Schuurpapier

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Weet er iemand waar je in de streek Lokeren.....Sint-Niklaas aan schuurpapier kan geraken.

350 grit
600 grit
1000 grit
1500 grit
2000 grit

Ik heb hier alles al afgelopen maar niemand heeft er hier ooit van gehoord.

/me: gaat E8500 processortje lappen :wink:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Mahimahi schreef:Weet er iemand waar je in de streek Lokeren.....Sint-Niklaas aan schuurpapier kan geraken.
Hey,

Google vind het wel
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

No M8ty Google vindt het niet, ikke al geprobeerd :-)

(In het buitenland wel, maar niet in den Belgique)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Ga nekeer langs bij ne carrosserier , die hebben da zeker
The eternal and true pessimist :D
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Blue, dienen Cibo had ik ook al gevonden maar dat is een fabrikant, ge kunt daar moeilijk 5 of 6 velletjes gaan kopen.
Zijn verdelerspagina is nog onder contructie dus daar wordt je ook al niet veel wijzer van.
Neen, wat ik nodig heb is het adres van een Carrosserie bedrijf of zo, iemand die deze korrelgroottes in huis heeft en die mij een paar vellen kan verkopen. :-)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Ga nekeer langs bij ne carrosserier , die hebben da zeker
Ik ben deze namiddag bij 2 van die mannen geweest maar die hadden maar tot 500 grit :-(

Dus "Wanted" een carossier die er wel heeft :-)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik ben er overlaatst weest halen in Herent (bij Leuven) in alle soorten grit ...

van 200 tem 2000 als ik het goed voorheb.

Waar: Auto Distribution in Herent

Volgens onderstaande site zitten die over heel België:

http://www.tuningbox.com/NL/pADfr.php

succes!

/edit: het was bij mij voor m'n Thermalright Ultra 120 Extreme te lappen ;) maar ik ben er nog niet aan toe geraakt.

Je kan bij die verdeler zoveel en zo weinig blaadjes kopen als je wil ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Hi Sven,

Zelfde koeler hier :thumbs: in samenwerking met E8500.
Mobo GA X48 DQ6 (nog in pre-order)

Bedankt voor de tip :-D

Misschien ook eentje voor U als je begint te lappen.
Wanneer je voor de koeler én de processor aan 1000 grit zit kun je, wanneer je ze gedurende een poosje beiden op elkaar wrijft het aantal raakpunten te voorschijn zien komen.
Wel opletten dat de twee vlakken niet te ver buiten elkaar komen tijdens het schuiven anders krijg je een vals beeld.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben doorgaans goed mee over processoren en overklokken maar WTF is lappen :lol:?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

deej schreef:Ik ben doorgaans goed mee over processoren en overklokken maar WTF is lappen :lol:?
de IHS van je CPU afschuren zodat dat oppervlak zo egaal/glad/waterpas/gelijk mogelijk is, zodat de heatink van de cooler er zo maximaal mogelijk contact mee maakt.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Mahimahi: m'n cpu ga ik niet lappen ... zowel omdat ik dat niet riskeer als omdat dan de warranty dan vervalt ... misschien dat ik het overweeg als de garantie periode voorbij is, maar voorlopig hou ik het bij de HSF :)

Ik merk wel bij die Ultra 120 dat er 2 cores (C2Q Q6600) warmer zijn dan de andere .. ik heb een vermoeden dat die koeler door het gewicht iets doorhangt.
Ik ga eens proberen om rondellen voor de backplate te steken zodat er meer druk komt op de cpu ... ik denk dat dat trouwens sowieso aangewezen is nadat je 'm gelapped hebt.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Ik merk wel bij die Ultra 120 dat er 2 cores (C2Q Q6600) warmer zijn dan de andere .. ik heb een vermoeden dat die koeler door het gewicht iets doorhangt
.

Dit komt steeds voor bij de quads ik heb nog niemand geweten bij wie de vier kernen dezelfde temperatuur hadden.
Er doen verschillende theorieën de ronde over de oorzaak en men raadt zelfs een bepaalde manier aan om de thermal grease aan te brengen bij montage.
Ik heb voor "MX-2 Thermal Compound" gekozen omdat dit veel gemakkelijker uitspreidt.

Dat doorhangen kun je opvangen door een heel dun kabeltje met een veertje tussen de top van je koeler en de bovenkant van de kast te spannen.
Dan treedt er geen buiging meer op in de printplaat van het moederbord, en is de neiging van de koeler om naar beneden te schuiven gehalveerd
Dit is ook veel veiliger wanneer je de PC eens wat onhandig verplaatst.
Ik ga eens proberen om rondellen voor de backplate te steken zodat er meer druk komt op de cpu ... ik denk dat dat trouwens sowieso aangewezen is nadat je 'm gelapped hebt.
Zou ik echt niet doen, wanneer je de truc met het kabeltje doet neem je bijna de helft van de afschuivende kracht weg en 100% van de buigkrachten.
Daarenboven ga je door meer druk uit te oefenen de printplaat meer doen doorbuigen met het gevaar dat je circuits in deze laatste gaat onderbreken. (Is al voorgekomen)
Wel kun je twee vulplaatjes onder de twee "niet rakende benen" van de beugel die je heatsink vastklemd steken zodat er op vier punten gedrukt wordt i.p.v twee
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Ik ben doorgaans goed mee over processoren en overklokken maar WTF is lappen :lol:?
Je kan zodoende (in het beste geval) je processor temp +/- 10° C naar beneden krijgen. En indien je dat wenst een hogere overclock uitvoeren.

In mijn geval ga ik trachten fanless te werken met een mild overclock naar 4 GigaHz.
Wel met de fan gemonteerd maar temp. gestuurd door de bios zodat hij enkel gaat draaien indien nodig.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Mahimahi: m'n cpu ga ik niet lappen ... zowel omdat ik dat niet riskeer als omdat dan de warranty dan vervalt ... misschien dat ik het overweeg als de garantie periode voorbij is, maar voorlopig hou ik het bij de HSF :)

Ik merk wel bij die Ultra 120 dat er 2 cores (C2Q Q6600) warmer zijn dan de andere .. ik heb een vermoeden dat die koeler door het gewicht iets doorhangt.
2 warmere cores zou zijn omdat het 2x E6600 is. Eentje is gewoon wat warmer dan de andere..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”