Win-Back operaties Belgacom/Telenet nog steeds bestaande?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member

Een aantal jaren geleden hield vooral Belgacom zich bezig met het actief en aggresief ronselen van "overgestapte/afgebolde] naar de concurrentie gegane klanten, win-back acties genaamd. Ik kan mij niet inbeelden dat andere operatoren niet hetzelfde gedaan zouden hebben of nog steeds doen. Bent u ooit gecontacteerd door uw ex-provider met een aantrekkelijk[er] aanbod en/of is dit nog steeds een courant gebruikte methode/tacktiek bij sommige bedrijven. Als je op je opzegbrief schrijft, wegens te duur voor het gebodene, beter aanbod bij de concurrentie dan is dat toch duidelijk, niet. Wel raar dat Belgacom vooral ging snollen in de gegevens [van klanten/de alternatieve providers die werken via het BGC-netwerk] en die klanten benaderde met een beter voorstel/aanbod om die alsnog terug te overhalen bij hen te komen!

die van Telenet hoeven mij niet meer terug te bellen/contacteren :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Heb al enkele malen iemand hier zien vermelden dat Telenet nog wel is durft bellen met "geweldige voorwaarden" en zo voor mensen die ovegestapt zijn, of gaan overstappen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Zowel BGC als Scarlet al aan de telefoon gehad daarvoor.
Kriep
Plus Member
Plus Member

Van 3 weet ik het zeker:
Scarlet, Belgacom & Telenet.

Van waar de vraag trouwens?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb idd nadat ik m'n opzeg gegeven had nog telefoon gekregen van Telenet, speciale voorwaarden hebben ze niet gegeven, wel beloofden ze drastische verbeteringen tegen het einde van het jaar 2007 :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
eco racer
Plus Member
Plus Member

vanwaar de vraag?

omdat ik vrees dat Telenet en Belgacom menig overgestapte klanten gaan benaderen omdat ze overgestapt zijn wegens de belachelijk lage limiet van 12 GB [ExpressNet/ADSL GO] naar DOMMEL, EDPnet, Scarlet ofzo, en terecht :wink: Ik ga dit expliciet vermelden in mijn aangetekende opzegbrief, dat ik 1/ geschrapt wil worden uit ALLE gegevensdatabanken voor commerciële doeleinden gebruikt door TELENET en gelieerde bedrijven. 2/ dat ik niet meer door hen "lastig" gevallen wens te worden op straffe van dat zien we dan nog wel. Telenet stinkt. De Bye Bye Telenet sticker ben ik nog aan het maken en plakt spoedig op de brievenbus. :-D
dbr
Premium Member
Premium Member

Wat is de moeilijkheid van het korte maar krachtige antwoord: NEE
als je gebeld wordt.

Scarlet belt ook zijn online aanmeldingen na(die niet voltooid zijn) Belt ex-klanten na en belt koud.

Belgacom belt koud, en belt na. (geen rekening houdend met het soort callcenter intern of extern)

Telenet Belt koud, belt na, werft klanten via onderzoeken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dbr schreef:Wat is de moeilijkheid van het korte maar krachtige antwoord: NEE als je gebeld wordt.
Het is toch leuk als ze nog eens bellen... eerst en vooral kunnen ze toch niet aanbieden wat een Dommel geeft, dus je kan er nog een moment plezier aan beleven door het nog eens onder hun neus te wrijven :twisted:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

ja inderdaad, dat heb ik zopas nog gedaan toen telenet me opbelde, laat ze maar doorratelen en op elke aanbieding zeggen dat je toch beter hebt tegen goedkoper, met de details er bij... haha :D vind ik toch zo grappig

was wel een vriendelijke... ze bedankte me nog voor het gesprek
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waarom valt niemand mij lastig :"(

ik wil ook mijn zegje kunnen doen tegen die callcenters :"(
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

SplinterByte schreef:ja inderdaad, dat heb ik zopas nog gedaan toen telenet me opbelde, laat ze maar doorratelen en op elke aanbieding zeggen dat je toch beter hebt tegen goedkoper, met de details er bij... haha :D vind ik toch zo grappig

was wel een vriendelijke... ze bedankte me nog voor het gesprek
Ik zeg altijd "we hebben product x van het werk", en dan is het gesprek erg kort.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... ze belden wel nog eens, zo'n twee keer per jaar door de mangel genomen, maar enkel BGC, niet Telenet. Ik neem aan dat mijn opzegbrief van een paar jaar geleden aan de brave mensen in Mechelen wel duidelijk was.

Maar de laatste keer dat ik de (overigens zeer vriendelijke) call van BGC kreeg, heb ik gewoon heel duidelijk gezegd hoeveel ik per maand betaal en wat ik er voor terugkrijg bij mijn huidige ISP, en dat BGC vrij is om me terug te bellen als ze een aanbod hebben dat in de buurt komt van mijn huidige abo.

Sindsdien hebben ze dus niet meer teruggebeld. Ze houden dus duidelijk wel een soort chart bij van welke klanten als "verloren" worden beschouwd.

Ik kijk er trouwens echt niet naar uit om die mensen een loer te draaien of zitten afzeiken wegens het product dat ze proberen te verkopen : die mensen doen ook gewoon hun job, en ik heb buiten een totaal onbeschofte reaktie van een BGC helpdesk'er zoveel jaren geleden nooit problemen gehad met ze.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Het is 2-2 hier, zowel telenet als Belgacom hebben mij al gebeld.
Dan heb ik altijd de ultieme vraag voor hun , geef eens 1 goeie reden waarom ik zou overstappen van dommel naar jullie gebrekkig internet.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

brooklyn schreef:Het is 2-2 hier, zowel telenet als Belgacom hebben mij al gebeld.
Dan heb ik altijd de ultieme vraag voor hun , geef eens 1 goeie reden waarom ik zou overstappen van dommel naar jullie gebrekkig internet.
Ja, maar hier durven ze soms dingen op antwoorden die niet waar zijn... om je toch maar vast te krijgen... (niet dat dit bij mij lukt)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Mij bellen ze niet meer nadat ik ze heb laten weten over Robinson en dat ze strafbaar zijn.
Geen enkel belt me nog :lol:

http://www.robinsonlist.be/
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
cowboy_film_fan
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Ja die Robinson lijst,daar heb ik me ook onlangs op laten zetten,omdat vooral Belgacom mij regelmatig contacteerde.Welliswaar betreffende telefonie maar ik was het beu om opgebeld te worden.
Nu nog zien of het echt werkt..
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

anonieme oproepweigering laten activeren. het kost wel een paar euro per maand maar dat kan de zaak niet maken, vind ik.
sinds ik dat geactiveerd heb, ben ik nooit meer lastiggevallen.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

xenne schreef:ik heb idd nadat ik m'n opzeg gegeven had nog telefoon gekregen van Telenet, speciale voorwaarden hebben ze niet gegeven, wel beloofden ze drastische verbeteringen tegen het einde van het jaar 2007 :roll:
Dat was geen win-back. Dat was customer retention. Je was op dat moment nog klant in opzeg, of nog maar net klant-af. Win-back gaat over klanten die al een jaar of langer weg zijn.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”