express card = PCMI ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb eens een vraagje ! Heb een asus F3JP notebook en wilde even informeren omdat ik men wireless netwerk wil upgraden .
Wilde me namelijke een Linksys WRT350N kado doen met daar een WPC300N adpaptor bij . Nu zat ik te kijken naar de specs van mijn notebook en zie ik niks staan van pcmi maar enkel express card .
is dit het zelfde ? want als je even google gebruikt dat merk ik op dat beide zaken samen gebruikt worden in de uitleg maar ben er niet zeker van dat het het zelfde is .Kan er iemand mij de zekerheid geven ?

Link naar linksys

Edit door L-army: ik heb even de link aangepast, de link zorgde ervoor dat de layout uitgeleurt was :)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Nee, dat is niet hetzelfde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Nee, dat is niet hetzelfde.
kan je me dan even zeggen wat het verschil is ? Kan je dan niet in zo een expresscrad gleuf een adaptor steken voor Wireless-N-netwerken ?
( bij voorkeur linksys )
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Sniffie schreef: kan je me dan even zeggen wat het verschil is ? Kan je dan niet in zo een expresscrad gleuf een adaptor steken voor Wireless-N-netwerken ?
( bij voorkeur linksys )
Met behulpvan een hamer zou het kunnen lukken ;-)
Even googlen?
http://www.expresscard.org/web/site/qa.jsp#13
http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Eens kijken bij D-Link?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Nee, dat is niet hetzelfde.
kan je me dan even zeggen wat het verschil is ? Kan je dan niet in zo een expresscrad gleuf een adaptor steken voor Wireless-N-netwerken ?
( bij voorkeur linksys )
Wlf
Plus Member
Plus Member

Hier zie je duidelijk de verschillen:
Afbeelding

Linksys heeft trouwens ook een expresscard wireless-N adapter.
WEC600N
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor jullie antwoorden . Het plastic ding dat in de geleuf van de laptop zit ziet er uit als de expresscard 54 want zo juist vond ik geen melding in de technische omschrijving van de laptop. Wist ook niet dat er dan nog eens verschil in zit kwa model .
Nu weet ik naar wat ik op zoek moet gaan , nogmaals bedankt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Is het ook niet zo dat laptops welke reeds voorzien zijn van wireless daar intern gewoon een ExpressCard voor gebruiken (althans ik dacht dat dat bij mijn Thinkpad het geval was) ?
Wlf
Plus Member
Plus Member

Interne aansluitingen zijn meestal "PCI Express Mini Card".
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Behalve op de huidige generatie notebooks is de aansluiting voor interne Wifi quasi altijd mini PCI, en niet mini PCI-E hoor. Notebooks van een jaar oud .... quasi altijd mini PCI.

Makkelijk te herkennen : de mini PCI is "breder" als dat hij hoog is, met een rij aansluitingen van om en bij de 5 cm over de breedte van de kaart. De mini PCI-E is smal en hoog, met aansluitingen over ongeveer 2 cm van de breedte van de kaart.

N/Draft-N kaarten zijn zowel voor mini PCI als mini PCI-E verkrijgbaar, en dat van verschillende merken. Je kan http://www.sparklan.com/product_details.php?prod_id=148 alvast eens neuzen van wat je nodig hebt indien je intern wil werken. Opgelet : sommige merken hebben voor "N" nog geen drivers _behalve_ voor Vista ...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Wlf schreef:Hier zie je duidelijk de verschillen:
Afbeelding

Linksys heeft trouwens ook een expresscard wireless-N adapter.
WEC600N

Kan een expresscard 34 gebruikt worden om in een expresscard 54 geleuf te gebruiken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sniffie schreef:Kan een expresscard 34 gebruikt worden om in een expresscard 54 geleuf te gebruiken ?
Gezien het beide Expresscard's zijn, en het aantal pinnen hetzelfde is veronderstel ik van wel... maar use at own risk 8)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:Kan een expresscard 34 gebruikt worden om in een expresscard 54 geleuf te gebruiken ?
Gezien het beide Expresscard's zijn, en het aantal pinnen hetzelfde is veronderstel ik van wel... maar use at own risk 8)
het is maar omdat overal die 34 te vinden is maar nergens de 54 . En ik dacht dus dat dit wel zou lukken? niemand ervaribg mee ?misschien bestaat er een soort adaptor voor ?
Wlf
Plus Member
Plus Member

De 34 past zowel in een 34 als een 54 slot aangezien ze dezelfde connector hebben.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Wlf schreef:De 34 past zowel in een 34 als een 54 slot aangezien ze dezelfde connector hebben.
daar ben je 100 % zeker van ? Want als ik da vraag aan verschillende pc winkels dan durven die dat niet bevestigen dat dit moet passen .
En heb je dan nog iets speciaals nodig om het leeg gat op te vullen of blijft die 34 stevig vast zitten ?
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Sniffie schreef:
Wlf schreef:De 34 past zowel in een 34 als een 54 slot aangezien ze dezelfde connector hebben.
daar ben je 100 % zeker van ? Want als ik da vraag aan verschillende pc winkels dan durven die dat niet bevestigen dat dit moet passen .
En heb je dan nog iets speciaals nodig om het leeg gat op te vullen of blijft die 34 stevig vast zitten ?
Dat is 100% zeker.

Op het werk hebben we HP's met PCMCIA en PCI Express 54 sloten (boveneen). Daar passen perfect PCI Express kaarten in.

Ze blijven ook vast zitten.. ik zal er niet bij zeggen "stevig", maar zolang jij er niet aan gaan trekken of stoten, is er niets aan de hand.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de zeer nuttige informatie !
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”