Ervaringen I-talk van belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Wat is lees:

I-talk no limit 24 u. gratis bellen.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... k_no_limit
Wat hebt U nodig:
Belgacom ADSL Budget of ADSL Light, Go of Plus (met of zonder vaste lijn)

Hoe werkt het ? Heel simpel: er is eigenlijk geen enkel verschil met een gewone telefoonlijn behalve dat het telefoontoestel rechtstreeks met de modem wordt verbonden in plaats van met de telefoonstekker.
Is dus voor familie van mij (60+), die voor het eerst adsl in huis halen.

Mijn vraag nu: Geef ik ze BGC adsl budget (20 euro + 17.5 euro) + I-talk Happy Time = 24/24 u. gratis bellen.
OF
Edpnet ADSL Max Starter + Belgacom Happy time (analoge lijn)
= (19)20 euro + 17.5 euro = 36.5 à 37.5

+ Philips wlan voip router
Die mensen willen echt een betrouwbaar systeem, zodat ze niet telkens derden moeten aanspreken,....
wil hen ook geen hartaanval bezorgen,.... :-o

Vandaar dat ik ze mobistar adsl talk , scarlet all-in one, tele2, afraad daar je meer tegens dan voor hebt...

Graag ervaringen met overschakeling naar I-talk, juiste prijs, geluidskwaliteit, haperingen,....

Facturatie bij I-talk is enkel online via bill-viewer/certipost?

Dank voor jullie moeite
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

I-Talk heeft als nadeel de "36 uur" disconnect. Om de 36 uur werkt je telefoon voor een half uur niet. Hou hier rekening mee.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

kan je met adsl budget (20 euro) + 17,5 euro (no-limit) = 37,5 euro (nu 35 euro) i-talk nemen?

Of moet je minstens een Light versie hebben?

Wanneer valt dit half uur? is dit s'nachts?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

redman5087 schreef:I-Talk heeft als nadeel de "36 uur" disconnect. Om de 36 uur werkt je telefoon voor een half uur niet. Hou hier rekening mee.
waarom duurt reconnect half uur? is toch op 1 sec gemaakt?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

satsurfer schreef: Wanneer valt dit half uur? is dit s'nachts?
Wanneer de 36 uur om is. Afwisselend, s'nachts en dan weer overdag enz.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

LoSeR schreef:
redman5087 schreef:I-Talk heeft als nadeel de "36 uur" disconnect. Om de 36 uur werkt je telefoon voor een half uur niet. Hou hier rekening mee.
waarom duurt reconnect half uur? is toch op 1 sec gemaakt?
Juist, de disconnect is maar heel effe maar het re-initialiseren van het I-talk systeem duurt een half uur.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

satsurfer schreef:Wat is lees:

I-talk no limit 24 u. gratis bellen.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... k_no_limit
Wat hebt U nodig:
Belgacom ADSL Budget of ADSL Light, Go of Plus (met of zonder vaste lijn)

Hoe werkt het ? Heel simpel: er is eigenlijk geen enkel verschil met een gewone telefoonlijn behalve dat het telefoontoestel rechtstreeks met de modem wordt verbonden in plaats van met de telefoonstekker.
Is dus voor familie van mij (60+), die voor het eerst adsl in huis halen.

Mijn vraag nu: Geef ik ze BGC adsl budget (20 euro + 17.5 euro) + I-talk Happy Time = 24/24 u. gratis bellen.
OF
Edpnet ADSL Max Starter + Belgacom Happy time (analoge lijn)
= (19)20 euro + 17.5 euro = 36.5 à 37.5

+ Philips wlan voip router
Die mensen willen echt een betrouwbaar systeem, zodat ze niet telkens derden moeten aanspreken,....
wil hen ook geen hartaanval bezorgen,.... :-o

Vandaar dat ik ze mobistar adsl talk , scarlet all-in one, tele2, afraad daar je meer tegens dan voor hebt...

Graag ervaringen met overschakeling naar I-talk, juiste prijs, geluidskwaliteit, haperingen,....

Facturatie bij I-talk is enkel online via bill-viewer/certipost?

Dank voor jullie moeite
Ik zie geen enkele reden om voor het belgacomsysteem te kiezen.

met EDPNET hebben ze een hogere snelheid, hogere limiet en zitten ze goedkoper bij eventueel meerverbruik ( je weet immers niet hoe hun internetverbruik zal evolueren).
Een normale stabiele telefoonlijn waarbij ze hun gesprekken desgewenst later via cps kunnen laten lopen.
Achteraf overschakelen mocht het interessant blijken is ook een stuk makkelijker met het systeem van de ADSL apart te nemen.
Als je de klantendienst op gebied van ADSL vergelijkt ben je zoiezo beter af bij EDPnet.

