afdrukprobleem met Canon Smartbase MP730 Photo

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wij hebben ons zopas een Canon Smartbase MP730 Photo aangekocht (500€), een multifunctional. Nu hebben we het een dag, hij werkt goed buiten dan dat hij niet wil printen als je opdracht geeft van de computer en als je in IE opdracht geeft om te printen geeft IE een scriptfout. Tegen de scriptfout heeft de helpdesk ons aangeraden om Easy Web-Print te installeren. Dit is een werkbalk in IE waar een knop Print in staat. Als je hierop klikt loopt IE vast en drukt hij nog niet af. Als we een document uit word ofzo willen afdrukken dan doen de pc en de printer na de printer te selecteren en op OK te klikken NIETS. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Het OS is Win98
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok,

Enkele basics: Lukt een testpage?
Printer goed installed? Geen fouten? Usb/Par?

Wat betreft die scriptfout, dat hééft weinig te zien normaal met IE ofwat dan ook.. eerst moet je hem onder windows aan de praat krijgen.
Dus diagoniseer eerst dat eens.

Kijk hier eens voor de correcte driver en de correcte software. Desnoods even terug uninstallen en reinstallen volgens het boekje...
I love it when a plan comes together!
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een testpagina lijkt hij nog niet te proberen af te drukken. Na op de knop te duwen komt er direct een venster "De testpagina kan niet worden afgedrukt. Wilt u het probleem oplossen met een probleemoplosser?" De probleemoplosser werkt ook niet. Hij is goed geinstalleerd volgens het boekje. De printer zit met USB aan de pc, rechtstreeks dus niet via een hub. De driver op de cd-rom is geinstalleerd samen met de bijbehorende software.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

kan je de printer ook via parallel aansluiten? zo ja, probeer dit eens.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee, alleen USB. Scannen gaat wel, printen niet
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Hoe bedoel je "de probleemoplosser werkt ook niet"? Die van windows of die dat bij de drivers van de printer zat.

Als het die is dat bij de printer zat, dan haal je best eens de drivers van internet, want dit wil zeggen dat er echt iets is misgelopen. En zoals zeon zegt, probeer eens met de parallelle kabel als dit gaat. Je weet nooit...

Cheers
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De probleemoplosser van windows dus. Zal nu de driver van internet halen en die installeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Windows 98 en USB... vergeet het al maar :!:

Ik betwijfel of dit ooit deftig zal werken, heb reeds onnoemelijk veel klachten al gehad over Windows 98 en USB... en zelfs waar het werkte stopte hij soms in het midden van een pagina, of na enkele pagina's.

Telkens PC geupgrade naar Windows 2000... en alle problemen waren opgelost.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dus de scanner werkt wel... maar de printer niet? Scannen naar computer? Lijkt mij ergens om een conflict dan te gaan ofzo.. iets dat elkaar tegenwerkt...is mijn eerste idee...

Ik zou zoals eerder gezegd eens een complete uninstall doen en een install met de up2date drivers van het net...

R2504,

Usb werkt wel degelijk onder Win98SE (indien FE -> updates are availlable). Ik heb er nooit problemen mee gehad. Gewoon beetje uw boel up2date houden en goede drivers voor uw usb.
Nu, dit is volgens mij niet de reden.. waarom het niet print. Ja, onder Win98 kunt ge probs hebben.. meer dan onder 2000-Xp, maar das normaal.. maar het moet werken... ;-)
Ervaring onder 98 met usb: adslmodem, printer, scanner, digicam, webcam, czam.. allemaal geen enkel probleem nog mee gehad indertijd :)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Scannen (naar de computer) gaat maar printen niet. Je hebt het goed verstaan. De vorige printer staat nog wel geinstalleerd maar is niet meer aangesloten. Mijn vader wil deze nog behouden omdat hij deze niet opnieuw wil installeren als het niet meer goed zou werken. Ik mag hem dus niet verwijderen. We hebben daar nog veel USB-apparaten aansteken gehad en die werkten allemaal goed. Ga de driver van internet installeren. Zien wat dat geeft, maar ik geloof dat de computer gewoon denkt dat de printer niet aangesloten is terwijl dit wel het geval is. De scanner en de kaartlezer in de machine werken wel. Zéér vreemd.

