Plug & PRAY ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Zucht, op mijn desktop doet het plug & play verhaal vreemd. Volgende doet zich voor:

Bij het invoeren van een USB Drive (maakt niet uit welke, ik heb het zowel met mijn beide sticks als met een USB HD) in mijn USB Hub herkent XP netjes de drive en is hij volkomen bruikbaar. Echter, wanneer ik het device eject (netjes via het daartoe dienende icoontje om hardware te ejecten), het effectief uit m'n HUB snok en het erna opnieuw insteek, dan gebeurt er niets meer: geen drive te zien en ook de lichtjes op de drive/stick gaan niet branden. Het enige wat dan nog werkt is een reboot, waarna het opnieuw welgeteld één keer werkt ! Om zot van te komen... Iemand een ideetje?

Had al eens de services herstart, maar ook dat brengt geen soelaas en ik weet het bijgevolg niet meer echt... :?

EDIT: net gemerkt toen ik iets wou printen: het is niet enkel de USB drives die het niet meer doen, maar geen enkel USB-apparaat! Ook de printer (die aangesloten is via USB dus...) weigert dus dienst na het uitwerpen van een USB Stick. :x
Laatst gewijzigd door cloink 20 jan 2008, 19:45, in totaal 2 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kheb dak ook voorgehad, heb je geprobeerd om beetje te wachten tussen uithalen en insteken?
kheb er geen oplossing voor
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

LoSeR schreef:heb je geprobeerd om beetje te wachten tussen uithalen en insteken?
Yup. 't Is nu sinds mijn post geleden da'k hem er uit heb gehaald en nog steeds 't zelfde resultaat.
LoSeR schreef:kheb er geen oplossing voor
Crap. Kan ik XP nog eens herinstalleren, want dit is hoogst irritant (booten duurt hier een tijdje door SCSI-stuff). :-(
Weetgraag
Erelid
Erelid

Systeemdrivers voor USB eens herinstalleren durft ook wel eens lukken.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Weetgraag schreef:Systeemdrivers voor USB eens herinstalleren durft ook wel eens lukken.
Ik heb al enkele keren alle drivers verwijderd onder Device Manager wat betreft USB. Windows detecteert na een reboot dan netjes alle USB hardware, herinstalleert ook alle benodigde drivers opnieuw, maar het probleem blijft... :-(
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Voila, net gereboot en vlak na de reboot begint te printer netjes het gequeuede document te printen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Toevallig geen emulatorsofware lopen zoals deamontools of iets anders dat virtuele schijven aanmaakt/gebruikt ?

In het verleden ook wel eens problemen mee gehad

Deze software afsluiten of windows gewoon snel uitloggen en terug inloggen loste probleem wel op
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

a3ke schreef:Toevallig geen emulatorsofware lopen zoals deamontools of iets anders dat virtuele schijven aanmaakt/gebruikt ?
Yep, DT gebruik ik. Zal straks of morgen eens mee prullen, bedankt voor de tip! ;-)
Peterken
Premium Member
Premium Member

sfc /scannow ?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Komt veel voor,zeker als je tamelijk wat USB devices hebt, ik denk dat het iets met de automatische IRQ-pool te maken heeft.

- Mijn scanner heeft het altijd, ik moet rebooten wil ik hem kunnen gebruiken
- Mijn printer nooit.
- Externe drive nooit
- Linkse muis sporadisch en nooit wanneer de rechtse aangesloten blijft.

Probeer eens een andere USB-poort te gebruiken
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”