Alternatief kan ook zijn Eusurf1 aan 19.99 van Euphony. Tegenwoordig ook 1Mb (minder dan EDPnet), 1 GB inbegrepen en 0.5 € per GB extra. Na 17 u en in het weekeinde gratis bellen, overdag aan 4 ct per minuut als je CPS erbij neemt.
CPS-gesprekken (betrouwbaar en simpel systeem om goedkoop te bellen ) en ADSL op 1 factuur.

Steven
Seirdb
Starter
Starter

Werk al meer dan een half jaar met ADSL Go zonder vaste lijn en I-talk No Limit.
Scheelt me zeker 50 Euro per maand.
Disconnect van half uur om de 36 uur merk ik niet. Soms tijdelijke disconnect. Gewoon modem af en aan zetten en opnieuw gewone verbinding.
Iets minder bedrijfszeker dan normale lijn, maar veel goedkoper.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nog een ervaring van op iemands blog (mailtje):

"Wel mijn ervaring met Italk op zich is niet zo slecht maar eerder de periode tijdens de omschakeling...
Alles op zich was de omschakeling van mijn vaste lijn geen probleem, eerst kreeg ik een nieuwe modem.
Gewoon installeren, beveiliging configureren en wachten tot ik de bevestiging kreeg dat mijn klassieke telefoon lijn was aangepast naar italk zodat ik mijn telefoontoestel kon aansluiten op de modem.
Maar wat men mij niet verteld had was dat er naast mijn gebruikelijke telefoonnummer nog een nummer werd gebruikt om intern bij belgacom te gebruiken en dat ik dit diende in te geven op mijn decoder van belgacom tv omdat de signalen daarover verliepen vanaf dat moment.
Aangezien men mij dat niet meedeelde, kon ik twee dagen na de omschakeling naar italk geen tv meer bekijken...en dat op een zaterdag...vrij frustrerend.
4 dagen, een nieuwe decoder, en enkele malen gebeld naar de klantendienst later stuurde men uiteindelijk een technieker die een aanpassing diende te doen in een verdeelkast in de buurt.Vandaar dat ik niet zo te spreken was op die moment over de hele omschakeling naar Italk, maar nu loopt alles in orde en is er geen klagen meer over.Als je enkel van klasiek telefoon en internet overschakeld is het niet moeilijk maar als je ook belgacom tv hebt zeker vragen naar een degelijke uitleg.
Als je tevens over een mac beschikt en niet werkt met gewone pc moet je voor het beveiligen van de nieuwe modem ook niet rekenen op veel support van belgacom (men weet daar blijkbaar niet veel over installatie op mac)."

Ik hoop dat je hieraan wat hebt.

Mvg,
Nico
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

I-talk heeft geen 36u disconnect. I-talk loopt niet over je pppoe verbinding maar over aparte vp/vc net zoals belgacom tv.
De kwaliteits is vergelijkbaar met een pstn lijn.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Kan iemand de kosten van vaste lijn tov italk eens op een rijtje zetten? Ik dacht altijd dat dat even duur was...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

van peewee:
"15 euro voor I-talk no limit, 6,5 euro voor I-tlka classic
werkt perfect is de enige in belgie met een QoS*
dwz dat er geen uitval of vertraging is en dat je gesprek niet rechtstreeks van toestel tot toestel gaat maar door de centrale van belgacom zoals met een analoge lijn.
Natuurlijk als je signaal van ADSL wegvalt dan kan je niet bellen maar dit geldt voor alle VOIP diensten."

· Wat is QoS
Quality of Service Doordat spraak en data over dezelfde verbinding gaan wordt het steeds belangrijker om QoS te gebruiken. Spraakverkeer dient voorrang te verkrijgen op dataverkeer, doordat er geen vertraging mag optreden voor spraakverkeer. Met Quality of Service wordt de prioriteit van ieder frame wat over het netwerk verstuurd wordt aangegeven. Op deze manier krijgt spraak voorrang op data. VoIP kent vele standaards die in de IEEE gedefinieerd staan voor het toepassen van Quality of Service. De twee belangrijkste zijn: 802.1p: hierbij wordt er gewerkt met 3 bitjes (gedefinieerd in de 802.1Q) die de prioriteit van een pakketje aangeven. De switch weet dan welk pakket er voorrang heeft. 802.1Q: is een standaard voor het ondersteunen van virtuele LAN (VLAN) identificatie. 3 bitjes worden gebruikt om 8 prioriteits niveaus aan te geven en 12 bitjes worden gebruikt om tot 4,096 verschillende VLANS aan te geven.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

