

koop die ;) ik heb de 400W versie hier liggen, je hoort die gewoon niet ! ik moet er letterlijk mijn oor opleggen om hem te horen!

nu heb ik een 600W fanless van novatech en ik hoor heel zacht zo een electrische zoem...

als ik ooit terug n stille voeding koop zal het terug die serie van Silentmaxx zijn. Ik heb veel tijd, geld en energie gestoken in een stille en overclockte pc en ik hoor mijn pc bijna niet ook al is het muisstil, nu hoor ik enkel nog da heel licht gezoem van die dure fanless voeding :) damn novatech :)

good luck met uw aankoop
ps ik heb toen de voeding besteld via de webshop dat ik daar n link van geef en alles was prima inorde.

Greetz
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

cloink schreef:Ik heb thuis een volledig passief gekoelde PC staan, maar deze heeft een specifieke processor (van nauwelijks 1GHz), dus niet meteen geschikt voor een "normale" PC.

Ik denk zelfs niet dat je - buiten de op water gebaseerde Zalmans - een volledig fanless model zal vinden? Die Antec heeft toch ook nog fans?

En als het je een troost kan zijn: ik erger me nu niet langer aan de fan van de voeding, maar aan het "gewhirr" van de HD... :x
http://tweakers.net/pricewatch/82172/Si ... ijzen.html

en je bent van dat "gewhirr" van de HD vanaf en het koelt nog extra ook ;)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

pm schreef:ik heb een fanless 600 externe voeding en heb er spijt van dat ik niet men vorige semi fanless heb genomen.

Silentmaxx semi-FANLESS 600W
http://www.spacepromotion.nl/index.php? ... oduct=1549

koop die ;) ik heb de 400W versie hier liggen, je hoort die gewoon niet ! ik moet er letterlijk mijn oor opleggen om hem te horen!

nu heb ik een 600W fanless van novatech en ik hoor heel zacht zo een electrische zoem...

als ik ooit terug n stille voeding koop zal het terug die serie van Silentmaxx zijn. Ik heb veel tijd, geld en energie gestoken in een stille en overclockte pc en ik hoor mijn pc bijna niet ook al is het muisstil, nu hoor ik enkel nog da heel licht gezoem van die dure fanless voeding :) damn novatech :)

good luck met uw aankoop
ps ik heb toen de voeding besteld via de webshop dat ik daar n link van geef en alles was prima inorde.

Greetz
Ik ga er vanaf zien, der zijn nogal wat negatieve ervaringen met passieve voedingen.Die silentmaxx had ik ook gezien maar duur he.

Heb net mijn (vroeger) stille voeding opengevijsd, kga deze (kapotte) fans vervangen door iets stillere fans.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

pm schreef:
cloink schreef:Ik heb thuis een volledig passief gekoelde PC staan, maar deze heeft een specifieke processor (van nauwelijks 1GHz), dus niet meteen geschikt voor een "normale" PC.

http://tweakers.net/pricewatch/82172/Si ... ijzen.html

en je bent van dat "gewhirr" van de HD vanaf en het koelt nog extra ook ;)
Heb er al 2 van scythe besteld.

Heb hier nog 4m² bitumen liggen...kzal de pc wel stil krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”