vervangen laptop TFT scherm

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik krijg van een collega van mij een laptop waarvan het scherm stuk is (laptop gevallen).
Eerst was mijn bedoeling om gewoon het scherm gedeelte te demonteren en dan via de vga connector er een gewoon tft scherm aan te hangen.
Maar kent er iemand een goeie website voor occasie laptop schermen of eventueel een website waar ze beschadigde laptops verkopen zodat ik er daar eentje van kan gebruiken?

Google maakt me niet veel wijzer en ebay al even min :?
Wel één ebay shop in Verenigd Koninkrijk, moet ga ik al eens bezien

Thx :wink:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Thx, kosten nog wel redelijk veel, maar is al een goeie mogelijkheid :-D
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Als het een Dell is: http://www.parts-people.com/

Ik heb daar verleden week nog onderdelen besteld ... via Fedex stond dat op 2 dagen hier :)

http://www.ReplaceDirect.Com/Laptop is een hele grote.

Ik heb ooit eens een tft panel gekocht (enkel de panel, geen behuizing en zo) voor een Compaq Evo N1015V , gewoon op eBay.
Aangekome bleek het een splinternieuw in de doos te zijn... ik zat toen rond de 90$ incl shipping denk ik 8)

Gewoon ff op de Amerikaanse ebay rondkijken naar sellers met 10.000+ feedback ... dat zijn brokers die zo goed als altijd kwaliteit leveren.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Als je buiten EU koopt wel oppassen voor douane kosten!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Als je buiten EU koopt wel oppassen voor douane kosten!
Aan de tegenpartij vragen dat ze het opsturen als "sample" met een maximum waarde van 49.99 USD
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik heb het pakket laten merken als 'Replacement Spare Parts' (wat ook het geval was)... volgens wat ik ooit eens opgezocht heb mag de douane daar geen taksen op heffen .. zelfde als bvb een RMA die terugkomt.

Tenzij deze regeling ondertussen gewijzigd is natuurlijk.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Thx mensen :-D

Ik zal eens rondkijken

Moet het persé het scherm zijn van juist hetzelfde model van laptop, of is het goed als het gewoon hetzelfde soort van scherm is?
Want voor deze laptop (ACER Aspire 5040) vind ik niet veel.

Thx
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Het is ietwat ingewikkelder als dat.

1) Tamelijk wat panels worden cross-brand gebruikt. Bijvoorbeeld, veel Acer schermen zitten ook in series van HP (weet ik uit ervaring). Dus ja, je _kan_ hetzelfde scherm krijgen van een ander merk.

2) Maar binnen een zelfde merk, zelfs eenzelfde TYPE (grootte van scherm en type van notebok), kunnen er zware verschillen zitten. Ik heb aardig wat Acers hersteld tot nu toe, en binnen bepaalde Acer series heb je soms tot 4 verschillende merken en types van fysisch identiek-uitziende schermen (dezelfde grootte).
Probleem is dan dat zowel de flex tussen scherm en mainboard sterk kan verschillen, afhankelijk van merk van scherm, maar ook de aansluiting van de Inverter kan totaal verschillend blijken, omdat op sommige versies 2 CCFL's zitten ipv 1 CCFL en dat allemaal binnen dezelfde serie van notebooks.

Indien je wil weten welk type van scherm je hebt of nodig hebt, ben je best af om eerst de Acer Field Service Manual te raadplegen. Dit kan je doen bij bijvoorbeeld http://www.ikzoekonderdelen.nl/ of http://www.mk-electronic.de/hersteller/Acer/, waar je exact de replacement part unit kan vinden en dan op basis daarvan naar het juiste type verder kan zoeken.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

kaween schreef:Het is ietwat ingewikkelder als dat.

1) Tamelijk wat panels worden cross-brand gebruikt. Bijvoorbeeld, veel Acer schermen zitten ook in series van HP (weet ik uit ervaring). Dus ja, je _kan_ hetzelfde scherm krijgen van een ander merk.

2) Maar binnen een zelfde merk, zelfs eenzelfde TYPE (grootte van scherm en type van notebok), kunnen er zware verschillen zitten. Ik heb aardig wat Acers hersteld tot nu toe, en binnen bepaalde Acer series heb je soms tot 4 verschillende merken en types van fysisch identiek-uitziende schermen (dezelfde grootte).
Probleem is dan dat zowel de flex tussen scherm en mainboard sterk kan verschillen, afhankelijk van merk van scherm, maar ook de aansluiting van de Inverter kan totaal verschillend blijken, omdat op sommige versies 2 CCFL's zitten ipv 1 CCFL en dat allemaal binnen dezelfde serie van notebooks.

Indien je wil weten welk type van scherm je hebt of nodig hebt, ben je best af om eerst de Acer Field Service Manual te raadplegen. Dit kan je doen bij bijvoorbeeld http://www.ikzoekonderdelen.nl/ of http://www.mk-electronic.de/hersteller/Acer/, waar je exact de replacement part unit kan vinden en dan op basis daarvan naar het juiste type verder kan zoeken.
Thx voor de zeer nuttige info, ik zal er nu wel eentje vinden :-D
Moest het toch teveel kosten dan demonteer ik de scherm klep gewoon en gebruik ik de laptop via de vga uitgang :-)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb eens rondgekeken, vind toch niks degelijks onder de 100 euro. En is inderdaad meestal de VS.
Occasie schermen kosten zo'n 70 euro maar hebben meestal deffecten. En voor die 30 euro meer ...

Model van scherm is B154EW02 V.1
heb hem al gedemonteerd :-D
Laptop blijft gewoon werken als de kabels van het scherm allemaal uitgetrokken zijn, heb nu een platte pc :-D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”