rowan schreef:I-talk heeft geen 36u disconnect. I-talk loopt niet over je pppoe verbinding maar over aparte vp/vc net zoals belgacom tv.
idd, waar redman dat haalt begrijp ik niet...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Vieten schreef:
rowan schreef:I-talk heeft geen 36u disconnect. I-talk loopt niet over je pppoe verbinding maar over aparte vp/vc net zoals belgacom tv.
Is toch waar daarom dat belgacom officieel geen andere modems / voip telefoons ondersteund, je kan ook reggen via het publieke stuk maar via prive gaat ook zonder problemen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

http://forums.zita.be/showthread.php?t=138441

ik heb ook diene italk en wij zijn daar wel niet zo heel content van.
Om te bellen duurt het zeker 1 minuut vooralleer er effectief gebeld wordt. Gsm nummers is nog erger (2 min). Geluidskwaliteit is minder. Soms storingen en valt weg.

Ook bel ik altijd met een privé nr.
Weet iemand hoe ik dat kan instellen dat mijn gewoon nr tevoorschijn komt als ik iemand bel?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tomsworld schreef:
Vieten schreef:
Is toch waar daarom dat belgacom officieel geen andere modems / voip telefoons ondersteund, je kan ook reggen via het publieke stuk maar via prive gaat ook zonder problemen.
Fijn dat jullie mij er op wijzen. Ik werk namelijk bij Belgacom (eigenlijk bij een extern callcenter). De supervisor had nog zo meegedeeld dat we de klanten moesten waarschuwen voor I-talk en de disconnects. Maar als ik naar mijn programma voor de lijntest kijk (saly), dan zie ik inderdaad aparte vp/vc lopen voor Belgacom TV, internet en Italk. Ik zal dit morgen maar melden tegen mijn collega's, nu wij werken niet op de i-talk dienst, we weten er ook weinig van af. Ik doe alleen adsl internet.
Nightkiller
Starter
Starter

satsurfer schreef:http://forums.zita.be/showthread.php?t=138441

ik heb ook diene italk en wij zijn daar wel niet zo heel content van.
Om te bellen duurt het zeker 1 minuut vooraleer er effectief gebeld wordt. Gsm nummers is nog erger (2 min). Geluidskwaliteit is minder. Soms storingen en valt weg.

Ook bel ik altijd met een privé nr.
Weet iemand hoe ik dat kan instellen dat mijn gewoon nr tevoorschijn komt als ik iemand bel?
Hallo,

Ik heb vorig weekend is gebeld en heb alles opgelost.
Eerst deden ze daar moeilijk op de helpdesk maar nadat de man inzag dat ik er wel kennis van had, heeft hij direct mijn lijn gecheckt
(was goed alleen zat er veel storing op omdat we zo ver van de centrale wonen).
Hij heeft dan de frequentie veranderd en dat loste het probleem met de slechte kwaliteit op.

Via E-service op de Belgacom site heb ik mijn nr publiek gemaakt.

En via de router heb ik er voor gezorgd dat de gesprekken niet plots stoppen na een halfuur. Standaard is namelijk ingesteld dat de lijn na 30 min opnieuw geregistreerd wordt.

(Telephone > sip settings > Re-Registration Time Interval )

Hij vertelde er wel bij dat het veranderen van die waarde meer problemen kon opleveren (nog altijd niets van gemerkt).

Nu werkt alles mooi vlot... hopelijk blijft het zo.

Ciao
rowan
Premium Member
Premium Member
Provider

@redman

Dank u om mijn vooroordelen over de externe callcentra te bevestigen :evil:
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waar vind ik mijn paswoord voor Italk?

Ik dacht dat ik deze via e-mail moest ontvangen, klopt dit?

Er zit nog altijd niet in mijn mailbox, is het zo dat ik eerst mijn Italk moet overzetten door het nummer 1955# te vormen en dat ik dan na een half uur mijn e-mail met mijn Italk paswoord krijg of hoe zit dat nu eigenlijk?

Wie weet hier een antwoord op :)
Afbeelding
rowan
Premium Member
Premium Member
Provider

via de belgacom e-services, kan je het i-talk pw opvragen,
onder het tabblad telefonie, beheer van mijn telefoonlijn
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ok, en moet ge voor e-services geen factuur hebben?

Nu ik heb nog geen factuur voor ADSL en Italk, ik heb wel een factuur van de vaste lijn dat eigenlijk Italk gaat worden is dit hetzelfde?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k heb dat eens nagelezen op hun site als ik het goed begrijp moet ik BGC ADSL hebben wil ik het kunnen gebruiken !?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”