Edit: Heb nu allernieuwste drivers geinstalleerd. Ook op pc in het netwerk met winXP. Nu is er nog iets gekker, via de pc in het netwerk kan ik er wel op printen maar ik kan niet printen via de pc waar de printer aanhangt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer eerst eens zonder netwerk :)

Dus nogal niet niet printen local? Dan is er een conflicterende driver.. dat bewijst het..of default staat verkeerd.. want met externe driver lukt het wel...

Uninstalleer eens die oude printer volledig. Als je cd hebt kan je die altijd achteraf terug installeren... check de default ook eens...

En als dat nog niet lukt.. probeer eens met enkel uw printer op usb en evt modem.. voor de rest niks...
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die oude printer is gedeinstalleerd maar dat heeft geen zoden aan de dijk gebracht. Nu moet die opnieuw worden geinstalleerd van men vader :? . (daar was ook een probleem met de driver - meerbepaald statusmonitor - was via parallel) Hij wil dus nog altijd niet printen. We zijn ten einde raad. De driver is inmiddels al een 6-tal keer opnieuw geinstalleerd (na die eerst te deinstalleren). Alles buiten die printer er af halen mag ik ook niet, sorry daarvoor. Nog enige tips, raad?
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan ook eens even kijken op deze link van microsnot:
http://support.microsoft.com/default.as ... us;128345&

Deze is ook niet slecht (privé site)

http://members.tripod.com/Richard_Mask/w98tsa.htm&

Als je een Via-chipset hebt moet je deze eens lezen
http://support.microsoft.com/default.as ... bContent=1

Ik heb dit probleem ook eens gehad met een HP 750 PCS usb met win98.
Blijkbaar was de printerspooler toen om een of andere reden gecorrupteerd. Ik heb wel intel-base mb

Ik heb gewoon win98 terug opnieuw geïnstalleerd over de oude en het probleem was opgelost.

Win 98 is een pain in the ass voor dit soort problemen.
Sandman
Pro Member
Pro Member

kijk ook eens op tweakers.net met de foutmelding, dit lijkt me verdacht vele op een probleem wat ik een maand geleden ben tegengekomen, alleen ben ik helaas al de oplossing vergeten :s

misschien is deze register aanpassing iets, wat je hierzo vindt ...

http://www.winguides.com/registry/category.php/142/
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, kijk eens op https://self-service.canon-europe.com/be/pages/ voor known issues ofzo... je weet nooit ;-).

Ik blijf erbij dat het een puur driver probleem is... lijkt daar iets fout te lopen..

Btw: printer test page: nooit gelukt?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Testpagina lukt nooit. Ik heb ook al gezocht op die pagina's en niets gevonden. Kben aant proberen om men vader over te halen om XP of 2000 erop te zetten :-). Geloof dat dat de enige oplossing is. Nu altijd bestandje kopiëren naar andere pc, daar openen en printen. Als iets hem irriteerd dan komt er schot in de zaak :-D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, is uwen win98 up2date wat betreft usb drivers ofzo?

Normaal is hij compatibel.. tzou moeten gaan :).
Btw je spreekt van een netwerk. Heb je hem al proberen aansluiten op de andere pc? Wat geeft hij daar?

Indien het lukt, evt daar vast aansluiten en delen :), dan spaar je een reinstall uit. moet hij echt naast de win98 pc staan.. dan is nen reinstall de laatste opl.. maar eerlijk.. voor nen printer zou ik nooit reinstallen :)
Moet aan de praat te krijgen zijn.. zeker als de fabrikant zegt compatibel.

Btw welke windows is het? den 1st of 2nd Edition?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Win 98 SE
Updates voor windows ivm USB zijn er niet, dacht ik. Pas nog gekeken en denk niet dat die er waren. Nieuwe .inf-files voor mobo zijn er wel. Die zouden ook iets voor USB moeten doen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, als er voor windows geen zijn.. de moeite waard dan om idd de drivers voor je mobo eens te updaten...

Alles is beter dan nen reinstall :).
Btw, wat met die andere pc? wat os is dat? of is dat ook win98? (zie vorige post)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Andere pc is WinXP Home
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer hem daar eens rechtstreeks op te installeren... kijk eens wat dat geeft.. of hij ook problems geeft...

Dan kan je beginnen uitsluiten of het effectief enkel en alleen met het os te zien heeft :)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”