Beste,
Ik heb onlangs een nieuwe modem gekocht, maar ik heb een probleempje, nl
Mijn oude modem had aan de ingang van het adsl signaal een rj-11 connector met 2 lijnen.
Nu zit er bij mijn nieuwe modem een "adsl-kabel" met twee rj-45 connectoren bijgeleverd(met 4 lijnen).
Ik zou volgens een vriend van me een rj-connector (met 4 lijnen) moeten kopen,
maar dit lijkt me niet de juiste oplossingn, aangezien mijn adsl-filter een uitgang voor een rj-11 connector, met 2 lijnen heeft.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en snappen jullie het een beetje.
Hier is wat extra info ivm de modem http://www.usr-emea.com/products/p-broa ... s&loc=bene
Mvg,
Samuel
Nieuwe modem (usr9108A) Problemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er worden maar 2 lijnen gebruikt dus das normaal voldoende.
Dat van die RJ 45 kabel begrijp ik niet .. zeker dat dit geen gewoon UTP kabeltje is dat erbij zit?
Je modem heeft volgens de spcificaties een gewone RJ11 ingang voor het adsl signaal.
Absoluut geen RJ45 connecter kopen en hem op een telefoonkabel proberen te knijpen .. het zal niet lukken en als het lukt zal het nix doen als je die in de switch van je router gaat steken.
Gewoon een telefoonkabeltje zal de job klaren
Dat van die RJ 45 kabel begrijp ik niet .. zeker dat dit geen gewoon UTP kabeltje is dat erbij zit?
Je modem heeft volgens de spcificaties een gewone RJ11 ingang voor het adsl signaal.
Absoluut geen RJ45 connecter kopen en hem op een telefoonkabel proberen te knijpen .. het zal niet lukken en als het lukt zal het nix doen als je die in de switch van je router gaat steken.
Gewoon een telefoonkabeltje zal de job klaren

VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Hallo,
er zit 1 (gele) utp kabel bij.
En 1 (grijze, en zo staat het ook in de handleiding) voor het adsl-signaal.
Ik heb al geprobeerd met een gewone telefoonkabel, maar ik krijg geen signaal (groen knipperend ledje bij internet) of iets dergelijks.
er zit 1 (gele) utp kabel bij.
En 1 (grijze, en zo staat het ook in de handleiding) voor het adsl-signaal.
Ik heb al geprobeerd met een gewone telefoonkabel, maar ik krijg geen signaal (groen knipperend ledje bij internet) of iets dergelijks.
Samuel,
heb hier al enkele jaren ook zo eentje staan.
Aansluitingen :
* 1 RJ 11 voor aansluiting telefoonlijn (met grijs kabeltje om tussen je telefoonlijn en je USRobotics te hangen)
* 1 USB als printerserver
* 4 RJ 45 aansluitingen om pc's, externe HD's,... aan te hangen.(met een gele kabel als verbinding tussen je USRobotics modem en je pc)
Je hoeft dus maar één lijntje te trekken(het grijze kabeltje dus) tussen telefoonlijn en modem/router, en moet op of ná (maar vóór uw telefoonaansluiting [=kabeltje met uw vast telefoontoestel] zelf) de splitter worden aangesloten.
Snappie?
Greetz,
Elrocco
PS: om verbinding met het internet te krijgen, zal je wel via de bijgeleverde software of via http://192.168.1.1 je login en paswoord moeten ingeven...
Indien iets nog niet duidelijk zou zijn, laat je maar ietske weten.
heb hier al enkele jaren ook zo eentje staan.
Aansluitingen :
* 1 RJ 11 voor aansluiting telefoonlijn (met grijs kabeltje om tussen je telefoonlijn en je USRobotics te hangen)
* 1 USB als printerserver
* 4 RJ 45 aansluitingen om pc's, externe HD's,... aan te hangen.(met een gele kabel als verbinding tussen je USRobotics modem en je pc)
Je hoeft dus maar één lijntje te trekken(het grijze kabeltje dus) tussen telefoonlijn en modem/router, en moet op of ná (maar vóór uw telefoonaansluiting [=kabeltje met uw vast telefoontoestel] zelf) de splitter worden aangesloten.
Snappie?
Greetz,
Elrocco

PS: om verbinding met het internet te krijgen, zal je wel via de bijgeleverde software of via http://192.168.1.1 je login en paswoord moeten ingeven...
Indien iets nog niet duidelijk zou zijn, laat je maar ietske weten.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n router gekocht onlangs voor Dommel, uiterst tevreden over! Ik kom van een USR voor Telenet (ook een MAXg) en ik heb nu ook een ADSL versietje gekocht. Voor mijn moeder heb ik er ook eentje besteld, net dezelfde, maar voor DxADSL.
Er zit een telefoonkabeltje bij, gewoon verbinden van uw splittertje naar de ADSL ingang van de router
Er zit een telefoonkabeltje bij, gewoon verbinden van uw splittertje naar de ADSL ingang van de router