350 grit
600 grit
1000 grit
1500 grit
2000 grit
Ik heb hier alles al afgelopen maar niemand heeft er hier ooit van gehoord.
/me: gaat E8500 processortje lappen

Hey,Mahimahi schreef:Weet er iemand waar je in de streek Lokeren.....Sint-Niklaas aan schuurpapier kan geraken.
Ik ben deze namiddag bij 2 van die mannen geweest maar die hadden maar tot 500 gritGa nekeer langs bij ne carrosserier , die hebben da zeker
de IHS van je CPU afschuren zodat dat oppervlak zo egaal/glad/waterpas/gelijk mogelijk is, zodat de heatink van de cooler er zo maximaal mogelijk contact mee maakt.deej schreef:Ik ben doorgaans goed mee over processoren en overklokken maar WTF is lappen?
.Ik merk wel bij die Ultra 120 dat er 2 cores (C2Q Q6600) warmer zijn dan de andere .. ik heb een vermoeden dat die koeler door het gewicht iets doorhangt
Zou ik echt niet doen, wanneer je de truc met het kabeltje doet neem je bijna de helft van de afschuivende kracht weg en 100% van de buigkrachten.Ik ga eens proberen om rondellen voor de backplate te steken zodat er meer druk komt op de cpu ... ik denk dat dat trouwens sowieso aangewezen is nadat je 'm gelapped hebt.
Je kan zodoende (in het beste geval) je processor temp +/- 10° C naar beneden krijgen. En indien je dat wenst een hogere overclock uitvoeren.deej schreef:Ik ben doorgaans goed mee over processoren en overklokken maar WTF is lappen?
2 warmere cores zou zijn omdat het 2x E6600 is. Eentje is gewoon wat warmer dan de andere..Sven.VdS schreef:Mahimahi: m'n cpu ga ik niet lappen ... zowel omdat ik dat niet riskeer als omdat dan de warranty dan vervalt ... misschien dat ik het overweeg als de garantie periode voorbij is, maar voorlopig hou ik het bij de HSF
Ik merk wel bij die Ultra 120 dat er 2 cores (C2Q Q6600) warmer zijn dan de andere .. ik heb een vermoeden dat die koeler door het gewicht iets doorhangt.
Ik ga eens proberen om rondellen voor de backplate te steken zodat er meer druk komt op de cpu ... ik denk dat dat trouwens sowieso aangewezen is nadat je 'm gelapped hebt.